| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BKR opvragen hoelang?
-
roosboele1
BKR opvragen hoelang?
Beste mensen,
Weten jullie toevallig hoe lang een verwerkingstijd duurdt als ik via de bank mijn bkr gegevens kan navragen? Afgelopen donderdag verstuurd...
Nergens kan ik met spoed terecht.. dit heeft te maken omdat mijn geldverstrekker voor mijn hypotheek dit wilt hebben.. en ik de tijd heb voor 11 augustus.. onze offerte was geledig tot 21 juli 2011.. en is verlengd tot 11 augustus...
Weten jullie toevallig hoe lang een verwerkingstijd duurdt als ik via de bank mijn bkr gegevens kan navragen? Afgelopen donderdag verstuurd...
Nergens kan ik met spoed terecht.. dit heeft te maken omdat mijn geldverstrekker voor mijn hypotheek dit wilt hebben.. en ik de tijd heb voor 11 augustus.. onze offerte was geledig tot 21 juli 2011.. en is verlengd tot 11 augustus...
Re: BKR opvragen hoelang?
Wat zegt de bank er zelf van ?roosboele1 schreef:Weten jullie toevallig hoe lang een verwerkingstijd duurdt als ik via de bank mijn bkr gegevens kan navragen?
Op de site van het BKR staat:
Indien je dit bij het BKR zelf zou willen opvragen moet je minstens 10 werkdagen van tevoren een verzoek indienen en afspraak maken, dan kun je ze in Tiel zelf ophalen. Versturen doen ze niet.4.De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Normaal gesproken ontvangt u binnen tien werkdagen het gevraagde overzicht op het opgegeven thuisadres.
Zie ook http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=26
-
roosboele1
bank geeft aan 5 werkdagen.. BKR gereft zelf aan 10 werkdagen... en het ergste is nog idd ik had gebeld voor eventueel een afspraak te maken voor eventueel op te halen, bedoel voor een half uurtje rijden wil ik hem wel komen ophalen.. nee dat kan niet dan ben ik pas over 4 weken aan de beurt:O
Is nog een keer verleningen een optie?
In deze moeilijke markt van huizenverkoop zullen de meeste verkopers wel akkoord gaan.
Of heb je reden om BKR problemen te verwachten ?
In deze moeilijke markt van huizenverkoop zullen de meeste verkopers wel akkoord gaan.
Of heb je reden om BKR problemen te verwachten ?
Normaal gaat een geldverstrekker zelf een BKR toetsing uitvoeren. Welke geldverstrekker heb je? En waarom doen ze deze aanvraag niet zelf?
-
roosboele1
Ze geven aan dat er op mijn naam nog iemand staat... kan zijn met dezelfde geboortegegevens ( zoals jaar dag maand ect) ofmet dezelfde naam..
Nu heb ik vandaag gebeld en kreeg gek genoeg door de foon mijn gegevens omdat zemijn aanvraag binnen hebben.. maar goed daar word aangegeven dat de geldverstrekker van toen..mijn voorletters niet in de juiste volgorde heb gezet...
Nu willen ze dus weten of ik wel diegene bent die ik beweer te zijn...(waarom mijn bsn nummer niet checken al sla je me dood) dus ik ga morgen maar eens bellen of ze niet nogmaals een toetsing kunnen doen..toch of misschien ideeen??
Nu heb ik vandaag gebeld en kreeg gek genoeg door de foon mijn gegevens omdat zemijn aanvraag binnen hebben.. maar goed daar word aangegeven dat de geldverstrekker van toen..mijn voorletters niet in de juiste volgorde heb gezet...
Nu willen ze dus weten of ik wel diegene bent die ik beweer te zijn...(waarom mijn bsn nummer niet checken al sla je me dood) dus ik ga morgen maar eens bellen of ze niet nogmaals een toetsing kunnen doen..toch of misschien ideeen??
Ja dat is best mogelijk hoor. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. En een soortgelijk geval staat ook ergens hier op het forum als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Of sommige ouders vinden het leuk om hun tweeling dezelfde voorletters te geven. Ja leuk als ze klein zijn, kan later een hoop gedoe geven.roosboele1 schreef:Ze geven aan dat er op mijn naam nog iemand staat... kan zijn met dezelfde geboortegegevens ( zoals jaar dag maand ect) ofmet dezelfde naam..
Zal gewoon een paar dagen meer overheen gaan maar zal waarschijnlijk uiteindelijk wel goed komen. Wel even bij de bank aangeven dat ze de aanvraag niet juist hebben ingediend.roosboele1 schreef: Nu heb ik vandaag gebeld en kreeg gek genoeg door de foon mijn gegevens omdat zemijn aanvraag binnen hebben.. maar goed daar word aangegeven dat de geldverstrekker van toen..mijn voorletters niet in de juiste volgorde heb gezet...
Het BKR registreert geen BSN. Zoveel plaatsen waar het onnodig geregistreerd wordt en net daar waar het echt handig zou zijn, gebeurt het niet.
Woont die ook op hetzelfde adres dan? Naast op naam+geboortedatum, wordt er ook getoetst op postcode+huisnummer.Ze geven aan dat er op mijn naam nog iemand staat... kan zijn met dezelfde geboortegegevens
Je kan je wel voorstellen wat er gebeurd als meneer Jan Janssen een hypotheek wil aanvragen.
-
roosboele1
@emmy... wat heeft de bank precies niet goed gedaan? De aanvraag voor de BKR voor mij.. of de toetsing die zij hebben gedaan voor mijn hypotheek?
Oh nee, ik had eventjes niet helemaal goed gelezen, nu ik het nog eens teruglees. Ik dacht dat de bank die net de aanvraag heeft gedaan de voorletters in de verkeerde volgorde had gezet. Maar ik lees nu dat er toen bij een registratie iets was met voorletters in de verkeerde volgorde.roosboele1 schreef:@emmy... wat heeft de bank precies niet goed gedaan? De aanvraag voor de BKR voor mij.. of de toetsing die zij hebben gedaan voor mijn hypotheek?
-
Digitalwater
Voor wat betreft je vraag over waarom ze bij BKR niet kijken naar BSN, deze hebben ze in veel van de gevallen niet!
Maar zoals ook eerder aangegeven zoeken ze ook op PC + Huisnr.
Niet alleen op naam + geb.datum.
Maar zoals ook eerder aangegeven zoeken ze ook op PC + Huisnr.
Niet alleen op naam + geb.datum.