| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BurgerBank
-
ijsselstein
Re: BurgerBank
In antwoord op Chanmaster u vraagd.
-1- In welk opzicht wijkt de door u te stichten bank af van de reeds bestaande banken?
-2- Van waar wilt u het startkapitaal betrekken?
-3- Hebt u zich reeds laten informeren over de kwalificaties welke men aan u stelt?
De naam BurgerBank verraad al van wie de bank eigendom moet zijn.
1. de aandeelhouders zijn en worden uitsluitend de rekeninghouders de burger dus zij verdelen de winst!
2. uit eigenmiddelen met anderhalf miljoen moet denk ik wel een start te maken zijn!
3. dat is niet gewenst ik vroeg oud bankmedewerker die kennis hebben van de Bankwereld en daarin wens ik geen functie!
4. zie voor mij zelf daar geen functie weggelegd door het ontbreken van juist die kennis die daarvoor gewenst is!
5. en het nieuwe zal zijn een optimaal gebruik te maken van internet en met weer de juiste mensen en kennis daarvoor de kantoren zouden bijvoorbeeld kunnen zijn?
laat ik dat nog maar even als verrassing bewaren!
[/b]
-1- In welk opzicht wijkt de door u te stichten bank af van de reeds bestaande banken?
-2- Van waar wilt u het startkapitaal betrekken?
-3- Hebt u zich reeds laten informeren over de kwalificaties welke men aan u stelt?
De naam BurgerBank verraad al van wie de bank eigendom moet zijn.
1. de aandeelhouders zijn en worden uitsluitend de rekeninghouders de burger dus zij verdelen de winst!
2. uit eigenmiddelen met anderhalf miljoen moet denk ik wel een start te maken zijn!
3. dat is niet gewenst ik vroeg oud bankmedewerker die kennis hebben van de Bankwereld en daarin wens ik geen functie!
4. zie voor mij zelf daar geen functie weggelegd door het ontbreken van juist die kennis die daarvoor gewenst is!
5. en het nieuwe zal zijn een optimaal gebruik te maken van internet en met weer de juiste mensen en kennis daarvoor de kantoren zouden bijvoorbeeld kunnen zijn?
[/b]
Onzekerheid dus, waar stinkt dit naar, het begint met een O.ijsselstein
Verspil geen tijd aan Chanmaster.
De man kan niet positief denken.
Als in zijn perceptie iets niet kan, dan kan het ook niet.
In andere topics waar hij aan mee doet het zelfde liedje.
Voorbeeld vanuit een ander topic:
Salsa10 gebruikt volgens zijn energiebedrijf per jaar 10587kWh
Chanmaster gaat daar mee aan het rekenen en stelt vast dat hij dan 1 kWh per dag gebruikt en dat is volgens hem veel te veel.
Nu heb je geen rekenmachine nodig om te weten dat je bij 1 kWh per dag een jaarverbruik hebt van 365 kWh.
Fout! zeggen zij die meelezen.
Dan rekent hij opnieuw en komt op 2.67 kWh per dag.
Dat is dus nog steeds fout en doet hij de berekening nogmaals.
10587:365=2900 meent hij.
Drie maal berekend en niet één goed antwoord.
Als je dat leest begrijp je onmiddellijk waarom een BurgerBank bij hem niet rendabel kan zijn.
Buiten ambitie, lef en kapitaal zul je toch ook over een rekenkundig inzicht moeten beschikken.
Wat moet ik daar verder nog aan toevoegen?
Hij maakt problemen, verzint ze maar oplossingen heb ik nog niet van hem gelezen.
De man kan niet positief denken.
Als in zijn perceptie iets niet kan, dan kan het ook niet.
In andere topics waar hij aan mee doet het zelfde liedje.
Voorbeeld vanuit een ander topic:
Salsa10 gebruikt volgens zijn energiebedrijf per jaar 10587kWh
Chanmaster gaat daar mee aan het rekenen en stelt vast dat hij dan 1 kWh per dag gebruikt en dat is volgens hem veel te veel.
Nu heb je geen rekenmachine nodig om te weten dat je bij 1 kWh per dag een jaarverbruik hebt van 365 kWh.
Fout! zeggen zij die meelezen.
Dan rekent hij opnieuw en komt op 2.67 kWh per dag.
Dat is dus nog steeds fout en doet hij de berekening nogmaals.
10587:365=2900 meent hij.
Drie maal berekend en niet één goed antwoord.
Als je dat leest begrijp je onmiddellijk waarom een BurgerBank bij hem niet rendabel kan zijn.
Buiten ambitie, lef en kapitaal zul je toch ook over een rekenkundig inzicht moeten beschikken.
Wat moet ik daar verder nog aan toevoegen?
Hij maakt problemen, verzint ze maar oplossingen heb ik nog niet van hem gelezen.
-
ijsselstein
Hartelijk dank allen voor u bijdragen maar ik maak zelf een einde aan deze discussie dit wordt niets en ik had beter moeten weten!!!!!!
Inderdaad, het wordt niets met die Burgerbank van jou.dit wordt niets en ik had beter moeten weten!!!!!!
-
ijsselstein
SJZ
Weet U wat zo jammers is dat Nederland niet in twee delen verdeeld kan worden.
Een deel voor de stomme (wordt zeker het grootste deel) en een deel voor de slimme die zullen aan een heel kein stukje genoeg hebben.
Waar denk u zich het beste thuis te voelen.
Weet U wat zo jammers is dat Nederland niet in twee delen verdeeld kan worden.
Een deel voor de stomme (wordt zeker het grootste deel) en een deel voor de slimme die zullen aan een heel kein stukje genoeg hebben.
