LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] doorlopend krediet aangegaan met ex
doorlopend krediet aangegaan met ex
hoi,
mijn vriendin heeft het probleem dat ze met haar ex-vriend een doorlopend krediet was aangegaan. Ze hadden samen getekent en hebben zodoende samen een schuld van ruim 14000 euro. Mijn vriendin en ik willen graag zo snel mogelijk deze schuld aflossen om begrijpelijke redenen.
Probleem is alleen dat de de ex van vriending absoluut niet voor rede vatbaar is, hij heeft al enorm veel schulden (dit wist mijn ex toenderrtijd niet) en hij wil absoluut niet mee werken aan een oplossing. De bank waar het doorlopend krediet loopt zegt doodleuk, sorry niet ons probleem krediet staat op naam van hun samen en wie er betaald maakt niet uit ze ze blijven alleen samen verantwoordelijk voor het gehele bedrag. Verder hadden ze geen enkel advies en bv de helft nu aflossen en de rest op naam van de ex laten staan was geen optie.
Je kan je misschien voorstellen dat wat er ook gebeurd wij niet van plan zijn om het gehele krediet van 14000 euro af te lossen, de helft is redelijk en geen cent meer.
Graag zou ik enig advies willen wat ik hier aan kan doen, klopt bv het verhaal van de bank wel? Zijn er middelen om hem te dwingen mee te betalen.
Groetjes Anoniem
mijn vriendin heeft het probleem dat ze met haar ex-vriend een doorlopend krediet was aangegaan. Ze hadden samen getekent en hebben zodoende samen een schuld van ruim 14000 euro. Mijn vriendin en ik willen graag zo snel mogelijk deze schuld aflossen om begrijpelijke redenen.
Probleem is alleen dat de de ex van vriending absoluut niet voor rede vatbaar is, hij heeft al enorm veel schulden (dit wist mijn ex toenderrtijd niet) en hij wil absoluut niet mee werken aan een oplossing. De bank waar het doorlopend krediet loopt zegt doodleuk, sorry niet ons probleem krediet staat op naam van hun samen en wie er betaald maakt niet uit ze ze blijven alleen samen verantwoordelijk voor het gehele bedrag. Verder hadden ze geen enkel advies en bv de helft nu aflossen en de rest op naam van de ex laten staan was geen optie.
Je kan je misschien voorstellen dat wat er ook gebeurd wij niet van plan zijn om het gehele krediet van 14000 euro af te lossen, de helft is redelijk en geen cent meer.
Graag zou ik enig advies willen wat ik hier aan kan doen, klopt bv het verhaal van de bank wel? Zijn er middelen om hem te dwingen mee te betalen.
Groetjes Anoniem
Re: doorlopend krediet aangegaan met ex
Helaas, beiden getekend betekent hoofdelijke aansprakelijkheid. M.a.w. als het niet bij de ex valt te halen, dan gaat de bank wel naar je partner toe. En hoe langer er wordt gewacht hoe hoger de kosten (incasso, achterstand, gerecht etc) worden.
Je kunt in rechte proberen dat hij maandelijks zijn deel zal betalen, maar van een kale kip...... Enige hoop die je nog hebt is dat de ex gaat aankloppen voor schuldsanering, waardoor je de bank wellicht blij kunt maken door de helft ineens te betalen.
Je kunt in rechte proberen dat hij maandelijks zijn deel zal betalen, maar van een kale kip...... Enige hoop die je nog hebt is dat de ex gaat aankloppen voor schuldsanering, waardoor je de bank wellicht blij kunt maken door de helft ineens te betalen.
of jezelf faillet laten verklaren en krijgt de ex alle aandacht
-
Jezelf failliet laten verklaren is geen oplossing.
Een persoonlijk faillessement zal je de rest van je leven achtervolgen.
Een persoonlijk faillessement zal je de rest van je leven achtervolgen.
-
Sorry voor het voorstel maar de bank heeft wel gelijk. Denk er eens aan om bijvoorbeeld 10.000 te betalen en die ex 4.000 Euro. Voelt onredelijk en dat is het ook. Alleen nog beter dan 14.000 Euro.
We zijn druk met de zaak bezig, zal er op neer komen dat we zelf het gehele bedrag moeten gaan betalen. Daarna zullen of met hulp van een advocaat of met hulp van incassobureau de helft van het geld gaan verhalen op mijn vriendins ex. Ze hebben samen getekent en zijn dus ook samen verantwoordelijk voor het geld, via een advocaat (kennis van familiel-lid) hebben we vernomen dat we een grote kans maken om deze zaak tot een goed einde te bregen. Als meneer het geld niet heeft zal er waarschijnlijk loonbeslag gelegd worden.
