beste mensen,
dit is leuk om BKR te prijzen,
als per banken voorbeeld foutive A-Codering op een person of meerderen hoort niet per direct correctie plaats vinden en excuses brief van de bank richting de person in kwestie??
ik heb van meerder mensen dat de foutive A-Codering na de ontdekking duurt meer dan 2 jaar met gevecht voor correctie,
en wat hier geschrijven in dit forum aan prijzen is overbodige en berust op misleiden , De BKR en of Banken onbetrouwbaar en arogant op alle fronten en ik daag ieder een prijst de bkr met concret bewijs van het eerlijkheid BKR/BANKEN en of HUN Geschillende Commisie.
bkr banken zijn
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BKR
Re: BKR
Beste mensen,
Zo te zien weten veel schrijvers in dit forum niet helemaal wat BKR is
BKR gevestigd in Tiel staat voor Bureau Krediet Registratie. Dit moet je zien als een enorme computer die alle kredietlimieten, limieten van roodstanden, aandelenleasepaketten, uitgestelde betalingen, winkelpassen, verzendhuiskredieten en tegenwoordig ook elecomvoorzienningen.
Het is gewoon een grote Computer.
Stel jij gaat naar de ABN, en je wilt graag een Doorlopend krediet van 5000 euro. (ABN toetst je dan ook) ABN gaat accoord. Vervolgens geeft ABN dat door aan het BKR, als je getoetst wordt, dan is het limiet en wanneer de 1e aflossing plaatsvond te zien.
Indien je 3 temijnen achterstand hebt verschijnt er een A-codering. Als de codering onterecht is, moet je naar de KREDIETVERSTREKKER gaan en niet naar die COMPUTER in Tiel. Want BKR is er alleen om te registreren.
Je mag wel proberen om naar het BKR te bellen, maar daar schiet je niets mee op.
Zo te zien weten veel schrijvers in dit forum niet helemaal wat BKR is
BKR gevestigd in Tiel staat voor Bureau Krediet Registratie. Dit moet je zien als een enorme computer die alle kredietlimieten, limieten van roodstanden, aandelenleasepaketten, uitgestelde betalingen, winkelpassen, verzendhuiskredieten en tegenwoordig ook elecomvoorzienningen.
Het is gewoon een grote Computer.
Stel jij gaat naar de ABN, en je wilt graag een Doorlopend krediet van 5000 euro. (ABN toetst je dan ook) ABN gaat accoord. Vervolgens geeft ABN dat door aan het BKR, als je getoetst wordt, dan is het limiet en wanneer de 1e aflossing plaatsvond te zien.
Indien je 3 temijnen achterstand hebt verschijnt er een A-codering. Als de codering onterecht is, moet je naar de KREDIETVERSTREKKER gaan en niet naar die COMPUTER in Tiel. Want BKR is er alleen om te registreren.
Je mag wel proberen om naar het BKR te bellen, maar daar schiet je niets mee op.
Het is wel een probleem om een codering weg te krijgen als ie er onterecht staat. Uit ervaring met mensen hoor ik veel nare ervaringen. Al helemaal door Wehkamp, bij het terugsturen van producten die niet bevallen, gaat er vaak wat mis waardoor mensen coderingen krijgen. Ik heb het zo vaak gehoord over Wehkamp, dat kunnen gewoon niet allemaal liegende klanten zijn
Een codering verdwijnt normaal gesproken 5 jaar na inlossing + opzegging van een DK. Of bij een PL gewoon 5 jaar na inlossing. Let op dat je bij een DK (doorlopend krediet) wel een opzegbrief stuurt, anders staat hij nog als "in gebruik" geregistreerd op het BKR
Een codering verdwijnt normaal gesproken 5 jaar na inlossing + opzegging van een DK. Of bij een PL gewoon 5 jaar na inlossing. Let op dat je bij een DK (doorlopend krediet) wel een opzegbrief stuurt, anders staat hij nog als "in gebruik" geregistreerd op het BKR
-
Soms kan het nuttig zijn dat niet iedereen zo maar een lening kan aangaan. Maar ik heb ook ernstige bezwaren om iedereen en alles als wanbetalers te bestempelen. Als klein bedrijf heb ik dan ook geen goed woord over van de willekeur waarmee iemand, in dit geval mijn bedrijf, kan worden geregistreerd. Als men dan voor een grote order een kortlopend krediet nodig heeft om te kunnen overleven dan wordt dit volkomen onmogelijk gemaakt. Zelfs als je kan aantonen dat het bedrag binnen 4 maanden geheel is terugverdiend! Ik ben geen wanbetaler maar als de bank op een tekort van slechts één hele gulden een rekening tot 3 keer weigert dat creëren zij de problemen want dan volgen er direct incasso's en op deze extra kosten moet dan ook nog eens 19% btw worden afgedragen. Gevolg hiervan was dan ook dat wij meer dan een ton hebben moeten inleveren waar totaal niets mee kon worden gedaan en ik het bedrijf maar heb gesloten. Ik vind het hele incasso systeem iets wat niet goed werkt omdat men iemand in de problemen brengt waar hij niet om vraagt! Als iemand zijn rekeningen niet meer kan betalen omdat dit onmogelijk word gemaakt dan gaat men gewoon door! Ik heb hiervan div voorbeelden welke ik per brief heb gemeld dat gerechtelijke stappen niets oplossen en de problemen alleen maar vergroten. Dus hierna stuur je dan gewoon een dagvaarding met nog meer kosten. Één ding heb ik geleerd als je eerlijk en goed vakwerk levert nooit iemant hebt beduveld beslist niet asociaal bent dan word je niet beloond maar keihard gestraft!