LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard gegevens online

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Donna schreef:Ik heb met een creditcard betaald aan iTunes. Een hele tijd later heb ik deze creditcard opgezegd en een andere genomen. Nu wilde ik weer wat bestellen bij iTunes, na invullen kreeg ik de melding dat ik kon betalen door op de link te klikken. Ik veronderstelde dat ik daar mijn gegevens kon invullen, maar nee, er kwam een melding dat ik betaald heb en dat het bedrag op mijn creditcard verrekend zou worden. Ik was nog aan het uitzoeken hoe ik dat moet recht zetten, want ik heb deze creditcard niet meer, toen er een bevestigingsmail binnen kwam met tot mijn verbazing daarop de gegevens van de nieuwe creditcard. Terwijl ik die nooit heb doorgegeven aan iTunes.

Weet iemand hoe dat kan? Het geeft mij een onveilig gevoel.
Kan het zo zijn dat je vorige keer anoniem iets gekocht hebt met je eerste creditcard, en nu met je AppleID, waaraan je nieuwe creditcard al had gekoppeld op een eerder moment?

Mallet

Re: Creditcard gegevens online

Ongelezen bericht door Mallet »

Het lijkt mij dat je inderdaad je nieuwe creditcard al een keer hebt gekoppeld, dat kan niet anders. Heb je daarnaast je nieuwe creditcard bij een andere bank c.q. creditcardmaatschappij afgesloten of is de nieuwe card een vervanging van een andere bij dezelfde instelling?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Donna schreef:
Mallet schreef:Het lijkt mij dat je inderdaad je nieuwe creditcard al een keer hebt gekoppeld, dat kan niet anders. Heb je daarnaast je nieuwe creditcard bij een andere bank c.q. creditcardmaatschappij afgesloten of is de nieuwe card een vervanging van een andere bij dezelfde instelling?
Ik heb deze creditkaart niet gekoppeld aan mijn Apple-ID voor zover ik weet. Misschien gebeurt dat automatisch als je iets koopt op internet?

De administratie van deze kaart is bij dezelfde creditcardmaatschappij als de vorige, maar het is wel een andere kaart, dus niet een vervanging van dezelfde kaart.
Nergens op internet worden automatisch creditcard gegevens gekoppeld aan een user-account die je op meer plekken kan gebruiken. Dat gebeurd niet eens op zoveel plekken, en vooral bij grote bedrijven als Apple, Amazon, Paypal en/of Google (wallet).

En daar moet je altijd zelf de gegevens voor invullen de eerst keer, ze halen niet het volledige creditcard nummer met cvc code zo onder water even bij EC/MC weg.

Mallet

Bij dezelfde uitgever ook? Kan het soms zijn dat je je card hebt geupgraid van standaard naar gold of whatever en dat ze daarmee deze afschrijving automatisch voor je hebben gefactureerd op je nieuwe card?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is dan een ander kaart. ICS is alleen maar een "tussenpersoon" die namens Visa en Mastercard werkt.

Mallet

Hmm de reden waarom ik dat vroeg is omdat ik zelf bij ICS een keer een card heb geupgrade. Dit was van een VISA World Card naar een VISA World Card Gold. Omdat ik een artikel retour heb gestuurd werd er toen nog een bedrag teruggestort op mijn World Card. Ondanks de Gold Card een ander nummer had heeft ICS dat alsnog teruggestort op mijn nieuwe card. Dacht dat het misschien zo ook heeft gewerkt bij jou, hoewel dat met het in rekening brengen van uitgaven natuurlijk wel wat strenger zou moeten zijn.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je het ICS al eens gevraagd ?

Gesloten