Ik was even aan het twijfelen waar ik dit berichtje neer zou zetten, onder het kopje Banken of onder Kansspelen. Maar omdat het een bank is die in de problemen is gekomen, denk ik dat mensen eerder hier zullen kijken.
Wat is het probleem? Allereerst de postcodeloterij: van de 400.000 klanten van DSB spelen er 150.000 maandelijks mee met de postcodeloterij.
De inleggelden voor de eerstvolgende deelname kunnen nu niet worden geïncasseerd. En DUS vallen de deelnemers aan de PCL automatisch niet in de prijzen. ALDUS de voorwaarden van de postcodeloterij. Die vermelden immers dat het inleggeld bijtijds voldaan moet zijn, anders vervalt iedere aanspraak op wat voor prijs dan ook. In normale omstandigheden een begrijpelijke voorwaarde.
Leker gevoel he? Jij doet samen met de hele straat mee, de postcodekanjer wordt verdeeld, en jij krijgt niets omdat jouw bank het loodje heeft gelegd.
Ik denk dat de Postcodeloterij hiervoor een oplossing moet zoeken. Immers: om hoeveel inleggeld gaat het eigenlijk? 1,5 miljoen, 3 miljoen euro misschien?
Ik denk dat de beste, en meest klantvriendelijke oplossing is dat het inleggeld in dit geval achteraf geïncasseerd gaat worden, en in geval van een prijs, hier gewoon mee wordt verrekend. De PCL loopt op deze manier geen enkel risico, en loopt ook geen euro inleggeld mis.
Als er dan net deze maand mensen hadden willen opzeggen: so what, dan doen ze dat toch op de manier zoals die in de voorwaarden staat?
Voor zover ik weet en kan beredeneren, speelt een vergelijkbaar probleem bij de Staatsloterij. Ook voor hen geldt hetzelfde verhaal: inleggelden voorschieten, er komen ook daar vele miljoenen per maand binnen, en het kan er echt wel vanaf.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB en loterijen
-
Consumentt
Re: DSB en loterijen
Er is een 0800 nummer daar kun je telefonisch je nieuwe bankrekening nummer doorgeven.
-
bodejosm43
Re: DSB en loterijen
Ja, dat nummer ken ik, dat is 0800 1188.
Alleen is mijn topic meer bedoeld als oproep richting loterijen, en meer in het bijzonder om voor dit geval af te wijken van hun eigen voorwaarden, die in deze situatie onredelijk zijn.
Overigens speel ik al jaren niet meer mee, en heb ik ook geen rekening bij de DSB, het had echter ook wel zo kunnen zijn.
Waarom ik dit topic dan open, ondanks het feit dat ik geen gedupeerde ben? Omdat ik signaleer dat dit best eens een groot probleem kan worden, en mensen niet altijd in de gelegenheid zijn om tijdig een ander banknummer door te geven. In dat geval lijkt me een (tijdelijke) versoepeling van de kant van de PCL en de andere loterijen wel op zijn plaats.
Alleen is mijn topic meer bedoeld als oproep richting loterijen, en meer in het bijzonder om voor dit geval af te wijken van hun eigen voorwaarden, die in deze situatie onredelijk zijn.
Overigens speel ik al jaren niet meer mee, en heb ik ook geen rekening bij de DSB, het had echter ook wel zo kunnen zijn.
Waarom ik dit topic dan open, ondanks het feit dat ik geen gedupeerde ben? Omdat ik signaleer dat dit best eens een groot probleem kan worden, en mensen niet altijd in de gelegenheid zijn om tijdig een ander banknummer door te geven. In dat geval lijkt me een (tijdelijke) versoepeling van de kant van de PCL en de andere loterijen wel op zijn plaats.