Ik heb geld op mijn rekening gestort gekregen wat niet voor mij bestemd was, de eigenaar wil dit geld vreemd genoeg echter niet terug. Ben ik nu officieel ook eigenaar van het geld of geldt hiervoor een verjaringstermijn?
bvd
martijn
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigendom
Re: Eigendom
waarom wil iemand het geld niet terug ===
Zwart geld
Misdaadgeld
Vereerder etc.
Zwart geld
Misdaadgeld
Vereerder etc.
uhm nee lijkt me niet is een overheidsinstelling
waarschijnlijk zijn de boeken van dat jaar al gesloten 
-
particulier
Weet de eigenaar wel dat hij of zij het geld mist? Stel dat de Belastingdienst iemand zijn zorgtoeslag heeft betaalt, maar op de verkeerde rekening is gekomen. Hoe weet die persoon dan dat de toeslag is uitgekeerd?
ja, ik heb telefonisch contact gehad waarin men (diegen die het overgemaakt heeft) zegt het geld niet terug te willen.
sorry, maar ik geloof het eerlijk gezegd niet. Tenzij je automatisch meespeelt in de staatsloterij en je hebt wat gewonnen!! hahaha
Maar wees eens specifieker............wie, hoeveel, en reactie van diegene
Maar wees eens specifieker............wie, hoeveel, en reactie van diegene
-
Chanmaster
Nee u bent bezitter. Pas naar verloop van drie achtereenvolgende jaren mag u zich eigenaar noemen.
Maar eh.... mail mij even de naam van de betreffende persoon! Misschien heeft hij voor mij ook wat?
Maar eh.... mail mij even de naam van de betreffende persoon! Misschien heeft hij voor mij ook wat?
@chanmaster,
weer zo'n bericht met net niet de volledige informatie
Dit is de correcte informatie:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401
weer zo'n bericht met net niet de volledige informatie
Dit is de correcte informatie:
de tekst is te vinden opGevonden voorwerpen
Als je een voorwerp vindt dat van niemand is, dan word je eigenaar zodra je het opraapt. Blijkt het wel van iemand anders te zijn, dan word je als bezitter te goeder trouw na drie jaar eigenaar. Als je een voorwerp vindt dat iemand anders kennelijk is verloren, dan word je na één jaar eigenaar als voldaan is aan enkele voorwaarden: aangifte doen of wanneer de eigenaar bekend is: deze op de hoogte brengen van de vondst. Verder moet het voorwerp aan de gemeente in bewaring worden gegeven. Als je het voorwerp zelf bewaart, dan zul je moeite moeten doen de eigenaar op te sporen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401