LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fortis diefstal
Fortis diefstal
Fortis steelt van klanten. Ik heb mijn huis verkocht en van de notaris het bedrag op mijn rekening gestort gekregen. Toen ik zag via bank-on-line dat het bedrag op mijn rekening stond heb ik het overgeschreven naar diverse rekeningen. Aan het eind van de maand kreeg ik een afschrijving van €.75,= van Fortis voor rentekosten omdat ik rood zou hebben gestaan. Als je dezelfde dag dat je het bedrag op je rekning krijgt, dit overschrijft moet je rente betalen?? Ik heb een schriftelijke klacht bij Fortis ingediend. Er wordt in het geheel niet gereageerd. Men negeert de klanten. Ik ga weg bij Fortis en adviseer iedereen dat te doen. Ik heb nl. al meerdere klachten met hun gehad en ze stellen zich altijd bijzonder arrogant op.
Re: Fortis diefstal
Dag Floris50,
Het probleem is dat bijna alle banken geen haar beter zijn dan Fortis. Als het er op aan komt, schommelen ze allemaal op het grensgebied van malafide/bonafide. Zelf heb ik nog de beste ervaringen met De Postbank en het internetgedeelte Mijn Postbank. Een nadeel daarvan is het niet real time verwerken van de opdrachten. Ze laten het geld twee dagen 'zwemmen' om er zelf rente-inkomsten mee te kunnen genereren. Groeten, Ton.
Het probleem is dat bijna alle banken geen haar beter zijn dan Fortis. Als het er op aan komt, schommelen ze allemaal op het grensgebied van malafide/bonafide. Zelf heb ik nog de beste ervaringen met De Postbank en het internetgedeelte Mijn Postbank. Een nadeel daarvan is het niet real time verwerken van de opdrachten. Ze laten het geld twee dagen 'zwemmen' om er zelf rente-inkomsten mee te kunnen genereren. Groeten, Ton.
Laat je infomeren over de valuteringregels. Een bedrag is pas een dag na bijboeking rentedragend. Alle banken werken zo behalve de Postbank, maar duurt het weer een dag extra voordat het op je rekening is bijgeschreven.
Inderdaad, laatst ook meegemaakt dat de postbank mijn geld 2 dagen voor zichzelf gehouden had. Via mijn postbank kon ik alles netjes volgen: wel netjes op datum X afschrijven van mijn internetspaarrekening, maar pas 2 dagen later op mijn giro gestort.
Dag Jelle,
Ik heb hier al drie keer kontakt over gehad met Mijn Postbank. Elke keer beloven ze dat ze zo spoedig mogelijk afwikkeling met real time zullen invoeren. We zijn nu een half jaar verder en er is nog niets gebeurd. Zo zie je maar, de Postbank is ook niet echt te vertrouwen. Groeten, Ton.
Ik heb hier al drie keer kontakt over gehad met Mijn Postbank. Elke keer beloven ze dat ze zo spoedig mogelijk afwikkeling met real time zullen invoeren. We zijn nu een half jaar verder en er is nog niets gebeurd. Zo zie je maar, de Postbank is ook niet echt te vertrouwen. Groeten, Ton.