LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fortis

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
martinvdvalk

fortis

Ongelezen bericht door martinvdvalk »

ik heb 2 maanden geleden geld op mijn bankrekening gestort via een stortapparaat maar dat geld is op een verkeerde rekening terecht gekomen de bank zit er volgens zeggen boven op maar tot op heden heb ik mijn geld nog steeds niet terug ze weten waar het geld is maar die persoon stort het niet terug en de bank betaald het ook niet.
terwijl de fout bij hun ligt.
wie oh wie kan mij helpen???

vakkiel

Re: fortis

Ongelezen bericht door vakkiel »

Even voor de duidelijkheid: Is het een fout van de bank ? ( Dus jij hebt alles goed gedaan maar de bank heeft het verkeerd verwerkt ) Of is het een fout van jouzelf en de bank gaat er achteraan om het te corrigeren ?

martinvdvalk

Ongelezen bericht door martinvdvalk »

het is een fout van de bank ze weten waar het geld is maar zeggen dat ze het snel storten maar zelf voorschieten doen ze niet zolang die mensen het niet terugstorten

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik weet niet goed hoe stort automaten werken, moet je ook een rekeningnummer opgeven waarop je wilt storten?

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

ik heb 2 maanden geleden geld op mijn bankrekening gestort via een stortapparaat maar dat geld is op een verkeerde rekening terecht gekomen de bank zit er volgens zeggen boven op maar tot op heden heb ik mijn geld nog steeds niet terug ze weten waar het geld is maar die persoon stort het niet terug en de bank betaald het ook niet.
terwijl de fout bij hun ligt.
wie oh wie kan mij helpen???
Stuur ze een aangetekende brief waarin je de bank sommeert de fout te herstellen binnen een redelijke termijn en stel ze aansprakelijk voor de geleden schade. Geef daarbij aan dat ze de fout dienen te herstellen en daarbij de wettelijke rente dienen te vergoeden. Als de bank een fout heeft gemaakt, dan heb je helemaal niets te maken met het al dan niet terugstorten van het bedrag door iemand anders. Lukt het dan nog niet, overweeg dan een procedure bij de Geschillencommissie Bankzaken: http://www.sgc.nl

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik ken de fortis voorwaarden van stortingsautomaten niet. Maar als je net als bij overboeken van geld een verkeerd rekeningnummer opgeeft waarnaar het geld moet worden geboekt/gestort, dan vraag ik me af in hoeverre je de bank aansprakelijk kunt stellen. Net zoals bij overboeken kun je de bank verzoeken het geld proberen terug te halen maar volgens mij heeft de bank dan geen verplichting meer om het bedrag terug te betalen.

vakkiel

Ongelezen bericht door vakkiel »

Als het de fout is van de bank dan moeten ze het bedrag gewoon terugstorten op je rekening. Dat zij het bedrag nog niet terug hebben van degene die het bedrag ontvangen heeft dan is dat hun probleem.
Gewoon contact opnemen met de bank en zeggen dat je het bedrag gelijk terug wil hebben + wettelijke rente.

faas1

Ongelezen bericht door faas1 »

Ik maak bij ABN AMRO veel gebruik van de stortingsautomaat en daar werkt het allemaal heel simpel net als geld opnemen. Je stopt je pas in de automaat, toetst je pincode in en kiest ipv "geld opnemen" voor "geld storten". Aan het einde krijg je ook een stortingsbewijs met het bedrag wat je hebt gestort en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Heb jij geen stortingsbewijs gekregen dan? Dat is namelijk jouw bewijs dat je daadwerkelijk geld hebt gestort? Ik weet niet of het bij de Fortis automaten ook zo is, maar bij ABN AMRO zie je ook je naam staan als je geld opneemt, zo weet je zeker dat de automaat de juiste persoon voor zich heeft...

Ik zou als ik jou was net zo lang blijven zeuren bij Fortis totdat ze je geld teruggeven... Het moet noooit 2 maanden kunnen duren!

Gesloten