In juni 2000 heb ik een zgn. Doorlopend krediet enomen bij de DSB Groep via Frisia en het geld werd ter beschikking gesteld door de Gouwe Voorschotbank (uiteraard ook DSB). De rente was op dat moment 5,8%. Vanaf juni 2000 is de rente (Euribor) ligt gaan stijgen tot aan november 2000, van 4,3% naar 5,0% (verschil 0,7%). Ook de rente van de DSB steeg uiteraard, maar wel naar 8,0% (verschil 2,2%). Vervolgens ging de Euribor rente weer zakken en stond op 1 februari 2002 op 3,4%. De DSB rekent al vanaf november 2000 een rente van 8,0%. Om uitleg te krijgen over hun beleid inzake de rentevaststelling heb ik moet knokken om iemand aan de lijn te krijgen. Bij de Perelaer (het administratiekantoor) verwezen ze mij naar de Gouwe Voorschotbank. Daar verwezen ze mij weer terug naar de Perelaer. Uiteindelijk kreeg ik van iemand van de Gouwe Voorschotbank te horen dat er geen geld meer uitbetaald wordt door de Gouwe. Het hele principe van DSB is om geld uit te zetten tegen een aantrekkelijke rente via een werkmaatschappij. Vervolgens wordt die "variabele" rente regelmatig verhoogd en vervolgens niet meer navenant verlaagd. Daarna worden er weer nieuwe geldleners aangetrokken via een andere werkmaatschappij en het spelletje wordt nog eens gespeeld.
Ik begon in juni 2000 met een rentemarge tov de Euribor van 1.5% en zat op 1 februari 2002 op een marge van 4,6% (verschil 3,1%).
Kan hier nu niets tegen gedaan worden ?
Theo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB Groep
Re: DSB Groep
Ik ken de werkwijze.
Het is zelfs zo geweest dat de werkmaatschappijen (bijv. De Gouwe Voorschotbank) in rente omhoog ging terwijl TEGELIJKERTIJD via de Gouwe Voorschotbank aan nieuwe klanten een lagere rente werd aangeboden dan de op dat moment bestaande klanten! Renteverlagingen bij werkmaatschappijen werden niet doorgevoerd en als klant betaalde u dus eigenlijk altijd te veel. Dit valt wellicht samen te vatten onder volksverlakkerij. Als ik u was zou ik een klacht indienen gezien bovenstaand verhaal een feit is. Als klant bent u gewoon goed in de maling genomen!
Belt u eens met dhr I. El Sayed RA of R.Colly (directeuren DSB Bank/DSB Voorschotbank) via 0229-576070
met vriendelijke groet,
[email protected]
Het is zelfs zo geweest dat de werkmaatschappijen (bijv. De Gouwe Voorschotbank) in rente omhoog ging terwijl TEGELIJKERTIJD via de Gouwe Voorschotbank aan nieuwe klanten een lagere rente werd aangeboden dan de op dat moment bestaande klanten! Renteverlagingen bij werkmaatschappijen werden niet doorgevoerd en als klant betaalde u dus eigenlijk altijd te veel. Dit valt wellicht samen te vatten onder volksverlakkerij. Als ik u was zou ik een klacht indienen gezien bovenstaand verhaal een feit is. Als klant bent u gewoon goed in de maling genomen!
Belt u eens met dhr I. El Sayed RA of R.Colly (directeuren DSB Bank/DSB Voorschotbank) via 0229-576070
met vriendelijke groet,
[email protected]
Re: DSB Groep
Euriborrente is een rente die vastgesteld is door de diverse banken voor het wederzijds uitlenen van geld.
Elke andere rente, variabel, 1 tot en met 20 jaar wordt vastgesteld door de banken als opzich zelf staand.
DSB staat erom bekend dat ze je lokken met een lage rente en die in een aantal maanden omhoog kunnen laten schieten tot aan 12 en zelfs 14%. Echter dat is het systeem! Banken zijn gemachtigd de rente per dag te verhogen of te verlagen.
Behalve dus die euribor rente.
Elke andere rente, variabel, 1 tot en met 20 jaar wordt vastgesteld door de banken als opzich zelf staand.
DSB staat erom bekend dat ze je lokken met een lage rente en die in een aantal maanden omhoog kunnen laten schieten tot aan 12 en zelfs 14%. Echter dat is het systeem! Banken zijn gemachtigd de rente per dag te verhogen of te verlagen.
Behalve dus die euribor rente.