LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chragebacks

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Scarcher

Chragebacks

Ongelezen bericht door Scarcher »

Beroepshalve heb ik sinds kort te maken met online betalingen van klanten; helaas ook al snel de eerste negatieve ervaring: een klant plaatste een volslagen onterechte chrageback (dienst wel geleverd, klant heeft nooit gereclameerd). Klant bleek vervolgens chronisch onbereikbaar, en bewijslast van levering dienst kunnen we niet rondkrijgen. Nu weet ik dat er in de VS verschillende aanbieders zijn die een bestand bijhouden van onterechte "charge-backers", welke tegen betaling van maandelijkse bijdrage door bedrijven te raadplegen is. Weet iemand of zo iets in NL ook bestaat? En zo nee, weet iemand of de Nederlandse wetgeving überhaupt ruimte beidt voor een dergelijke dienst?

Gast

Re: Chragebacks

Ongelezen bericht door Gast »

Chargeback bedoel je denk ik? Maar goed, standaardtypefoutjes heeft iedereen :lol:

Ben zelf ook wel 's op zoek geweest naar een soort van zwarte lijst o.i.d., maar wij kwamen toen tot de conclusie dat de Nederlandse wet dit niet zou toestaan.. Maar het haalt wel het bloed onder je nagels vandaan inderdaad!

Gesloten