Het word sowieso geen fijne tijd voor deze meneer want morgen gaan we aangiften doen bij de politie vanwege fraude, hij heeft ook nog eens een creditcard aangevraagd op naam van hem en mijn vrienden (zijn ex-vriendin) zij woonde toen al niet meer bij hem maar meneer heeft gewoon handtekening vervalst en had waarschijnlijk nog copy van een paspoort achter gehouden. Ook in deze zaak staan we sterk dus we houden de moet erin.
Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dit graag uiteraard
Het word sowieso geen fijne tijd voor deze meneer want morgen gaan we aangiften doen bij de politie vanwege fraude, hij heeft ook nog eens een creditcard aangevraagd op naam van hem en mijn vrienden (zijn ex-vriendin) zij woonde toen al niet meer bij hem maar meneer heeft gewoon handtekening vervalst en had waarschijnlijk nog copy van een paspoort achter gehouden. Ook in deze zaak staan we sterk dus we houden de moet erin.
Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dit graag uiteraard
veel zaken kloppen hier niet aan.
als meneer al zoveel schulden had kunnen jullie nooit samen getekend hebben voor een lening want hij krijgt sowieso al niks meer.
door deze achterstand sta je nu bij het bkr en kan hij nooit geen creditcard aanvragen en ook niet op jou naam omdat jij door deze situatie ook bij het bkr negatief vermeld staat
vertel alles en ga niet liegen daar kan ik heel slecht tegen
als meneer al zoveel schulden had kunnen jullie nooit samen getekend hebben voor een lening want hij krijgt sowieso al niks meer.
door deze achterstand sta je nu bij het bkr en kan hij nooit geen creditcard aanvragen en ook niet op jou naam omdat jij door deze situatie ook bij het bkr negatief vermeld staat
vertel alles en ga niet liegen daar kan ik heel slecht tegen
-
Beste laatste gast,
Ik lees nergens dat ze negatief ( = A codering) staan bij BKR. Ze willen alleen van die lening (en nu ook die credit Card) af.
Het enige waar het wel op uit gaat komen denk ik is veel kosten, ergernis en negatieve energie waarvan het van tevoren lastig is in te schatten hoe het af gaat lopen. Bodemprocedures kunnen lang duren en loonbeslag is niet ZOMAAR geregeld.
Zolang ze de vechtlust hebben ..... succes en ga ervoor!
Ik lees nergens dat ze negatief ( = A codering) staan bij BKR. Ze willen alleen van die lening (en nu ook die credit Card) af.
Het enige waar het wel op uit gaat komen denk ik is veel kosten, ergernis en negatieve energie waarvan het van tevoren lastig is in te schatten hoe het af gaat lopen. Bodemprocedures kunnen lang duren en loonbeslag is niet ZOMAAR geregeld.
Zolang ze de vechtlust hebben ..... succes en ga ervoor!
Beste Gast,
beetje jammer dat je ons voor leugenaar uitmaakt want waarom zou ik gaan liegen als ik hier om een eerlijk advies vraag. Hoe deze ex een creditcard kan aanvragen terwijl die al enorme schulden heeft is ook ons een raadsel. Ik zal inderdaad de bank hier eens om opheldering over vragen. Maar nogmaals alles wat ik hier vertel is waar!!!!!! want ik hou er namelijk niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden
To be continued...........
beetje jammer dat je ons voor leugenaar uitmaakt want waarom zou ik gaan liegen als ik hier om een eerlijk advies vraag. Hoe deze ex een creditcard kan aanvragen terwijl die al enorme schulden heeft is ook ons een raadsel. Ik zal inderdaad de bank hier eens om opheldering over vragen. Maar nogmaals alles wat ik hier vertel is waar!!!!!! want ik hou er namelijk niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden
To be continued...........
