We zijn gestuit tegen een leuk vrijstaand huisje, voorheen gebruikt en bewoond als recreatie huisje, en mogen nu permanent bewoond worden, vergunningen zijn er etc.
Eigen grond en vrijstaand.
Bij recreatiewoningen hoor je 20% zelf in te leggen als ik het goed begrepen heb, dit kunnen we niet zomaar ophoesten.
We hebben via via vernomen dat er ook banken of verstrekkers zijn die dat 100% zouden kunnen financieren.
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips???
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] financiering huis
Re: financiering huis
Ik heb maar een tip:::::
GA NIET NAAR DE DSB CLUB, Scheringa scheert en knipt alle klanten die graag willen lenen en vaak bij de banken niet terrecht kunnen.
GA NIET NAAR DE DSB CLUB, Scheringa scheert en knipt alle klanten die graag willen lenen en vaak bij de banken niet terrecht kunnen.
Wat goed staan er nog meer te koop zo ja, in welk deel van Nederland en heb je een richtprijs ?We zijn gestuit tegen een leuk vrijstaand huisje, voorheen gebruikt en bewoond als recreatie huisje, en mogen nu permanent bewoond worden, vergunningen zijn er etc.
Eigen grond en vrijstaand.
Merci
Geen te koop meer en ligt in Drente.
richtprijs ligt rond de 190-200.000 €
richtprijs ligt rond de 190-200.000 €
Hmmm, ik denk dat er wel mogelijkheden zijn.
Is het jullie WOONhuis, of is het ook echt een tweede woning ?
Als je er permanent mag wonen, en dit in het bestemmingsplan goed is geregeld, dan denk ik dat een normale hypotheek met NHG zou moeten kunnen lukken. Op voorwaarde dat het jullie WOONhuis wordt. Bij tweede woning, of problemen met het bestemmingsplan gaat de vlieger niet op.
Geef aan de hypotheekadviseur aan dat het jullie woonhuis wordt, en check bij het kadaster de status. Ik zou dan geen problemen zien.
Is het jullie WOONhuis, of is het ook echt een tweede woning ?
Als je er permanent mag wonen, en dit in het bestemmingsplan goed is geregeld, dan denk ik dat een normale hypotheek met NHG zou moeten kunnen lukken. Op voorwaarde dat het jullie WOONhuis wordt. Bij tweede woning, of problemen met het bestemmingsplan gaat de vlieger niet op.
Geef aan de hypotheekadviseur aan dat het jullie woonhuis wordt, en check bij het kadaster de status. Ik zou dan geen problemen zien.
Nopez, vandaag naar de bank geweest, en ze kunnen 100 % van de executiewaarde wel financieren. De rest moet je zelf doen.
Heeft met de waarde van de huizen te maken, en hoe de huizenmarkt staat. kwaliteit v.d huizen ivm andere materialen
(hoewel hij van steen is)
Hoewel het permanent wonen is, worden deze huizen niet of nooit gezien als WOONhuis.
Dit gaat ook nooit zomaar gebeuren, want ze worden niet voor VOL gezien om het anders te noemen
Je moet het dus eigenlijk zien als een recreatiewoning met toestemming tot permanente bewoning.
Alle plannen zien er goed uit, kadaster, eigen grond, bereikbaarheid alle veiligheid, vergunningen etc.
Maar ondanks dat, krijgt het nooit ECHT de titel WOONhuis.
We hebben er nu een punt achter gezet, omdat we onszelf geen valse hoop willen geven. Heel erg jammer, want was echt een buitenkansje.
Toch bedankt voor de reacties, en misschien handig voor anderen die ermee te maken krijgen.
Heeft met de waarde van de huizen te maken, en hoe de huizenmarkt staat. kwaliteit v.d huizen ivm andere materialen
(hoewel hij van steen is)
Hoewel het permanent wonen is, worden deze huizen niet of nooit gezien als WOONhuis.
Dit gaat ook nooit zomaar gebeuren, want ze worden niet voor VOL gezien om het anders te noemen
Je moet het dus eigenlijk zien als een recreatiewoning met toestemming tot permanente bewoning.
Alle plannen zien er goed uit, kadaster, eigen grond, bereikbaarheid alle veiligheid, vergunningen etc.
Maar ondanks dat, krijgt het nooit ECHT de titel WOONhuis.
We hebben er nu een punt achter gezet, omdat we onszelf geen valse hoop willen geven. Heel erg jammer, want was echt een buitenkansje.
Toch bedankt voor de reacties, en misschien handig voor anderen die ermee te maken krijgen.