Ik heb er nooit last van gehad bij de giromaten en de apparaten van de banken maar wel altijd bij de apparaten van de NS en regelmatig bij die van parkeerbeheer Amsterdam. Daarom vermoed ik dat het probleem aan de slechte kwaliteit van de aflzezers is te wijten en in mindere mate aan de kwaliteit van de passen.
De hypothecryt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte giropassen
Re: Defecte giropassen
Even een reactie op de post van "prommy" . Toen ze terugkwamen van vakantie bleken alle passen te weigeren.
Vermoedelijk maakte het hotel dan gebruik van magneetsleutels, je weet wel, zo'n magneet waarmee je de electriciteit op de hotelkamer activeerd. Deze zijn zeer krachtigen en vernietigen de magneetstrippen van de pasjes.
Overigens moet een onbruikbare pas óók geblokkeerd worden, buiten Nederland wordt n.l. nog lang niet overal gebruik gemaakt van pincode's, maar volstaat de pas in combinatie met uw handtekening.
Dus altijd laten blokkeren, anders draait u zelf voor de schade op!
Vermoedelijk maakte het hotel dan gebruik van magneetsleutels, je weet wel, zo'n magneet waarmee je de electriciteit op de hotelkamer activeerd. Deze zijn zeer krachtigen en vernietigen de magneetstrippen van de pasjes.
Overigens moet een onbruikbare pas óók geblokkeerd worden, buiten Nederland wordt n.l. nog lang niet overal gebruik gemaakt van pincode's, maar volstaat de pas in combinatie met uw handtekening.
Dus altijd laten blokkeren, anders draait u zelf voor de schade op!
Re: Defecte giropassen
Ook een reactie op AriEwo:
Uw vrouw is zich er vast niet van bewust, maar ze heeft in totaal toch echt 3x een foute code ingetoetst. Het systeem onthoud n.l. ook eventuele eerdere fouten. Dus als u per ongeluk de verkeerde pas gebruikt en u ontdekt dat na het intoetsen en u gebruikt daarna wel de goede pas, staat er op de 1e pas 1 foutieve pinpoging geregistreerd.
Het systeem onthoud deze fouten en na 3x wordt de pas geblokkeerd(gelukkig wel, want stel je voor dat een dief eindeloos kan blijven proberen )
Overigens worden fout 1 en/of 2 automatisch gewist bij één goede intoetsing.
En geloof me die foute intoetsingen worden echt niet door spoken of geesten gedaan, maar mensen "vergeten" hun fouten nou eenmaal voor het gemak.
Uw vrouw is zich er vast niet van bewust, maar ze heeft in totaal toch echt 3x een foute code ingetoetst. Het systeem onthoud n.l. ook eventuele eerdere fouten. Dus als u per ongeluk de verkeerde pas gebruikt en u ontdekt dat na het intoetsen en u gebruikt daarna wel de goede pas, staat er op de 1e pas 1 foutieve pinpoging geregistreerd.
Het systeem onthoud deze fouten en na 3x wordt de pas geblokkeerd(gelukkig wel, want stel je voor dat een dief eindeloos kan blijven proberen )
Overigens worden fout 1 en/of 2 automatisch gewist bij één goede intoetsing.
En geloof me die foute intoetsingen worden echt niet door spoken of geesten gedaan, maar mensen "vergeten" hun fouten nou eenmaal voor het gemak.
Re: Defecte giropassen
Goh, toch ook nog een wat positiever bericht van mijn voorganger.
Die €5,- is idd maar een kleine bijdrage in de werkelijke kosten!!! Is al toegelicht
Magnetische velden zijn wel zeker erg vaak de oorzaak van defecte magneetstrippen. Dat bv een afstands bediening van een garage deur al een magnetisch veld heeft, mag al duidelijk maken dat er veel magnetische velden zijn waar de gemiddelde pasgebruiker niet bij stil staat.
Als een transactie niet lukt is dat ook lang niet altijd te wijten aan de pas, maar ook vaak aan de betaal automaat. En misschien wel net zo vaak ligt bij zowel pas als automaat de oorzaak.
Persoonlijk maak ik gebruik van een giropas en een pas van een andere bank. De giropas heeft nog nooit geweigerd, echter de pas van de andere bank heb ik vervroegd moeten vervangen.
Kortom als je pas al voor de 5e keer defect is lijkt het me verstandiger eerst is naar je eigen handelingen te kijken, voor er hier allerlei onzinnige verwijten naar de bank worden gemaakt!!!
Die €5,- is idd maar een kleine bijdrage in de werkelijke kosten!!! Is al toegelicht
Magnetische velden zijn wel zeker erg vaak de oorzaak van defecte magneetstrippen. Dat bv een afstands bediening van een garage deur al een magnetisch veld heeft, mag al duidelijk maken dat er veel magnetische velden zijn waar de gemiddelde pasgebruiker niet bij stil staat.
Als een transactie niet lukt is dat ook lang niet altijd te wijten aan de pas, maar ook vaak aan de betaal automaat. En misschien wel net zo vaak ligt bij zowel pas als automaat de oorzaak.
Tja of je werkt juist in de hand dat er volgend jaar weer een fikse prijsverhoging is voor het gebruik van de giropas. (volgens mij is deze jaarlijkse pasbijdrage nu nog wel de laagste van Nederland!! *hint*)"Je behoort die kosten te betalen om de aanmaakkosten van de pas (belagelijk!!) en door de hoge kosten van gastgebruik bij andere banken. De beste methode op de Postbank op de knieën te krijgen is dus om juist meer gastgebruik te gaan doen.
Persoonlijk maak ik gebruik van een giropas en een pas van een andere bank. De giropas heeft nog nooit geweigerd, echter de pas van de andere bank heb ik vervroegd moeten vervangen.
Kortom als je pas al voor de 5e keer defect is lijkt het me verstandiger eerst is naar je eigen handelingen te kijken, voor er hier allerlei onzinnige verwijten naar de bank worden gemaakt!!!
Re: Defecte giropassen
[quote] 1> Verzendkosten;
2> Kosten aanmaken nieuwe PINcode (2x verzendkosten dus)
3> Kosten voor het nemen van de nodige anti-fraude maatregelen;
4> Het blokkeren van de oude pas;
5> De tijd die de medewerker van de klantenservice er aan besteed;
6> Uiteraard ook de overige verzendkosten (envelop, medewerker die pas en brief in envelop doet, etcetera).
[quote]
Bovenstaande hoort van de bank gewoon service te zijn. De bank betaalt zijn medewerkers van de rente van onze centjes die wij op de bank hebben staan. Het is al te zot voor worden dat je indirect moet betalen om je geld op te nemen.(zie paskosten)
2> Kosten aanmaken nieuwe PINcode (2x verzendkosten dus)
3> Kosten voor het nemen van de nodige anti-fraude maatregelen;
4> Het blokkeren van de oude pas;
5> De tijd die de medewerker van de klantenservice er aan besteed;
6> Uiteraard ook de overige verzendkosten (envelop, medewerker die pas en brief in envelop doet, etcetera).
[quote]
Bovenstaande hoort van de bank gewoon service te zijn. De bank betaalt zijn medewerkers van de rente van onze centjes die wij op de bank hebben staan. Het is al te zot voor worden dat je indirect moet betalen om je geld op te nemen.(zie paskosten)