LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Beheer Achmea blijft op mijn centen zitten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hartman27

Centraal Beheer Achmea blijft op mijn centen zitten

Ongelezen bericht door Hartman27 »

Op 1 juni j.l. bereikte mijn lijfrenteverzekering bij Centraal Beheer Achmea de einddatum.
Op 24 mei j.l. heb ik ze telefonisch laten weten dat ik het uit te keren bedrag in één keer wilde opnemen. Ik zou een formulier toegestuurd krijgen om in te vullen
Na een week nog niets ontvangen, na 10 dagen nog steeds niets en dus maar weer eens gebeld.
Het antwoord was buitengewoon onbevredigend. Mij werd verteld `` zoiets duurt nu eenmaal lang`` en ``u bent niet de enige``.
Dat formulier (een standaardformulier!!!) ontving ik uiteindelijk pas op 13 juni, dus na 3 weken.
Ik heb het direct ingevuld en voorzien van een kopie van mijn paspoort de volgende dag, dus op 14 juni, teruggestuurd.
In een bijgesloten brief liet Centraal Beheer Achmea weten:
``Na ontvangst van de stukken zal het kapitaal uitbetaald worden. We maken u erop attent dat de verwerking van deze uitbetaling 3 tot 8 werkdagen duurt``
Op 29 juni, dus na 10 werkdagen, had ik nog steeds niets ontvangen en ook niets gehoord over een eventuele vertraging bij die uitbetaling.
Dus maar weer eens gebeld.
Tot mijn verbijstering kreeg ik te horen dat er nog helemaal niets met mijn aanvraag was gedaan!!!!
Dat formulier heeft dus 10 dagen bij hun op een bureau gelegen zonder dat iemand er iets mee deed!
Terwijl het om geld, en voor mij veel geld gaat dat ik nu hard nodig heb om een belastingschuld te kunnen betalen.
Hoe is dit in godsnaam mogelijk?
Wat zijn dit voor schandalige praktijken?
Uiteindelijk werd mij beloofd dat er met spoed aan mijn verzoek tot uitbetaling gewerkt ging worden.
Vandaag, 4 juli om uur, heb ik mijn geld nog steeds niet!
Proberen ze daar op slinkse wijze een beetje rente te trekken van mijn geld?
Is het inderdaad allemaal maffia bij die banken en verzekeraars?
Of heb ik gewoon met een stelletje sukkels te maken?

Frantic2

Re: Centraal Beheer Achmea blijft op mijn centen zitten

Ongelezen bericht door Frantic2 »

zoals ze al vertelden, deze zaken kosten tijd.... en u zal niet de enige klant zijn en dus moet iedereen op zijn beurt wachten.

U vind 6 weken schandalig.... misschien had u gewoon al in maart moeten bellen voor zo'n formulier.....

Hartman27

Ongelezen bericht door Hartman27 »

Wat een onzin Frantic2!
1. Als zoiets zo lang gaat duren hoort Centraal Beheer mij daarvoor te waarschuwen. Dat is niet gebeurd.
2. Een strandaardformulier verzenden hoeft natuurlijk niet drie weken te duren.
3. Dat formulier vervolgens twee weken op een bureau laten liggen zonder er iets mee te doen, en dat is wat een medewerker van Centraal Beheer mij zelf heeft bekend, is buitengewoon kwalijk.
4. En als Centraal Beheer zelf aangeeft dat de verwerking van mijn verzoek 3 tot 8 werkdagen zal duren, dan hou ik ze daar graag aan. En als het dan onverhoopt wat langer duurt is het wel zo netjes om mij dat te laten weten.
5. Inmiddels wacht ik dus al 14 werkdagen op mijn centen. Dat valt met de beste wil ter wereld niet goed te praten en heeft er inmiddels toe geleid dat ik, in overleg met mijn advocaat een schadeclaim ga indienen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Inmiddels wacht ik dus al 14 werkdagen op mijn centen. Dat valt met de beste wil ter wereld niet goed te praten en heeft er inmiddels toe geleid dat ik, in overleg met mijn advocaat een schadeclaim ga indienen.
Al die gederfde renteinkomsten :mrgreen:

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Nou, nou Hartman,

Gelijk maar een advocaat erop. Dan mag het wel om een behoorlijk bedrag gaan wil dit uitkunnen.

Hou er wel rekening mee dat je maar 28% van het bedrag krijgt uitgekeerd maar ik neem toch aan dat je daarvan op de hoogte bent.

Frantic2

Is dat Zo? De uitkering is belast als je het voor luxe zaken gebruikt zoals belastingschuld Betalen?

