LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

BKR

Ongelezen bericht door Gast »

dit onderwerp was op verschillende forums maar van de redactie van radar wordt genegerde maar wil meer mensen hebben elende gevonden door deze stichting, wordt niet de tijd voor deze BKR aanpassing te bringen sinds in het leven geroepen van af 1965 tot 2003 ??

naar mij meaning en denk ik ieder mens is onschuldige tot het bewijzen van schuldig.

bij de BKR de wet omgedraaide dat ieder mens is schuldig tot het bewijzen van onschuldig .

ik begrijp het niet hoe krom is dit, de mens wordt van de kast naar de muur gestuurd door eigenwijs gedoe bij bkr en onerlijk behandeling door banken en verzekeringen.

wordt niet de tijd voor radar om deze belangrijk zaken aan de kaart te bringen en maakt einde aan malafied praktijken door soort instituut en de macht over te dragen aan de rechter en daar wordt bepaald wie is schuldig en wie is niet???

Naar boven

Lotgenoot

Re: BKR

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Gast

de bedoeling is dat bkr mogen niet allen luisteren naar banken zie moeten ook luisteren naar mensen,

in dit geval bkr en banken twee handen in een buik en daar is de kern van deze zaak bkr moet komen onder de toezicht van rechtelijk macht en de banken mogen niet spelen als rechters .

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

U bent een beetje in de war geraakt van het woordig schuld-ig.

Het BKR registreert de SCHULD van mensen. Zij zeggen dan: Pietje heeft eur 50.000 schuld. Of Pietje ergens aan SCHULDIG is, dat zegt het BKR nooit.

Gast

Beste SJz,ik ben niet in de war geraakt en de kwestie bkr en registraatie is niets mis mee als daadwerkelijk schuld is, maar niet alleen de bank zegt deze person heeft schuld of dit heeft schuld en wij moeten als dompos volge.

eerst moet bewijzen dat daadwerkelijk schuld ontstaan en dat bepaalt door een rechter en niet de bank.

de bkr is bekend zie voeren uit wat de bank zegt niet en niet minder en hier is de misser de probleem.

ik gelezen de conflict met dexia bank als u redenering zo loudt dan u zegt dat iederen schuldig is en de bkr kan niks doen en zo door gaan .

en uit de forum meest mensen worden in schuld gezit door misleiding en of misverstand en allemaal bkr genoteerde zelf er is rechtszaak aan de gaan maar de mensen toch bkr genoteerde en sommige met A-Codering en is nog niet bepaalt wie heeft schuld dat is de probleem

SJZ

Voor zover ik uit de ervaringen van anderen kan putten (ik sta zelf ook voor diverse zaken bij het BKR geregistreerd, maar heb nog nooit mijn gegevens gecheckt) klopt het behoorlijk goed wat er bij het BKR staat geregistreerd.

Gast

Beste SJZ,

mischien wat gerigestreerde bij de bkr kan klopen met naam de bank of ander financiel instantie maar de vraag is de person heeft echt schuld of conflict met de bank of verzekeringen. op dit punt moet bekijken en de vraag als het is conflict dan hoort de rechter te bepalen als deze person moet bkr notering krijgen of niet krijgen. maar in deze houding de bank registreerde en de person moet uit zoeken met alle ellende en kosten van dien.
daarom voor de registratie bij de bkr door de bank of ander instituutie moet bij rechter bepaalt voor af en niet achter af.

SJZ

Hoi Gast,
'k denk niet dat rechters erop zitten te wachten al die miljoenen registraties bij het BKR te controleren, alleen maar omdat er af en toe eens een foutje gemaakt wordt.
Er zijn veel meer registraties in dit land, en die worden toch ook niet door een rechter gecontroleerd?

Gast

Beste SJZ,

als jij weet hoeveel onrecht bkr registraties van mensen met A-Code dan uw antwoord wordt anders, maar voor iemand bkr codering krijgt dit moet eerst getoetse worden is echt iemand wanbetaaler en geschikt voor Acodering of iemand heeft conflict met financiel instantie en moet bij de rechter bepaald de conflict terecht of niet, en de financiel instantie spelen als rechters hier gaat niet alleen om een foutje dit kan fatal zijn voor jou hypotheek voor jou naam voor jou principl.

er zijn geen enkel land europa deze rot registratie toegestaan zonder een uitspraak van een rechter, alleen in Nederland de bank is de rechter.

SJZ

Wat bedoel je met "de bank is de rechter"? Als jij teveel op de pof koopt bij de kruidenier op de hoek, dan zegt zo iemand ook op een gegeven ogenblik: ik verkoop jou niks meer. Zit hij dan ook op de stoel van de rechter?

