LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR notering bij de ING Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Kans op ongedaan krijgen notering?

Ja
1
10%
Nee
9
90%

Totaal aantal stemmen: 10

micave2

BKR notering bij de ING Bank

Ongelezen bericht door micave2 »

Geachte allen,

Door een misverstand van deels mijn kant heb ik een BKR notering opgelopen bij de ING bank. Dit situatie is als volgt.

Door privé omstandigheden had ik het zeer druk en deed ik alleen nog de administratie die ik nodig achte. Nu had ik een grotendeels inactieve rekening bij de ING bank waarbij ook een kredietmogelijkheid was. Nu moest je elk jaar de rekening in de plus eindigen.

Een half jaar voor de codering had ik de rekening in de plus geëindigd en had ik voor mijzelf in gedachten dat het een jaar later weer moest. Nu is de rekening langzaam in de min gegaan (door een aandelenorder van de ING dat elke maand automatisch geld van de rekening haalde voor een nieuw aandeel).

Opeens kreeg ik een brief van een incassobureau dat de ING mijn rekening had opgeheven ivm een betaalachterstand. Nu blijkt dat ik meerdere brieven van de ING had gekregen met het verzoek om in de plus te komen. Doordat ik de brieven van de ING niet opende (ik dacht dat het reclame was zoals zo vaak en dat het een overzicht was van mijn slecht lopende aandelen waarmee ik niet geconfronteerd wilde worden) was mij niet opgevallen dat de termijn van 1 jaar naar 3 maanden was veranderd. De veronderstelling dat de post niet belangrijk was is achteraf zeer stom van mij. Indien ik wist dat dat de termijn veranderd was had ik wel alerter gereageerd. De rekening van de incasso was direct betaald alleen heeft de ING bank dat nog steeds niet aangepast.

Nu is mijn vraag: Is er een reden om nog van de BKR registratie af te komen? Het is deels mijn fout maar als de ING even gebeld had of een mail gestuurd dan was dit allemaal niet gebeurd. Ik kon het krediet wel 20 keer afbetalen maar nu sta ik geregistreerd. Een tweede punt is, in hoeverre mag de ING zomaar éénzijdig de voorwaarden aanpassen van 12 naar 3 maanden? Eerst scheen ik iets getekend te hebben volgens hen en later niet meer maar werd mij een mededeling gestuurd.

Nogmaals grotendeels is het mijn schuld maar dit vind ik wel een dure prijs om te betalen voor een misverstand als deze. Ik heb een gesprek gehad met hen maar ze wilden geen aanpassing doen. Het feit dat ik 15 jaar klant ben en dat ze daarom misschien wel een belletje konden plegen werd omschreven als " niet spannend" .

Alle advies is welkom.

micave

Hatsikidee

Re: BKR notering bij de ING Bank

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

micave2 schreef: Nu blijkt dat ik meerdere brieven van de ING had gekregen met het verzoek om in de plus te komen. Doordat ik de brieven van de ING niet opende.. <knip>
Nu is mijn vraag: Is er een reden om nog van de BKR registratie af te komen? Het is deels mijn fout maar als de ING even gebeld had of een mail gestuurd dan was dit allemaal niet gebeurd.
Ik zie niet in hoe het deels jouw fout is, jij omschrijft dit wel als 'misverstand' maar ING ziet gewoon een klant die -ondanks brieven- niet betaalt en pas reageert op het incassobureau.
De bank hoeft niet ook nog eens de klanten te gaan mailen/bellen. Dat is voor een dergelijk bedrijf gewoon niet te doen.
Ik vind het woord 'misverstand' hier ook niet van toepassing. Ik zie geen reden waarom je onder deze BKR-coderering uit zou komen dus..

