LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Equens

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
fwvdweerd

Equens

Ongelezen bericht door fwvdweerd »

Beste,

Bij het pinnen ben ik door eigen stommiteit het gepinde bedrag vergeten uit de pin automaat te halen (pinautomaat van andere bank dan bankpas).
Nog dezelfde dag heb ik mijn bank gebeld en hen hierover geïnformeerd. Netjes hebben zij gedurende 4 dagen in de gaten gehouden over het bedrag teruggestort werd op mijn rekening. Na 4 dagen informeerde zij mij, als beloofd, dat dit niet gebeurd was.

" Eerder vandaag heb ik geprobeerd contact met je op te nemen over het geld dat je hebt laten zitten in de geldautomaat. Helaas kon ik je niet bereiken. Het is zo dat het geld niet automatisch teruggestort wordt door de bank waar je hebt gepind. Als wij het voor jou zou uitzoeken, dan lopen de kosten zomaar op tot 150,- euro. Dat is gezien het gepinde bedrag misschien niet de moeite waard. Je kunt proberen om contact op te nemen met het filiaal waar je gepind hebt. Misschien dat zij aan de logs van de geldautomaat kunnen zien wat er is gebeurd. Wel vervelend zeg en zonde van je geld."

Nu weet ik dat dit gewoon contract afspraken zijn tussen Equens en het bankwezen. Hieraan hebben zij zich te houden. In deze tijd van automatisering kan heel snel achterhaald worden of mijn verhaal klopt. Deze gang van zaken vind ik zeer vreemd.

met vriendelijke groet, F.W. van der Weerd

Chocomelk

Re: Equens

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het kan zomaar zijn dat de pinautomaat het geldbedrag niet heeft terug
genomen en dat een ander die achter je stond om te wachten dat die kon
pinnen het geld eruit heeft genomen, en dan ben je het dus kwijt.
Helaas pindakaas.

Heb dit helaas zelf ook een keer meegemaakt met mijn gedachten overal en nergens
maar niet bij het pinnen en ook het geldbedrag laten zitten.
Thuis kwam ik erachter ook meteen bank gebeld etc.
Zelfde verhaaltje als wat jij kreeg te horen heb ik toen ook te horen gekregen.

Paar uur later werd ik gebeld door bank dat er zich een ouder vrouwtje had gemeld dat
ze wilde pinnen maar dat ik het geld had laten zitten.
Ze had me zien weg lopen maar ze liep met rollater en ik was dus sneller.
Zij heeft contact opgenomen met de bank dat ik het geld bij haar thuis kon komen ophalen.
Grote bos bloemen gekocht voor die mevrouw als eerlijkheid en grote dank, dat vond
ze zelfs nog absurd, nou ik niet.

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

fwvdweerd schreef:Beste,

Bij het pinnen ben ik door eigen stommiteit het gepinde bedrag vergeten uit de pin automaat te halen (pinautomaat van andere bank dan bankpas).
Nog dezelfde dag heb ik mijn bank gebeld en hen hierover geïnformeerd. Netjes hebben zij gedurende 4 dagen in de gaten gehouden over het bedrag teruggestort werd op mijn rekening. Na 4 dagen informeerde zij mij, als beloofd, dat dit niet gebeurd was.

" Eerder vandaag heb ik geprobeerd contact met je op te nemen over het geld dat je hebt laten zitten in de geldautomaat. Helaas kon ik je niet bereiken. Het is zo dat het geld niet automatisch teruggestort wordt door de bank waar je hebt gepind. Als wij het voor jou zou uitzoeken, dan lopen de kosten zomaar op tot 150,- euro. Dat is gezien het gepinde bedrag misschien niet de moeite waard. Je kunt proberen om contact op te nemen met het filiaal waar je gepind hebt. Misschien dat zij aan de logs van de geldautomaat kunnen zien wat er is gebeurd. Wel vervelend zeg en zonde van je geld."

Nu weet ik dat dit gewoon contract afspraken zijn tussen Equens en het bankwezen. Hieraan hebben zij zich te houden. In deze tijd van automatisering kan heel snel achterhaald worden of mijn verhaal klopt. Deze gang van zaken vind ik zeer vreemd.

Je kan je bank gewoon vragen om een dossier op te stellen (betwiste transactie) en dit door Equens uit te laten zoeken. Ik vind het vreemd dat ze hiervan de rekening bij jou neerleggen. Stel dat een automaat in storing raakt tijdens je transactie, dan moeten ze het ook verder uitzoeken. Bij de Rabobank kan je in ieder geval kosteloos een dergelijke situatie uit laten zoeken. Het duurt wel een aantal weken, maar dan heb je wel kans dat je je geld terugkrijgt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

fwvdweerd schreef:Beste,

Misschien hangt het af van wanneer die pinautomaat weer voorzien wordt van een nieuwe cassette met geld?

Gesloten