Trouwens, het BKR BESLIST niet over kredieten. Zij registreren hoeveel schuld je hebt. Als je nog een krediet wilt, dan geven ze door aan de kredietverstrekker HOEVEEL schuld je hebt, maar zij beslissen niet of je nog een lening mag hebben. Dat kunnen ze ook helemaal niet. Ze weten bijvoorbeeld niets over je inkomen, en andere zaken. Dus ze zijn helemaal geen rechter.

gastje22

Ongelezen bericht door gastje22 »

Het bkr. hoeft zich niks aan te trekken van een evt. conflict dat een consument heeft met een kredietinstelling.
Het enige dat het bkr. doet is een betalingsachterstand registreren.
Als u zelf kunt aantonen dat er geen achterstand is wordt de registratie ongedaan gemaakt.
Nogmaals , of er een conflict is of niet daar heeft het bkr. niks mee te maken.
Het bkr. is er niet om te oordelen , alleen om te registreren.
Als u aantoont dat de registratie onjuist is verdwijnt deze ook weer.

Gast

hoi SJZ,

of jij begrijpt niet wat is de bedoeling of jij wil gewoon discussie aangaat.

voor de duidelijkheid , de BKR opzichzelf er is niks mis mee wij weten dit is een registratie kantoor van financiel instantie dat wij zijn klaar.

maar de loop na de registratie hoe dit geregeld??

allen de financiel instanties welke zijn deelnemmers bij de bkr kunnen registreren, en hier zit de fout,

meer duidelijk voorbeeld dexia : hoeveel mensen gedupeerden en hoeveel zijn geregistreerde met A-Codering is dat terecht??

en voor gasje22,

als de registratie ten onrecht dit wordt nooit verwijderde de blijft 5 jaar .
en als A-codering staan ten onrecht wordt niet vrijwillige verwijderd de klant moet achter an gaan in de juridisch molen met alle kosten van dien bij een rechter .

en als bij zogenaamd geschillen commissie moet de klant 8 manden wachten.

de heel zaak bedoeld om voor registratie bij bkr door bank of verzekering moet met uitspraak van een rechter en niet achter af.

als dit kan jij niet begrijpen dan ik zal niet meer antworden.

en voor de goede orde ik was gergistreerd door een bank en via de rechter is weg gehaald zo genaamde fout en dit fout heeft mij veel te veel gekost, en de kosten kan jij niet verhalen maar gedeeld daar van.

gastje22

Ongelezen bericht door gastje22 »

Zucht............ :cry:

Gast

Vraag via een donatie van 5 euro bij een bank een BKR uitdraai op.

Kijk dan wat er nog op staat en of dat wel of niet terecht zal zijn.

Indien er nog een BKR op staat ten onrechte is dat veelal omdat die lening wel ingelost is maar nog niet is afgemeld.

Succes,

Jean

De Meester

Ongelezen bericht door De Meester »

Veel meegemaakt op de diverse forums qua taal, spel en stijlfouten, maar dit forum heeft nu al gewonnen ondanks het korte bestaan of weet iemand een onderwerp waar het nog slechter gesteld is met onze prachtige nederlandse taal ????

SJZ

En ondanks het taalgebruik is het me nog gelukt om de teksten te lezen (helaas niet om de inhoud te begrijpen).

Sjakie

Ongelezen bericht door Sjakie »

Het B.K.R registreert ter bescherming van zowel de consument als de
bankinstellling.

Het B.K.R. doet niets anders dan registreren, zij spelen geen rechter, zij (be)oordelen geen kredietaanvraag.

Een discussie over of het B.K.R. eigen rechter speelt is dus compleet zinloos.

Dit onderwerp kan nu dus worden afgesloten.

Ani

Ongelezen bericht door Ani »

Helemaal mee eens Sjakie! Dit is al zo vaak hier behandeld. Moet nu maar eens afgelopen zijn!

Ander onderwerp graag!

Gr, Ani :wink:

Gast

Inderdaad. Het BKR registreerd geoorloofde roodstanden van Nederlanders, zodat banken niet onverantwoord geld uitlenen aan mensen die al te veel schulden gemaakt hebben. Dit beschermd iedere Nederlander, en verminderd het risico voor banken, wat je terug ziet in een lager rentepercentage (goed betalende Nederlanders zouden immers moeten betalen voor de slecht betalenden; de bank zal op een manier uit de kosten moeten komen)!

FA

Ongelezen bericht door FA »

En toch ontbreekt er wat...

Het BKR is dan wel een registrerend orgaan, ze kunnen wel degelijk een oordeel vormen over de wijze van (aanlevering van) registraties. Indien bijvoorbeeld de ING Bank mensen consequent onterecht zou aanmelden met foutive achterstandsmeldingen, en er zijn tig mensen die daar over klagen, zal het BKR in contact treden met de kredietverstrekker en deze op de vingers tikken.

Daarnaast kan het BKR zelf OOK bemiddelen in een conflict tussen bank en klant alvorens men overgaat tot een klacht bij de geschillencomissie of de gang naar de rechter.

Het BKR speelt dan geen rechter, maar zal optreden als bemiddelaar en kan (indien er ECHT sprake is van een fout) ook ingrijpen!

Gesloten