LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] creditcard fraude

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gladysjane

creditcard fraude

Ongelezen bericht door gladysjane »

Ik heb vorig jaar 2 producten besteld "free trial", tabletten op een site van de US, maar je kon je creditcard alleen gebruiken van Europa, heb de tabletten wel ontvangen. Het bedrag was 2 x 4,34 euro, maar ze hebben via nevenbedrijven 10 keer bedragen gecharged van de creditcard tot een bedrag van 737,94 euro en ik heb de producten niet eens ontvangen en niet eens besteld. Op de site van www.complaintsboard.com/complaints/credit-card-fraud, hebben legio mensen dit nu meegemaakt. Het grote probleem bij mij is nu, dat de ABN-AMRO bank helemaal niet mee wil werken om de bedragen terug te krijgen, daar ik te laat gereageerd heb op de afschriften. Heeft de bank niet een post onvoorzien, wanneer er overmacht is en dat geheel buiten iemands schuld om? Kunt u mij hierbij helpen om te proberen het bedrag terug te krijgen, want het is veel geld voor mij en het is buiten mijn schuld om. U kunt zoveel wegen behandelen om dit te realiseren, dat blijkt uit uw t.v. uitzendingen, waar mensen ook uw hulp inroepen?
Bij voorbaat mijn dank, met vriendelijke groet, Jane Logman

stofzuigertje

Re: creditcard fraude

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U is verplicht tijdig Uw afschriften te controleren.

En ook bij Uw bank moet dat binnen een bepaalde termijn, U is dus gewoon te laat!

Dat er vaak bedrijven die betalingen via Credit Cards doen gehackt worden is normaal, dus daarom hebben mijn winkels deze niet geaccepteerd wegens de hackers.

Bij het afsluiten ging U accoord met voorwaarden dus U had tijdig moeten controleren of je stopt met de kaart.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed advies stofzuiger, daar kunnen mensen wat mee!

Maar nu even serieus: afhankelijk van de creditcarduitgever kunnen betalingen standaard onder bepaalde voorwaarden binnen 180 dagen teruggedraaid worden. Dit wordt de zogenaamde chargeback genoemd. Helaas zijn veel banken niet klantvriendelijk. Daarom verkoopt ABNAMRO standaard "Nee". Je zal dus een schriftelijke klacht moeten indienen bij ABNAMRO als je redelijkerwijs kans maakt op vergoeding. Wijst de bank dit af, dan kan altijd nog advies inwinnen bij het Kifid en daar tevens een klachtenprocedure starten. In voorkomende gevallen kun je zelfs nog binnen 2 jaar een chargeback laten uitvoeren:
https://www.multicards.com/nl/support/t ... geback.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Chargeback
www.kifid.nl

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanvulling;

Omdat niet de kaart genoemd werd en soms per aanbieder afwijkende voorwaarden voorkomen zoals ook Visa via bepaalde aanbieders andere voorwaarden als standaard klanten heeft.....

Daarom sprak ik over een termijn en hoe lang de protest tijd is moet U dus zelf in Uw contract opzoeken.

Persoonlijk vind ik dat dit soort kaarten fraudegevoelig zijn en daarom duurder dan andere betaal systemen.
Als we deze mogelijkheid massaal negeren en weigeren een Credit Card te nemen moeten de winkels wel andere mogelijkheden bieden, want meestal is elders voor zelfde prijs ook via Internet bankieren of Ideal hetzelfde product tegen lagere kosten leverbaar met minder kans op fraude.

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Dit staat in één van de linkjes: "De meeste banken hebben een regelgeving dat bezwaren maar tot 6 maanden na dato ingediend mogen worden maar als de kaarthouder echt aandringt krijgen zij 2 jaar om een bezwaar in te dienen".

Uiteraard moet je kijken naar de voorwaarden van de bank of CreditCard maatschappij.

Als het een MasterCard CreditCard betreft is mijn kennis (voor zover deze reikt..er zijn zeer dikke boekwerken hierover geschreven en Amerikanen zijn een meester in "aansprakelijkheid" regels)
- is de tot 180 dagen chargeback regel een MasterCard regel..dit zijn de regels die banken moeten volgen van MasterCard. Deze 180 dagen regel is van toepassing voor de meeste vormen van "bestwistingen" (lees reason codes in het linkje).
- echter de nieuwe Europese regelgeving geeft aan dat je tot 13 maanden een transactie kunt betwisten in geval van een onjuiste of niet-toegestane transactie.
Echter..MasterCard beroept zich op de regel dat je onverwijld moet reageren nadat je minimaal 1 keer in de maand een credit card afschrift ontvangt als credit card houder. Je moet dus direct actie ondernemen na ontvangst van je afschrift en je hebt dus tot 180 dagen dagen de tijd na boeking op je credit card rekening.
Kortom...MasterCard heeft een dikke vinger in de pap bij deze procedures. Zelfs Brussel heeft moeite met deze "patser".

Gesloten