LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met SpaarXtra hypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PBrouwers

Ervaringen met SpaarXtra hypotheek

Ongelezen bericht door PBrouwers »

Momenteel zijn we bezig met het oversluiten van onze bestaande beleggingshypotheek. Als alternatief hebben we nu een voorstel liggen van een SpaarXtra hypotheek van Westland Utrecht.
Via deze weg ben ik op zoek naar mensen met ervaring met dit nieuwe produkt. Een gegarandeerd rendement van 6,1% klinkt namelijk erg aantrekkelijk. Waar moet ik verder op letten?

Met vriendelijke groeten
Peter

Gast

Re: Ervaringen met SpaarXtra hypotheek

Ongelezen bericht door Gast »

De SpaarXtra hypotheek is inderdaad een goed product. Het risico is natuurlijk dat je de rente nu vast zet voor 5 jaar tegen bv. 4,5%, en de rente op je spaarpolis tegen 6,1% voor 20 jaar.
Over 5 jaar wordt je rente opnieuw vastgesteld en betaal je voor 5 jaar dan ineens 6,5% (verwacht ik niet, maar zou KUNNEN) en ontvang je nog maar 6,1% over je spaarpolis: dus je huis niet afgelost na de looptijd.

Maar alles afwegend: ja, ik vind het een mooie constructie.

Gast

de spaarextra hypotheek is opgebouwd uit 2 delen welke los van elkaar gekoppeld zijn tov de standaard spaarhypotheek. De rente van de geldlening kan je tegen elke rentevaste periode vastzetten, en de rente over de spaarpolis ook, waarbij het eindkapitaal altijd gegarandeerd is. Het is gewoon een Spaarhypotheek.
Stel dat over 5 jaar de rente hoger staat, kaj de rente iop de geldlening vastzetten voor bv een jaar en daarna beoordelen of je de rente langer wil vast zetten afhankelijk van de rentestand. Het ebige nadeel is bij tussentijds afkopen van de polis is er wel een boete versch8uldigd op zowel de geldlening,indien van toepassing en op de polis.

een erkend hypotheekadviseur

Gast

Als je de rente na 5 jaar een jaar vast zet om te wachten dan verleng je het risico op stijging toch een jaar?

Gesloten