Is er iemand die ervaring heeft met fondsenmozaiek van het noordnederlands effectenkantoor? http://www3.fondsenmozaiek.nl/
Is me aangeraden als zijnde een goed fonds om in te beleggen. KAn echter via hun site bv. geen inzicht krijgen in de kostenstructuur ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fondsenmozaiek
Re: fondsenmozaiek
Geen idee, maar het ziet er niet uit als één fonds. Volgens de site kies je een profiel op basis waarvan dit kantoor dus meerdere fondsen aan en verkoopt. Aan en verkoop van individuele fondsen brengt kosten met zich mee. Op zich heel slecht dat de kosten niet inzichtelijk worden gemaakt.
Door wie is je aangeraden om bij deze partij te beleggen?
Door wie is je aangeraden om bij deze partij te beleggen?
Het is me aangeraden door de hypotheker als zijnde een fondsen die een goed rendement hebben. Ik zit er over te denken om op basis van dit fonds mijn hypotheek o.a. mee te financieren i.t.t. een levenshypotheek.
Vaag. Zoals ik schreef gaat het namelijk niet om één fonds, maar over actief aan- en verkopen van meerdere fondsen. De meest 'defensieve' portefeuille lijkt me nog steeds aardig risicovol (slechts 35% obligaties). Vraag eens om de behaalde rendementen van de afgelopen jaren (na aftrek van kosten).
Zeer goede ervaring mee. fondsen die goed presteren, doe er sinds 1.5 jaar aan mee, verschillende buitenlandsefondsen die goed presteren,in overleg met hypotheker veel te regelen,gemiddeld rendememt 10%, ze luisteren goed naar klant
-
particulier
Het is een soort vermogensbeheer waarbij de investeringen worden verspreid over een groot aantal fondsen. De vraag is inderdaad hoe hoog de kosten zijn. De investeringen moeten een dergelijke grootte hebben dat het verwachte rendement opbokst tegen de kosten. In de voorwaarden las ik dat deze kosten opvraagbaar zijn. Dat zou ik dus ook zeker doen.
Overigens, met de stijgende rentes zou ik terughoudend zijn om een groot deel in obligaties te steken. Het zwaartepunt zou op aandelen moeten liggen, zeker in het begin. In de loop van de tijd moet meer en meer het beleggingsrisico worden afgebouwd.
Overigens, met de stijgende rentes zou ik terughoudend zijn om een groot deel in obligaties te steken. Het zwaartepunt zou op aandelen moeten liggen, zeker in het begin. In de loop van de tijd moet meer en meer het beleggingsrisico worden afgebouwd.
-
hypotheekadviseurs
Kosteninhouding volgens mij 5%.
Rendement is goed te noemen.
Rebalancing is het streke punt van hen.
Provisie voor de hypotheker is ook goed te noemen!!!
M.i. Kan je beter in huisfonds van Fidelity beleggen.
Rendement is goed te noemen.
Rebalancing is het streke punt van hen.
Provisie voor de hypotheker is ook goed te noemen!!!
M.i. Kan je beter in huisfonds van Fidelity beleggen.