Vorige maand lekker op vankantie geweest en bij thuiskomst kijk op internet (mijning.nl) om de financiele situatie te bekijken. Wat blijkt? Er is 3500,-euro geincasseerd van mijn rekening om de creditcard af te lossen....die wij in 2008 opgezegd hebben.
Wat is er gebeurd?
Bij de overgang van postank naar ing hebben kennelijk alle postbankklanten nieuwe pin- en creditcards gekregen. De nieuwe creditcard is naar ons oude adres opgestuurd MET BIJBEHORDENDE PINCODES!!!!!! De huidige bewoners hebben in totaal 6272,- euro met die creditcard gepind.
Waarom wij hier niet eerder zijn achter gekomen? Bij het internetbankieren wordt de 25ste van de maand de creditcardgegevens geactualiseerd. Onthoud dit.....want 30 juni is men begonnen met pinnen met die creditcard. Dus 25 juli is dan pas de volgende update van de CC. Maar toen waren mijn vrouw en ik op vakantie. 3 Augustus kwamen wij terug van vakantie en toen pas kwamen wij tot bovenstaande ontdekking.
Nu zijn er meerdere zaken wat mij dwarszitten:
- Waarom stuurt de ING creditcards naar personen die deze allang hebben opgezegd.
- Waarom stuurt de ING hierachteraan de pincodes?? Bij zowat alle andere banken moet je je hiervoor legitimeren bij het dichtsbijzijnde kantoor van de desbetreffende bank?
- Wat bezielt die mensen op ons oude adres om zoveel te pinnen van desbetreffende CC? Snappen die dan niet dat ze binnen no-time betrap worden?
En zo zijn er nog tal van zaken waar ik serieuze bedenkingen bij heb wat betreft de ING.
Uiteindelijk is alles goed gekomen. Toen ik het verhaal aan de telefoon uitlegde, was de medewerker niet eens verbaasd erover.......dit was namelijk al vaker voorgekomen?!?!?!?
Ik sta nog alijd paf
groetjes
Danny