LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Cards en hun limieten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Paul Henriquez

Credit Cards en hun limieten

Ongelezen bericht door Paul Henriquez »

Onlangs ontving ik van mijn credit cardmaatschappij een schrijven waarin de credit cardmaatschappij aanbood mijn kredietlimiet te verhogen.

In de brief stelt de credit cardmaatschappij dat houders van hun credit card een krediet aan kunnen gaan van EUR 8.000,=, ofwel NLG 17.629,=. Mijn vraag aan de credit cardmaatschappij is: Is dit niet een beetje veel? Ik denk namelijk van wel. Hoe kan iemand die een modaal inkomen een schuld van EUR 8.000,= aflossen? Exclusief de 10% rente die de credit cardmaatschappij rekent.

Om het principe uit te leggen van een credit card: Tijdelijk op krediet te kopen omdat men het geld nu niet heeft, maar binnen korte tijd het geld wel weer verwacht te hebben.

Toegegeven, het is erg verleidelijk om EUR 25,= per jaar te betalen aan abonnementsgeld om vervolgens EUR 8.000,= in het rood te mogen staan. Maar ik denk dat de credit cardmaatschappij hier mee mensen alleen maar de wanhoop in jaagt.

In de VS moesten mensen al hun huis verkopen om hun schulden aan de credit cardmaatschappij af te lossen. Die mensen leven nu bij familie, vrienden of op straat. Is dat wat de credit cardmaatschappij wil?

Met vriendelijke groet,

Paul Henriquez

?

Re: Credit Cards en hun limieten

Ongelezen bericht door ? »

Daar hebben ze wat voor uitgevonden:
Eigen verantwoordelijkheid.

Een Creditcard is net zoals een betaalrekening waar je rood kunt staan erg makkelijk, maar je moet ermee overweg kunnen.

Gesloten