op 17 december 2009 ontving ik een brief van ING dat ik kon inschrijven op de claimemissie van Innoconcepts. Dit inschrijven was echter mogelijk tot 12.00 uur op 17 december 2009. Dus dezelfde dag !!. Aangezien ik de brief na 12.00 uur pas las, was ik dus te laat.
Ik heb gelijk een klacht ingediend bij ING, maar kreeg na enkele weken een brief terug waarin stond dat ze het heel "vervelend" vonden, maar dat ze de brief op 10 december, dus op tijd, verstuurd hadden.
Men zal de brief wellicht op 10 december aangemaakt hebben, maar naar mijn idee is hij pas later verstuurd en door de kerstkaartendrukte vertraagd aangekomen. Zijn er anderen die dit ook hebben ?
Door deze claimemissie is ook nog eens de koers van Innoconcepts fors gedaald waardoor ik ettelijke honderden euros ben kwijtgeraakt.
Ik vind dat ING wel degelijk iets te verwijten valt en dat ze dit dienen te compenseren. Ik verwacht dat ik niet de enige ben die dit is overkomen.
Wie heeft nog meer de ING brief te laat ontvangen ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] claimemissie Innoconcepts en brief ING
Re: claimemissie Innoconcepts en brief ING
Zelfs al hadden ze hem op de 10e verstuurd: een week is wel erg kort, zeker in de periode dat de kerstkaarten verstuurd worden. Ik heb ook een kerstkaart pas op de 28e gehad, terwijl er 21-12 op de stempel stond.
Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan. ING legt nu het risico van de verzending bij jou neer. Zeker nu het om honderden euro's gaat, hadden zij die brief beter aangetekend kunnen versturen.
Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan. ING legt nu het risico van de verzending bij jou neer. Zeker nu het om honderden euro's gaat, hadden zij die brief beter aangetekend kunnen versturen.
Volgens mij werd de emissie de 8e aangekondigd dus veel eerder had de brief niet gestuurd kunnen worden. Bij verzending op de 10e mag je er gewoon vanuit gaan dat de brief op tijd bij je is. Tevens zal je de claims ook al in je depot gezien hebben en had je er zelf ook achter aan kunnen gaan.
Ik word ook altijd gecompenseerd voor emissies die ik niet uitoefen, volgens mij het verschil tussen de koers en de emissie .... zoiets in die buurt. Dus als het goed is heb je nu of binnenkort een extra positief saldo op je beleggingsrekening.
Verder ben je zelf verantwoordelijk om ontwikkelingen van de bedrijven waarvan jij aandelen hebt in de gaten te houden, als die effect kunnen hebben op de koersen. Dit is niet de verantwoordelijkheid van de InG lijkt mij...
Verder ben je zelf verantwoordelijk om ontwikkelingen van de bedrijven waarvan jij aandelen hebt in de gaten te houden, als die effect kunnen hebben op de koersen. Dit is niet de verantwoordelijkheid van de InG lijkt mij...
Beste mensen,
uiteraard volg ik zelf de bedrijven van mijn aandelen.
Maar je moet wachten op de brief van ING voordat je je claim mag uitoefenen.
Ik had daar een week van tevoren nog naar gevraagd.
Maar toen was het devies : wacht op de brief.
uiteraard volg ik zelf de bedrijven van mijn aandelen.
Maar je moet wachten op de brief van ING voordat je je claim mag uitoefenen.
Dat is simpelweg niet waar. Als je dat kan aantonen dan heb je grond voor een claim (als je inderdaad schade hebt gehad, heb je niets ontvangen voor je niet uitgeoefende claims?)bloems schreef:Maar je moet wachten op de brief van ING voordat je je claim mag uitoefenen.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik kwam 17 december om 17:00 uur thuis en heb direct naar ING gebeld. Daar konden ze niets meer voor me doen behalve een klacht aanmaken. Mijn commentaar dat daar weken overheen gaan en het dan helemaal te laat zou zijn werd weggewuifd. Het zou met spoed behandeld worden. Een maand later heb ik een brief ontvangen dat mijn klacht ongegrond is verklaard. Wat je noemt snelle service.
Schandalige behandeling door ING. Ik krijg vaak genoeg informatie per e-mail van ze, dat hadden ze hiervoor ook kunnen doen.
Als ze in de kerstperiode per gewone post versturen weten ze dat de kans groot is dat de brief te laat komt. Dus mailen of aangetekend versturen.
Uiteraard moeten er meerdere ING klanten in hetzelfde schuitje zitten. ING probeert het nu makkelijk af te doen terwijl compensatie absoluut op zijn plaats is.
De koers verwatert door de emissie en als aandeelhouder heb je dan het voordeel je claim uit te oefenen. Dat voordeel is de aandeelhouders door gebrekkige informatievoorziening van ING ontnomen.
Schandalige behandeling door ING. Ik krijg vaak genoeg informatie per e-mail van ze, dat hadden ze hiervoor ook kunnen doen.
Als ze in de kerstperiode per gewone post versturen weten ze dat de kans groot is dat de brief te laat komt. Dus mailen of aangetekend versturen.
Uiteraard moeten er meerdere ING klanten in hetzelfde schuitje zitten. ING probeert het nu makkelijk af te doen terwijl compensatie absoluut op zijn plaats is.
De koers verwatert door de emissie en als aandeelhouder heb je dan het voordeel je claim uit te oefenen. Dat voordeel is de aandeelhouders door gebrekkige informatievoorziening van ING ontnomen.