LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard Postbank/ING Fraude!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tebard

Creditcard Postbank/ING Fraude!

Ongelezen bericht door tebard »

Twee jaar geleden hebben mijn vrouw en ik een creditcard aangeschaft. Vorig jaar wilden wij een huis kopen en om de NHG te krijgen moesten wij de creditcard opzeggen ivm BKR-registratie. 3 September 2008 hebben wij deze schriftelijk afgezegd. Vanaf oktober 2008 wonen wij in ons nieuwe huisje.

Vorige maand lekker op vankantie geweest en bij thuiskomst kijk op internet (mijning.nl) om de financiele situatie te bekijken. Wat blijkt? Er is 3500,-euro geincasseerd van mijn rekening om de creditcard af te lossen....die wij in 2008 opgezegd hebben.
Wat is er gebeurd?

Bij de overgang van postank naar ing hebben kennelijk alle postbankklanten nieuwe pin- en creditcards gekregen. De nieuwe creditcard is naar ons oude adres opgestuurd MET BIJBEHORDENDE PINCODES!!!!!! De huidige bewoners hebben in totaal 6272,- euro met die creditcard gepind.
Waarom wij hier niet eerder zijn achter gekomen? Bij het internetbankieren wordt de 25ste van de maand de creditcardgegevens geactualiseerd. Onthoud dit.....want 30 juni is men begonnen met pinnen met die creditcard. Dus 25 juli is dan pas de volgende update van de CC. Maar toen waren mijn vrouw en ik op vakantie. 3 Augustus kwamen wij terug van vakantie en toen pas kwamen wij tot bovenstaande ontdekking.

Nu zijn er meerdere zaken wat mij dwarszitten:
- Waarom stuurt de ING creditcards naar personen die deze allang hebben opgezegd.
- Waarom stuurt de ING hierachteraan de pincodes?? Bij zowat alle andere banken moet je je hiervoor legitimeren bij het dichtsbijzijnde kantoor van de desbetreffende bank?
- Wat bezielt die mensen op ons oude adres om zoveel te pinnen van desbetreffende CC? Snappen die dan niet dat ze binnen no-time betrap worden?
En zo zijn er nog tal van zaken waar ik serieuze bedenkingen bij heb wat betreft de ING.

Uiteindelijk is alles goed gekomen. Toen ik het verhaal aan de telefoon uitlegde, was de medewerker niet eens verbaasd erover.......dit was namelijk al vaker voorgekomen?!?!?!?

Ik sta nog alijd paf :?

groetjes
Danny

VENCO dropje

Re: Creditcard Postbank/ING Fraude!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

In wat voor buurt heb jij gewoond?
Wat een ****** om met je cc te frauderen...maar ja als het rasechte criminelen zijn (of aso's met totaal geen inkomen) dan sta je als maatschappij toch vaak buitenspel.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 U had Uw credit card gestopt dus had nooit nieuwe mogen ontvangen, ook als je niet verhuisde...

2 U heeft toch een verhuisbericht naar Postbank gestuurd?
En is alle schade dus ook de rente voor rood staan vergoed?

3 U heeft voor vertrek nog alles gecontroleerd online en dus prima...
en gelijk bij terug keer ook...

Dus ING is fout en zij moeten maar zien of ze het geld ooit kregen...
Verder kan naast de volgende bewoner ook nog onderhuurders of vrienden die komen dit onderscheppen dus dit zomaar sturen terwijl ik vroeger voor het GRATIS pasje met de oude naar postkantoor moest voor inruilen nieuwe is helaas niet meer, en nu weet ik hoe risico vol dat is.

Als ze tussen sturen kaart en pincode nu eens een bevestinging vragen via bekend Mail adres of telefoon nummer zou dit te voorkomen zijn!
Dus ze willen blijkbaar goedkoper werken en als het fout gaat zien we wel hoe we dit herstellen...
Soms is dan een enkele fraude toch goedkoper dan duur en veilig systeem.

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Helemaal correct stofzuigertje. ING is, als ik dit zo lees, fout geweest.

Het lijkt toch wel vreemd dat ING de verhuizing (aannemende dat dit correct is doorgegeven aan ING) en de stopzegging niet goed heeft verwerkt. Maar als ik dit zo lees dan heeft het alle schijn dat ING de conversie van postbank naar ing CC niet helemaal "veilig" heeft uitgevoerd. Tja...dat krijg je met al die systemen..volgens mij werkt ING Cards met een geheel apart Cards systeem met een eigen klantenbestand.

ING heeft het risico van fraude geaccepteerd. Er zijn extra maatregelen te bedenken waar ING schijnbaar niet gebruik van maakt,,,te denken valt aan:
- goede afstemming tussen klantenbestand van ING en ING Cards;
- aparte activeringsbrief naar de klant..klant belt naar een nummer om de cc te activeren (of hij kan naar een kantoor gaan om deze te activeren). N.B.: ik moest dit bijv. doen met mijn ANWB VISA Card destijds. Uiteraard ga ik er vanuit dat card, pinbrief en activeringsbrief niet op hetzelfde moment worden verzonden naar een klant.
- fraude detectiesysteem op verdachte transacties...een systeem zou toch moeten kunnen detecteren als er plotseling veel geld wordt opgenomen in afwijking van een normaal gebruikerpatroon van de card.

Wellicht handige tips voor de ING werknemers die op deze site kijken.

Gesloten