LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
theus

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door theus »

De enige die er echt beter van wordt, als je pint of chipt, is de bank. Dat stelletje oplichters bespaart zich er steeds meer kosten mee, maar brengt er steeds meer voor in rekening. Vroeger betaalde je met contant geld en kreeg je toch nog rente op je tegoed bij de bank. NU: geen rente en wel betalen voor van alles en nog wat. Daarom pin ik alleen in de uiterste noodzaak en chippen doe ik al helemaal niet.
Heeft iemand ooit al eens gechipt bij de centenbak van de orgelman?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Als ex klein ondernemer kan ik hier nog wel even wat over kwijt. Iedere transactie wordt door de bank in rekening gebracht ongeacht de hoogte van het bedrag. Ook interpay rekent er voor. Voeg hierbij de onderhoudskosten, de aanschaf van het apparaat en de kosten voor het abonnement van de telefoonlijn, dan loopt dit behoorlijk op. Het is een service van een bedrijf als deze kosten niet worden doorberekend. In ons geval heb ik eens uitgerekend dat iedere transactie gemiddeld zo'n 35 eurocent per geval kost. Nu is het in een supermarkt wel een ander verhaal, omdat het aantal de gemiddelde prijs naar omlaag haalt. Wij hebben de werkelijke kosten in ieder geval nooit doorberekend.

Vr. Gr. Hans

JéPé

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door JéPé »

Betalen om te beschikken over je eigen geld.
Ik vind het ronduit belachelijk en hypocriet. Het zijn net kruideniers. Het volgens mij trouwens echt weer iets nederlands. Lekker bekrompen.
Een winkeliers die extra laat betalen voor een 'te kleine' transactie begrijpt het woord 'klantvriendelijk' volgens mij niet.
Daarbij komt dat een winkelier heel aardig het totaal aantal gepinde transacties kan inschatten, dus hij weet hoeveel hij van de kosten die hiermee gemoeid zijn, in zijn koopwaar moet verdisconteren. Daarbij komt dat ik de ene keer een volle kar voor misschien wel € 100,00 afreken en later een pak koffie omdat ik die wellicht vergeten ben.
Winkelier wordt even wakker! Denk even wat verder!!!
We worden tegenwoordig met z'n allen bijna gedwongen om betalingen te doen per plastic card. Begrijp me goed, ik vind het veel gemakkelijker dan papiergeld. Maar ondernemers moeten wel bij de les blijven, want anders gaat de consument weer alternatieven zoeken.

Ik heb van het bovenstaande trouwens het meer last bij Credit-Cards. Het lijkt wel of de nederlandse ondernemer hier niet aan wil. Terwijl het in Frankrijk bijna normaal is om je ijsje af te rekenen met je VISA-card. En geen extra kosten hoor!. Nee, zelf een uitgestelde betaling, want de rekening komt pas na een maand....als je al lang en breed weer thuis bent.
Hoezo bekrompen in Nederland.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door Simon »

In Frankrijk is de cheque nog het meest gebruikte betaalmiddel. Laten we ons vooral spiegelen aan de Fransen!

resp00117247

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door resp00117247 »

Hoi,

Ik vind het belachelijk als je moet betalen als je een klein bedrag wil pinnen. Het zal misschien in verhouding voor de ondernemer iets duurder zijn, maar denk ook eens aan het feit dat het wel een stuk veiliger voor hem is als hij minder kasgeld heeft. Het wordt immers niet meer interessant om overvallen te worden. Bovendien het zoeken naar kleingeld kost extra tijd en ook dat kost geld. Als ik ergens iets extra voor pinnen moet betalen en het staat niet te voren aangekondigd, laat ik mijn boodschappen mooi liggen. Ik denk dat dat voldoende signaal is om het af te schaffen als we allemaal dan zouden boycotten. Bovendien zorg ik uberhaupt dat ik weinig geld in mijn portomonee heb, want anders vliegt het eruit. Ik ben nog steeds niet aan de euro gewend. Ik zorg overigens wel dat ik altijd wat op de chipknip heb staan. Met de komst van de euro had ik gehoopt dat je op meer plekken kon gaan chippen, maar mijn idee is dat dat ook veel minder is geworden, bij ons in het dorp in elk geval wel.

Groen

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door Groen »

Dat kleine ondernemers meer kosten omdat Interpay is wel waar .
Maar als gelijk op je rekening staat wat met pinnen gebeurt heb je toch wel minder werk met je administratie.
Verder vind ik wel dat het overal geld voor rekenen door banken te gek voor worden.
Toen alles alls nog veel meer handmatig ging ,dus meer personeelskosten was bijna alles gratis .Terwijl ze hier toch ook winst op hebben gemaakt.

Groen

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door Groen »

Dat kleine ondernemers meer kosten makendor Interpay is waar .Maar als alles gelijk op je rekening staat wat met pinnen gebeurt heb je toch wel minder werk met je administratie.

Verder vind ik wel dat het overal geld voor rekenen, door banken ,te gek voor worden.
Toen alles alls nog veel meer handmatig ging ,dus meer personeelskosten was bijna alles gratis .Terwijl ze hier toch ook winst op hebben gemaakt.

cappie

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door cappie »

zo moeilijk is het toch niet om €10,00 in je knip te hebben zitten? ben je ook meteen van je kleingeld af. DAAR erger ik me aan. aan het kleingeld in mn knip. :twisted:

A.Nouwen

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door A.Nouwen »

:( Ik erger mij dood aan alle rentediefstal.
De banken dringen mij een 'niet wettig'betaalmiddel op.
Als ik een te klein bedrag pint, moet ik een bedrag extra betalen.
Als ik mijn shipper oplaad met bv. 20 euro dan is dit bedrag gelijk van mijn rekening af, maar het staat nog steeds op de bank en deze kan daar rentegevend mee werken.
Ik kan natuurlijk geld pinnen en in mijn portemonnee doen, ik heb dan ook wel geen rente, maar de bank ook niet.
Zo gaat dit ook met de telefoonkaart,tramkaart e.d.
Waarom kan alles niet met je bankpas, zodat er pas geld van de rekening afgaat als je iets hebt betaald ?

A.Nouwen.

JohanC

Re: Extra kosten als je een klein bedrag afrekend via pin

Ongelezen bericht door JohanC »

Wat een stelletje kanslozen zijn jullie.
Elke betaling via pin kost de ondernemer geld. Wanneer het dus om kleine bedragen gaat zijn de procentuele kosten van zo'n pin betaling best hoog. Om dus tegen te gaan dat iedereen voor lage bedragen gaat pinnen hebben sommige bedrijven ervoor gekozen om pin-kosten in rekening te brengen.
Als alternatief voor de pin-betaling is er de Chipper. Deze is juist voor de kleine bedragen en hiervoor worden nooit kosten in rekening gebracht.
Dus voor alle zeikerds hierboven: Gebruik dan gewoon je chipper luilak!

Gesloten