LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitale afschriften ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Prins46Prins

digitale afschriften ING

Ongelezen bericht door Prins46Prins »

heeft u wel eens uw dig. afschriften (van de ING)goed nagekeken? ik geef hierbij een voorbeeld; 1e afschrift vermeldt;
saldo € 1000,=. transacties op 1-04 ad € 10,= en 2-04 ad € 20,=en 3-04 .ad € 30,=.
2e afschrift vermeldt;
saldo € 1100,=. dezelfde transacties krijgen nu een andere datum, dus 1-04 wordt nu geplaatst op 2-04 en de transactie van 3-04 wordt verplaatst naar 4-04 of een andere datum.
het saldo is wel gewijzigd maar niet volgens de extra transacties die na 3-04 zijn verricht volgens dit voorbeeld.
dit betekent dat het saldo van € 1000,= naar saldo € 1100,= er voor € 100,= transacties zouden zijn verricht.maar in werkelijkheid is er voor veel meer af/bij geschreven.
Je kunt dus niet het verloop van je daadwerkelijke saldo volgen zoals dat wel op de papieren afschriften vermeld werd.
daarop stond ; saldo €.... afgeschreven €....... bijgeschreven €.......
dat was te volgen maar nu heb je soms meer (te veel) saldo en vervolgens weer te weinig saldo???? tav de transacties. Latere transacties worden er ook vaak tussen geplaatst zodat het overzicht geheel zoek is.
Luistert ING naar zijn klanten?

GJvdZ

Re: digitale afschriften ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik bekijk mijn transacties op mijn ING rekening wekelijks, maar ik herken niet wat je hier schrijft. Bij mij klopt het altijd.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ook totaal geen probleem met RA schriften denk dat TS toe is aan een nieuwe computer.
Ojee het is weer weekend krijg je van dit soort topics.

gr Henk

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Veel (pin)mutaties worden niet direct dezelfde dag, pas een volgende (werk)dag of nog later afgeschreven.

ING laat deze transacties alvast zien. Dus: 1 april betalen is 2 april afgeschreven. Op 1 april zet ING deze transacties alvast tussen de mutaties (bij mij staat er dan een sterretje bij met "* Deze transactie betreft een reservering. Meer informatie.". Ook wordt het bedrag alvast van je saldo afgehaald, dan zie je wat je echt nog hebt.

Op 2 april wordt de transactie dan op de juiste datum gezet. Dan lijkt je saldo op 1 april dus hoger, maar voor het actuele saldo maakt het niks uit.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Werkt er al iemand met de vernieuwde internetversie?

Maxiem.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, dus?

CB

Ongelezen bericht door CB »

Wat SJZ omschrijft herken ik helemaal.

@@@

Hier ook.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Prins46Prins schreef:heeft u wel eens uw dig. afschriften (van de ING)goed nagekeken? ik geef hierbij een voorbeeld; 1e afschrift vermeldt;
saldo € 1000,=. transacties op 1-04 ad € 10,= en 2-04 ad € 20,=en 3-04 .ad € 30,=.
2e afschrift vermeldt;
saldo € 1100,=. dezelfde transacties krijgen nu een andere datum, dus 1-04 wordt nu geplaatst op 2-04 en de transactie van 3-04 wordt verplaatst naar 4-04 of een andere datum.
het saldo is wel gewijzigd maar niet volgens de extra transacties die na 3-04 zijn verricht volgens dit voorbeeld.
dit betekent dat het saldo van € 1000,= naar saldo € 1100,= er voor € 100,= transacties zouden zijn verricht.maar in werkelijkheid is er voor veel meer af/bij geschreven.
Je kunt dus niet het verloop van je daadwerkelijke saldo volgen zoals dat wel op de papieren afschriften vermeld werd.
daarop stond ; saldo €.... afgeschreven €....... bijgeschreven €.......
dat was te volgen maar nu heb je soms meer (te veel) saldo en vervolgens weer te weinig saldo???? tav de transacties. Latere transacties worden er ook vaak tussen geplaatst zodat het overzicht geheel zoek is.
Luistert ING naar zijn klanten?

Ik snap er weinig van, maar ik zou dan afschrift 2 nemen, dat zijn er 100 euro meer. :lol:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MAXIEM schreef:@@@

Werkt er al iemand met de vernieuwde internetversie?

Maxiem.

Je zal wel moeten he.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

bij mij staat er dan een sterretje bij met "* Deze transactie betreft een reservering. Meer informatie.". Ook wordt het bedrag alvast van je saldo afgehaald, dan zie je wat je echt nog hebt.
Is dat niet het fenomeen wat in een ander topic al eens aan bod gekomen is, de reservering bij oa onbemande tankstations ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Blij dat ik niet aan internetbankieren doe. Van de OP snap ik geen fluit.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik doe wel aan Internet bankieren en snap de OP ook niet helemaal :wink:
Of in ieder geval ik herken het niet.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

henk51 schreef:Ook totaal geen probleem met RA schriften denk dat TS toe is aan een nieuwe computer.
Ojee het is weer weekend krijg je van dit soort topics.

gr Henk

Dit is een ding wat zeker is!

Gesloten