Mijn partner en ik hebben sinds anderhalf jaar een eigen-huis-krediet bij de DSB. Omdat we het idee hadden dat de marktrente zou gaan dalen hebben wij bewust voor de VARIABELE rente gekozen. Zoals jullie wel weten is de rente dit jaar al drie keer verlaagd.
Maar wat blijkt....
Niet de marktrente, maar DSB zelf bepaalt of wij wel of niet omlaag gaan met de rente.
We hebben sinds dec. 2002 diverse malen contact gehad met de NGS (intermediair).
Iedere keer werden we met een kluitje het riet ingestuurd.
In eerste instantie werd ons toegezegd dat de rente aangepast zou worden. Toen dit na een maand nog niet gebeurd was hebben we nog vele malen gebeld.
Ons werd gezegd dat we maar tevreden moesten zijn met onze rente en dat de DSB naar het totaal-plaatje van de klant kijkt voordat ze een verlaging overwegen.
Ook is ons medegedeeld dat de DSB als enige(???) bank zijn variabele rente niet bijstelde. De rente waarmee ze adverteren (3,4%) is een zg. aktie-rente.
Weer een andere keer werd ons medegedeeld dat we wel omlaag konden met de rente, maar dat we dan wel over de brug moesten komen met 1% afsluitprovisie???!!!!
Een van de medewerkers heeft ons vorige week nog medegedeeld dat we helemaal geen variabele rente hadden.
Jullie merken het al. De medewerkers roepen maar wat in de hoop ons daarmee te overtuigen.....
Ze wringen zich al allerlei bochten om te voorkomen waar wij recht op hebben, nl. de huidige rente.
Daar we deze behandeling meer dan beu zijn, zullen we binnenkort dit krediet oversluiten naar een fatsoenlijke bank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dsb hoezo variabele rente?????????????????
Re: dsb hoezo variabele rente?????????????????
Mja, DSB......ik heb een klant die ik weghaalde bij de DSB ivm bovenstaande.....
Variabele rente is inderdaad een rente conform de markt maar de hoogte individiueel per bank wordt aangepast!
Alleen euribor rentes zijn echt conform de markt.
Als je wilt kan ik wel wat voor je uitzoeken.
Variabele rente is inderdaad een rente conform de markt maar de hoogte individiueel per bank wordt aangepast!
Alleen euribor rentes zijn echt conform de markt.
Als je wilt kan ik wel wat voor je uitzoeken.
Inderdaad, stel dat je daar ook nog voor moet betalen zeg!
Vandaag heb ik contact gehad met de NGS.
Een hele symphatieke medewerkster heeft voor ons gebeld met
De Perelaer (= administratiekantoor DSBBank).
De Perelaer erkent dat wij variabele rente hebben, maar doet ons wel het verzoek om een renteverlaging schriftelijk aan te vragen.
Dan kunnen zij ons verzoek in behandeling nemen.
Als de rente stijgt hoeven wij geen verzoek in te dienen.
Dan gaat het ineens automatisch..........
De dame van de NGS was ook verbaasd over de houding van de DSB en meldde mij dat dit eigenlijk helemaal niet kan.
Ook zij was ervan overtuigd dat de klanten met variabele rente automatisch meedeinen met de marktrente.
De DSB is een totaal andere mening toegedaan.
Wel naar boven maar niet naar beneden.
We hebben direct een aflosnota aangevraagd.
We zijn inmiddels bezig met het aanvragen van offertes
bij andere banken en zijn blij dat we binnenkort verlost zijn van dit soort maffiapraktijken.
We houden jullie op de hoogte.
Een hele symphatieke medewerkster heeft voor ons gebeld met
De Perelaer (= administratiekantoor DSBBank).
De Perelaer erkent dat wij variabele rente hebben, maar doet ons wel het verzoek om een renteverlaging schriftelijk aan te vragen.
Dan kunnen zij ons verzoek in behandeling nemen.
Als de rente stijgt hoeven wij geen verzoek in te dienen.
Dan gaat het ineens automatisch..........
De dame van de NGS was ook verbaasd over de houding van de DSB en meldde mij dat dit eigenlijk helemaal niet kan.
Ook zij was ervan overtuigd dat de klanten met variabele rente automatisch meedeinen met de marktrente.
De DSB is een totaal andere mening toegedaan.
Wel naar boven maar niet naar beneden.
We hebben direct een aflosnota aangevraagd.
We zijn inmiddels bezig met het aanvragen van offertes
bij andere banken en zijn blij dat we binnenkort verlost zijn van dit soort maffiapraktijken.
We houden jullie op de hoogte.
goede keus!
DSB werkt niet met marktconforme rentes.
Heb je ook verzekeringen afgesloten? (Cardif,Tadas, Hoge Huys?) ... Als je hulp nodig hebt mbt tot het beeindigen dan hoor ik het wel op dit forom (dan mail ik je wel).Dit uiteraard zonder vergoeding of financieel gewin ! :)
DSB werkt niet met marktconforme rentes.
Heb je ook verzekeringen afgesloten? (Cardif,Tadas, Hoge Huys?) ... Als je hulp nodig hebt mbt tot het beeindigen dan hoor ik het wel op dit forom (dan mail ik je wel).Dit uiteraard zonder vergoeding of financieel gewin ! :)