Ik dacht dat dit alleen voor afkoop goldt.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Hartman27

Wat je kunt doen is het volgende. Je stelt hen schriftelijk en aangetekend in gebreke en geeft hen nog werkdagen de tijd om het geld op jouw rekening te storten. Als dat niet het geval is, dan kun je een klacht indienen bij de KIFID en daar ook een verzoek tot schadevergoeding aan verbinden.

Maxiem.

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Het ineens uitbetalen van een lijfrenteverzekering wordt gezien als afkoop en dus houdt CB 52% IB in en 20% revisierente. Zo kom je dus op 28%. De eventueel teveel ingehouden IB wordt in de jaarlijkse aangifte (in dit geval 2012) verrekend.

Afkoop van een lijfrenteverzekering is dus bijna altijd onaantrekkelijk.

Ik weet niet wat de leeftijd van TS is maar als dit rond de 65 is kun je beter in termijnen uit laten keren. Er moet dan 1% sterftekans zijn (op 65 is de minimale looptijd dan circa 10 maanden). Hiermee voorkom je een te grote inhouding IB en de 20% revisierente.
Laatst gewijzigd door Rense op 06 jul 2012 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2

Dank je rense, heb dat in een grijs verleden inderdaad wel geleerd.

Zag net trouwens hoe ts reageerde, als zijn papiertje op mijn stapel zou liggen dan wist ik wel wie er onderop de stapel zou liggen.....

Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Beste Hartman27,

Ik heb je klacht van 4 juli 2012 gelezen. Het is een zeer vervelende situatie en dit wil ik graag voor je uitzoeken/oplossen.
Als je wilt kan het centraal beheer webcareteam je klacht in behandeling nemen.

Stuur dan een mail naar webcare[@]centraalbeheer.nl met je klacht, contactgegevens en polisnummer, met als onderwerp Trosradar.

Zodra ik je mail heb ontvangen, zal ik het direct in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Sara van het Centraal Beheer Webcareteam

Webcare[@]centraalbeheer.nl
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Frantic2 schreef:zoals ze al vertelden, deze zaken kosten tijd.... en u zal niet de enige klant zijn en dus moet iedereen op zijn beurt wachten.

U vind 6 weken schandalig.... misschien had u gewoon al in maart moeten bellen voor zo'n formulier.....
Wat een onzin reactie.
Als er een verzekering op een bepaalde termijn moet uitgekeerd worden, dan heeft ook een verzekeringsmaatschappij zich aan de spelregels te houden.
Bij het innen van de maandelijkse bijdragen, mocht je ook niet 6 weken later betalen.
Hoe moet de klant nu weten, dat er een formulier nodig is, en dan in maart bestellen.
Voor dit geeft het alleen een word:
SCHANDELIJK

Frantic2 schreef:
Zag net trouwens hoe ts reageerde, als zijn papiertje op mijn stapel zou liggen dan wist ik wel wie er onderop de stapel zou liggen.....
Misschien was het wel TS, welke op jouw stapel is blijven liggen :wink: .

Miranda74

Ongelezen bericht door Miranda74 »

Op 16 juli hebben wij ook aangegeven dat we (naja 'we', het gaat over de spaarloon van mijn man, bij Reaal) het spaarloon af wilden kopen. Op 3 augustus kregen we de brief binnen met het verzoek alles wat nodig was op te sturen, wat we gelijk diezelfde 3 augustus hebben verzonden (deze brief was overigens gedateerd op 27 juli). Donderdag 9 augustus navraag gedaan en onze gegevens waren de 7e ontvangen, nadat ik had doorgevraagd wanneer ik het geld kon verwachten, wat het antwoord "ooch....... tja.......... ja dat kon toch zeker wel 3 weken (15 werkdagen) duren......" Zojuist weer gebeld en werd mij verteld dat het geld al klaarstond maar ze konden er geen spoed van maken (in diezelfde zin vertelde de telefonist dat hij waarschijnlijk op zn falie zou krijgen, want hij had al 2 spoedgevallen doorgestuurd {HUH? DAT KON TOCH NIET??}. Uiteindelijk: heeft hij er toch een spoedgeval van gemaakt en zou het vandaag of morgen in behandeling worden genomen en kunnen wij er later deze week gebruik van maken....

Als het geld dan toch toch 'klaar staat', lijkt het mij niet zo'n grote moeite om dat geld over te boeken, je zou zeggen dat het niet lang hoeft te duren met internetbankieren........ ik ben benieuwd....

Gesloten