LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bonusrenterekening niet mogelijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Postbankinternetter

Bonusrenterekening niet mogelijk

Ongelezen bericht door Postbankinternetter »

Ik mis al maandenlang de mogelijkheid om overboekingen te doen via mijn betaalrekening naar mijn bonusrenterekening.

Ik had mijn spaargeld juist van mijn kapitaalrekening naar de bonusrente-rekening overgeboek, omdat ik over een paar maanden 2 procent extra rente over het tegoed krijg.

Maar nu blijkt dat ik geen enkel overzicht heb over wat ik overboek, en wat mijn saldo is.

Postbank, wordt het geen tijd om dat in orde te maken, zodat ik al mijn bankzaken weer zelfstandig kan gaan doen?

Hebben anderen hier ook behoefte aan? Zou handig zijn als de postbank massaal erover benaderd wordt.

Gast

Re: Bonusrenterekening niet mogelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Ja dat vind ik ook een achterlijke regeling, je kan deze rekening alleen maar beheren met overschrijving formulieren of telefonisch opdracht geven. Bovendien is de totale rente niet erg hoog. Het enigste aanvaardbare alternatief is een internetspaarrekening bij de Postbank. Telefonisch is mij door een medewerkster van de Postbank enige maanden geleden verzekerd dat het beheren van de bonusrenterekening t.z.t. ook via Mijnpostbank.nl gedaan kan worden. Echter daar heb ik mijn twijfels over, want het foldermateriaal over deze spaarvorm rept daar niet over.

Gast

Ik heb een loyaalrekening bij de postbank er hier kun je niet via girotel of internetbankieren geld naar overmaken. Alleen via de girofoon waarmee je je het apzuur toetst aan codes en menutjes.

overigens wordt het tijd voor een nieuwe rekening bij een andere bank want de rente is weer naar beneden gegooid.

Gast

gast van 16.26.

De internetspaarrekening heeft dus een lagere rente dan de bonusrenterekening. Dat is de reden dat ik voor die laatste heb gekozen. Enige voorwaarde is dat je je saldo met 10 procent op jaarbasis laat groeien, maar daar zat ik al na 3 maandsen aan.

Gast

je krijgt toch gewoon elke maand een afschrift van deze rekening en kunt de postbank altijd bellen voor het opgeven van een overboeking. Wat is nu het probleem?

Gast

Nee je krijgt niet elke maand een afrekening, alleen maar als er mutaties zijn. Bellen met de Postbank? weet je wel wat dat kost met die lange wachttijden, en de melding, "alle medewerkers zijn in gesprek, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen" In het verleden kon je zelf nog inschatten hoe lang het nog kon duren, toen werd er gemeld "er zijn nog x aantal wachtenden voor U" Als je nu na lange tijd het wachten moe bent, en oplegt weet je niet of je misschien de volgende geweest zou zijn die aan de beurt was. Telefoontikken genereren, is blijkbaar het doel, de extra rente gaat hier aan op. Dat is het probleem.

Gast

0800 0400 is bij mijn weten nog altijd gratis. Het kost je alleen wat geduld. Dus de opmerking van degene hierboven slaat nergens op.

Overigens was ik degene die het topic opende, maar ik had geen zin die naam hierboven weer te gebruiken.

En het klopt: bankafschriften krijg je pas enkele weken na een mutatie. Overigens: ik WEET dat ik via overschrijvingskaarten kan overboeken, maar daar wilde ik juist van AF, door te gaan internetbankieren. Ik ben van mening dat de Postbank mij die mogelijkheid gewoon moet geven. Gewone nota's betalen, hypotheken en leningen afsluiten, het gaat allemaal via internet, dit hoort daar ook bij. Zo simpel is dat.

Gast

Je geeft zelf aan dat je na elke mutatie 1x pm een afschrift krijgt. wat is dan het probleem? Als er geen mutaties zijn geweest krijgt je dus geen afschift en is het saldo nog gelijk aan het saldo op het laatste afschrift. Als er binnen een maand een mutatie is geweest krijgt je een afschrift tot die tijd kun je toch zelf bijhouden wat de transacties binnen de maand zijn geweest. Je kunt ook gewoon overmaken via een overschrijvingsformulier. 's avonds zijn ze telefonisch het best bereikbaar. Deze rekening zal nooit onder mijn postbank worden gehangen. Het is de bedoeling om meer contact momenten met klanten te krijgen (en dus meer verkoopkansen) Dat kan alleen maar als klanten gaan bellen en werkt dus niet via internet.

Gast

Ik hoor net dat de POSTBANK het internetbankieren in april, dus volgende maand, gaat uitbreiden met transacties richting Bonusrente-rekening. En dat dat al sinds december afgelopen jaar op de planning stond. Probleem dus snel opgelost.

Gast

gast van 12.21, 14 maart. Nee, dat was ik niet, ik gaf dat niet aan, dat gaf iemand anders dus aan.

Waar het mij om gaat, is dat het heel erg vervelennd is, dat je niet tussentijds online je overzicht kunt bekijken, terwijl dat met andere rekeningen wel kan.

Ik gaf aan dat het met ingewikkelde bankzaken als het afsluiten van een lening of zelfs hypotheek, wel mogelijk is om het nodige online te doen, maar dat een simpele overschrijving van betaalrekening naar een spaarrekening bij de ene vorm wel kan (kapitaalrekening), en dat je bij een andere vorm (bonusrenterekening) een medewerker in moet schakelen, of het op de ouderwetse manier moet doen. Raar, een nieuwe spaarvorm, en dan op deze ouderwetse manier mutaties moeten doorgeven. DAAR zit hem de kneep.

Zoals gezegd: vanaf april 2005 behoort deze ergernis tot het verleden, hoorde ik vandaag.

Gast

Even iets toevoegen: Ik heb het er wel over gehad, maar een andere gast kwam er dus mee. Dit om misverstanden te voorkomen.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Wie neemt er nu een spaarekening bij de postbank.Veel te lage rente.
Zelf met die bonusrente is het nog minder dan bij diverse banken.Gewoon daar de postbank als tegenrekening opgeven en je hebt zonder voorwaarden nog meer rente ook.
http://www.spaarhulp.nl/spaarrekeningen.html

Gast

Heb ik al uitgeprobeerd. Maar daar zitten allerlei haken en ogen aan, die ik niet wil. Bovendien is de rente helemaal niet hoger.

Gast

ATB bank geeft 3,55% en heeft geen haken en ogen. alleen kan het niet via internet. Postbank heeft rente trouwens verder verlaagd naar 3,1% voor de bonusrekening.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Inderdaad laatste gast .Er zitten helemaal geen haken en ogen aan een AT Bank Spaarrekening .Tot €20000 ben je verzekerd bij de nederlandse bank mocht deze ooit failliet gaan .

Even een telefoontje of E-mailtje sturen en je hebt de volgende dag of soms dezelfde dag nog , al op je rekening .Kan ook per stortingformulier maar dan duurt het wat langer.
Het enigste nadeel is dat je wat langer op je afschriften moet wachten.

Bij de DHB Bank S@veOnline Rekening kan je wel alles storten en opnemen via internet.Daar is de rente 3.30%.

Gesloten