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Als dit gekomen is door een aandelenorder dan heeft de bank een probleem. Bij onvoldoende saldo mogen ze de order namelijk niet doorvoeren. Als eea van een limiet gaat dan mag dat ook niet

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Het heeft weinig zin om te reageren hij leest toch geen post. Als hij dat wel gedaan had dan had hij nu geen BKR notering. De fout ligt voor 200% bij hem zelf. Geef je fout toe en lees in het vervolg je toegestuurde post. Hopelijk nu je lesje geleerd voor in de toekomst.

gr Henk

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Als dit gekomen is door een aandelenorder dan heeft de bank een probleem. Bij onvoldoende saldo mogen ze de order namelijk niet doorvoeren. Als eea van een limiet gaat dan mag dat ook niet
Als dat op dat moment binnen zijn krediet ruimte was niet.
Hij moet zijn rekening om de zoveel tijd in de plus laten komen.Dus de bank heeft geen probleem maar TS heeft een probleem.

gr Henk

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

henk51 schreef:Het heeft weinig zin om te reageren hij leest toch geen post. Als hij dat wel gedaan had dan had hij nu geen BKR notering. De fout ligt voor 200% bij hem zelf. Geef je fout toe en lees in het vervolg je toegestuurde post. Hopelijk nu je lesje geleerd voor in de toekomst.

gr Henk
Precies.
De post zag ie aan voor reclamedrukwerk. De mail had ie waarschijnlijk meteen in de spam-map geflikkerd. En het telefoongesprek had ie waarschijnlijk beeindigd op het moment dat de banknaam werd genoemd, en afgedaan als telefonische verkopers. In de laatste 2 gevallen had hier dan een post gestaan hoe achterlijk het is dat er geen brief werd verstuurd...

micave2

Ongelezen bericht door micave2 »

duidelijk. Ik zie ook in dat het grotendeels mijn fout is. Door een excessieve hoeveelheid post (moest noodgedwongen een bedrijf leiden ivm ziekte van een familielid) heb ik naar mijn inziens alleen de noodzakelijke post behandeld.

De ING post zag ik automatisch als reclame aan of als afschriften van mijn aandelen. Aangezien ik verder niks meer met de ING deed heb ik er ook geen moment bij stil gestaan dat er een melding tussen kon zitten met een BKR een verzoek tot betalen. Al mijn rekeningen (prive + zakelijk + tijdelijk zakelijk) zaten bij de Rabo.

Naar mijn inziens voldeed ik aan alle voorwaarden die bij mij bekend waren. Natuurlijk moet normaal gesproken een brief voldoende zijn en het is mijn verantwoordelijkheid om die te lezen. Door de omstandigheden heb ik, helaas, een inschattingsfout gemaakt. Als ik wist dat de regeling van 12 maanden naar 3 maanden was veranderd had ik dat ergens opgeslagen.

Zelf vind ik het gewoon een beetje jammer dat er geen telefoontje is geweest of iets dergelijks. Dan hadden we het direct op kunnen lossen.

Voor degenen die zeggen dat bij een telefoontje ik opgehangen had is niet waar. Ik snap de gedachte en zal het zelf ook denken wanneer ik een verhaal als zoals ik nu typ .

Helaas heb ik een harde les gehad. Ook al is meer dan de helft reclame, toch alles serieus nemen. Ik heb mijn les geleerd en jammer dat ik 5 jaar ingeschreven blijf staan.

Bedankt voor de reacties.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

henk51 schreef:
Als dat op dat moment binnen zijn krediet ruimte was niet.
Hij moet zijn rekening om de zoveel tijd in de plus laten komen.Dus de bank heeft geen probleem maar TS heeft een probleem.

gr Henk
Normaal gesproken wel. Maar voor beleggen met geleend geld gelden andere regels, dus tenzij het expliciet een effectenkrediet is had dit niet gemogen.

Hatsikidee

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Ik vraag me af wat dat voor een 'aandelenorder' was. Doet mij denken aan een of ander beleggingsplan met vaste looptijd, immers anders zou TS de order gewoon kunnen intrekken als TS daar zo van baalde. Met zo'n plan heb je een contractuele verplichting en dat is toch een heel ander verhaal.

Verder was TS zich bewust dat de aankoop aandelen van een rekening met kredietfaciliteit werd afgeschreven:
Een half jaar voor de codering had ik de rekening in de plus geëindigd en had ik voor mijzelf in gedachten dat het een jaar later weer moest.

TS is op de hoogte gesteld van de veranderde voorwaarden van de kredietfaciliteit maar heeft alle post van ING ongelezen weggegooid.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

micave2

Gefeliciteerd.
Je hebt je les geleerd, doe met de opgedane kennes positive dingen en een negatieve gebeurtenis is in werkelijkheid positief.

Groet Janny

Gesloten