Waar denk u zich het beste thuis te voelen.
Waar jij je thuis zal voelen weet ik niet, maar zeker is dat je bij het stomste deel van de stomme kant thuis hoort.
-
Chanmaster
Nee IJsselstein niet weg lopen, hier blijven.
Met anderhalf miljoen zeg je.
Stel dat er vijf mensen bij u komen lenen tegen een rente van pakweg 4,1%.
De woningen welke deze willen kopen kosten al gauw 200.000
Dan bent u een miljoen kwijt waarvoor u na verloop van een jaar 1/30e hebt terug ontvangen + rente welke 15.000 oplevert.
Daar kan ik nog niet van leven. Ik weet niet wat u aan het doen bent maar ik denk dat u beter uw licht eens op kunt steken in de werkelijke financiële wereld en kijkt hoe het er daar toe gaat.
Ik vind die wereld boeiend en die bestaat uit meer dan een bank alleen.
Schrijf eens aan de nederlandse bank en vraag info!
Ik kan u wel zeggen dat er mogelijkheden zijn maar die werken niet zoals u dit omschrijft!
Steek er uw licht op, doe je best.
En als je vragen hebt, je weet me te vinden c(_) proost
CM
Met anderhalf miljoen zeg je.
Stel dat er vijf mensen bij u komen lenen tegen een rente van pakweg 4,1%.
De woningen welke deze willen kopen kosten al gauw 200.000
Dan bent u een miljoen kwijt waarvoor u na verloop van een jaar 1/30e hebt terug ontvangen + rente welke 15.000 oplevert.
Daar kan ik nog niet van leven. Ik weet niet wat u aan het doen bent maar ik denk dat u beter uw licht eens op kunt steken in de werkelijke financiële wereld en kijkt hoe het er daar toe gaat.
Ik vind die wereld boeiend en die bestaat uit meer dan een bank alleen.
Schrijf eens aan de nederlandse bank en vraag info!
Ik kan u wel zeggen dat er mogelijkheden zijn maar die werken niet zoals u dit omschrijft!
Steek er uw licht op, doe je best.
En als je vragen hebt, je weet me te vinden c(_) proost
CM
@ chanmaster....
je gaat uit van FOUTE aannames..
Als jij bv 100.000 van mij wilt lenen.. tegen een mooi 5.0 % percentage... haal ik die 100.000 tegen een 4.5% binnen...
heb dus geen "kapitaal" nodig maar verdien met dit "niks" wél 0.5% op 100.000.
Banken halen hun "geld" op de "geld-markt" met de daarbij behorende láge tarieven...
én natuurlijk van de mensen welke hun geld bij de banken "uitzetten"....
En wat dacht je dat er per "salarisrekening" gemiddeld per maand aan de strijkstok blijft hangen??
je gaat uit van FOUTE aannames..
Als jij bv 100.000 van mij wilt lenen.. tegen een mooi 5.0 % percentage... haal ik die 100.000 tegen een 4.5% binnen...
heb dus geen "kapitaal" nodig maar verdien met dit "niks" wél 0.5% op 100.000.
Banken halen hun "geld" op de "geld-markt" met de daarbij behorende láge tarieven...
én natuurlijk van de mensen welke hun geld bij de banken "uitzetten"....
En wat dacht je dat er per "salarisrekening" gemiddeld per maand aan de strijkstok blijft hangen??
-
Chanmaster
Nobele dat begrijp ik goed maar je moet heel wat meer papitaal bezitten om er van te bestaan. Je moet heel wat leningen afsluiten om zelf in de kosten te kunnen voorzien. Reken eens uit!
Ja dat snap ik... het ging om jouw uitgangs punt dat niet klopte.
Wieweet als er meer "ruim-bij-kas" zittende mensen, het idee/plan van Ijsselstein gaan ondersteunen dat er iets van de grond gaat komen...
Wieweet als er meer "ruim-bij-kas" zittende mensen, het idee/plan van Ijsselstein gaan ondersteunen dat er iets van de grond gaat komen...
-
Chanmaster
Desondaks een goed idee. Nu nog uitwerken en realiseren.
Nu nog uitwerken en realiseren.
Alleen voor de infrastructuur ben je al vele miljoenen kwijt. Het geheel lijkt mij een niet haalbare zaak, vooral omdat de doelgroep niet tot de rijksten in Nederland horen.
-
ijsselstein
Toch nog een reacatie van mijn kant De Bank verkoopt jullie nu voor de zoveelste keer !!!!!!
En dat
omdat jullie zo slim zijn?
En dat
@Ijsselstein,
misschien zie je 1 ding over het hoofd; je hebt altijd de bestuurders van jouw bank, die zullen dus weer meer verdienen als de anderen. Dus heb je weer ongelijkheid.
Kijk, als ik nu 1,5 ton ga inzetten wil ik ook zeggenschap, dat zullen anderen weer niet willen dus houd ik mijn geld maar hier.
misschien zie je 1 ding over het hoofd; je hebt altijd de bestuurders van jouw bank, die zullen dus weer meer verdienen als de anderen. Dus heb je weer ongelijkheid.
Kijk, als ik nu 1,5 ton ga inzetten wil ik ook zeggenschap, dat zullen anderen weer niet willen dus houd ik mijn geld maar hier.
in ijsselsteins bank zou je dus aandeelhouder zijn....
het is geen gek idee, misschien niet uitvoerbaar, (om allerlei redenen) maar zeker geen gek idee..
Mvrgr. Tinne
het is geen gek idee, misschien niet uitvoerbaar, (om allerlei redenen) maar zeker geen gek idee..
Mvrgr. Tinne