Heb je het verhaal zelf wel van twee kanten gechecked, want misschien zit er wel veel meer achter en is je nieuwe vriend/in niet geheel betrouwbaar. Geloof niet alles klakkeloos en zoek het eerst eens heel goed uit. want mensen kunnen niet zomaar leningen krijgen.
dat bedoel ik,
als je al zoveel schulden hebt gaat een bank jou echt geen lening meer geven.
elke bank toetst het nl bij het bkr, en als het bkr advies negatief is kun jij hoog en laag springen maar zul jij niks krijgen en ook geen creditcard.
wie er dan liegt doet er niet toe, 1 ding is wel zeker de lening staat op 2 namen dus ook met 2 handtekeningen.
je moet samen komen om te tekenen dus vervalsen is ook geen optie geweest.
ik zal even een vb noemen als jou ex bv 1000 euro netto zou verdienen en hij zou een lening al hebben van laat zeggen 20.000 euro wat al vrij hoog is voor dat inkomen.
jij zou geen inkomsten hebben of hij is afgesloten omdat jullie samen genoeg ruimte hadden omdat jij ook werkt dan zou het gaan.
maar op het moment dat er een CC of verhoging bij komt kijken zullen jullie loonstroken van beide moeten overleggen.
aangezien er al teveel schulden zijn heb jij zelf meegetekend of ga je gezamelijke schulden die er al waren afschuiven op je ex.
want het is onmogelijk dat hij met veel schuld nog wat zou krijgen das onmogelijk
als je al zoveel schulden hebt gaat een bank jou echt geen lening meer geven.
elke bank toetst het nl bij het bkr, en als het bkr advies negatief is kun jij hoog en laag springen maar zul jij niks krijgen en ook geen creditcard.
wie er dan liegt doet er niet toe, 1 ding is wel zeker de lening staat op 2 namen dus ook met 2 handtekeningen.
je moet samen komen om te tekenen dus vervalsen is ook geen optie geweest.
ik zal even een vb noemen als jou ex bv 1000 euro netto zou verdienen en hij zou een lening al hebben van laat zeggen 20.000 euro wat al vrij hoog is voor dat inkomen.
jij zou geen inkomsten hebben of hij is afgesloten omdat jullie samen genoeg ruimte hadden omdat jij ook werkt dan zou het gaan.
maar op het moment dat er een CC of verhoging bij komt kijken zullen jullie loonstroken van beide moeten overleggen.
aangezien er al teveel schulden zijn heb jij zelf meegetekend of ga je gezamelijke schulden die er al waren afschuiven op je ex.
want het is onmogelijk dat hij met veel schuld nog wat zou krijgen das onmogelijk
Wat is jouw probleem nou eigenlijk - jij bent toch niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor die lening. Laat je vriendin het regelen. Vrouwen ook altijd - wel de leuke dingen, maar zodra er een probleem is, zijn ze er "even" niet, of lag het vooral heel erg aan anderen. Generalisatie? Vanzelfsprekend, voor het effect, maar vaker dan niet wel het geval.
op bovenstaande reaktie ga ik niet eens in ik begrijp in ieder geval dat je behoorlijk gefrustreerd in het leven staat tegenover vrouwen daar wens ik je veel sterkte mee.
Voor de gast daarboven, om een creditcard aan te vragen hoef je echt niet meer langs bij de bank om samen te komen tekenen hoor, misschien waar jij woont wel maar hier heb je genoeg aan copy id-kaart, loonstrook, en je handtekening is voldoende
Voor de gast daarboven, om een creditcard aan te vragen hoef je echt niet meer langs bij de bank om samen te komen tekenen hoor, misschien waar jij woont wel maar hier heb je genoeg aan copy id-kaart, loonstrook, en je handtekening is voldoende
dat je niet voor een cc met 2 hoeft te tekenen gaat het niet om voor een lening moet dit wel maar das het punt niet.Voor de gast daarboven, om een creditcard aan te vragen hoef je echt niet meer langs bij de bank om samen te komen tekenen hoor, misschien waar jij woont wel maar hier heb je genoeg aan copy id-kaart, loonstrook, en je handtekening is voldoende
als jij een CC aanvraagt wordt jij getoetst bij het bkr en dat is standaard bij alle banken zo.
bkr geeft melding van je leningen en afgaand op jou vraag had je ex al veel schulden dus kreeg ie de CC echt niet.
heeft ie getekend op jou naam dat kan niet, nl jij bent gescheiden dat wist de bank ook dus zouden ze het altijd nog extra navragen.
een bank zit er ook om geld te verdienen deze problemen hebben ook zei liever niet.
dus die controle is er echt wel geweest
Wat je zou kunnen proberen is via een advocaat de schuld te verdelen. Aan de hand hiervan naar de bank te gaan en en verzoek in te dienen om de lening te splitsen in 2 leningen. UIteraard wel tegen de rente die er al was. Zij lost dan haar schuld af en klaar.