Ik heb mijn bkr gegevens opgevraagd en zie bij een oude schuld staan:
250,- of meer is afgeboekt, slechts bij afboeking tegen finale kwijting wordt een einddatum vermeld.
Er staat een einddatum vermeld.
Volgens mij is er dus sprake van finale kwijting en heeft de bank hieraangaande niets meer van mij te vorderen, klopt dit?
grtz
Sander
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] finale kwijting
-
lossandros
finale kwijting
Laatst gewijzigd door lossandros op 31 okt 2006 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: finale kwijting
het klopt wat je zegt. Alleen denk ik dat als je bij die bank weer een rekening wilt openen zij een vordering van 250,- op jou zullen leggen en deze eerst willen hebben voordat zij een nieuwe rekening gaan openen.
-
lossandros
Bij het aanvragen van een nieuwe rekening is die oude schuld inderdaad weer naar boven gekomen, en moet ik die alsnog inlossen anders zouden er gerechtelijke stappen volgen.
Maar als ik afga op die BKR info lijkt me dat een zinloos dreigement.
Of kunnen ze die einddatum bij het BKR toch nog herroepen?
Maar als ik afga op die BKR info lijkt me dat een zinloos dreigement.
Of kunnen ze die einddatum bij het BKR toch nog herroepen?
Het heeft niks te maken met het BKR. BIj BKR wordt geregistreerd wanneer de schuld of is ingelost, afgeboekt of andere melding. Het tijdstip bij BKR heeft alleen te maken met de termijn van 5 jaar (de termijn dat een schuld met achterstand bij BKR blijft staan)
Verder is dit tijdstip van afboeken is belangrijk voor de verjaringstermijn. De bank heeft nog steeds een vordering op jou, ook al staat er een einddatum dan geldt nog steeds de verjaringstermijn. En die bedraagt 20 jaar.
Is de vordering bij BKR bv per 31-10-2006 afgeboekt dan mag de bank de schuld op jou verhalen voor het laatst op 31-10-2026.
Dus de bank heeft gelijk.
Verder is dit tijdstip van afboeken is belangrijk voor de verjaringstermijn. De bank heeft nog steeds een vordering op jou, ook al staat er een einddatum dan geldt nog steeds de verjaringstermijn. En die bedraagt 20 jaar.
Is de vordering bij BKR bv per 31-10-2006 afgeboekt dan mag de bank de schuld op jou verhalen voor het laatst op 31-10-2026.
Dus de bank heeft gelijk.