LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foutje van de Rabobank, bedankt

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Christiani

foutje van de Rabobank, bedankt

Ongelezen bericht door Christiani »

goedendag

mijn dochter heeft haar rekening opgezegd bij de Rabobank, en een rekening geopend bij de ING.
bij de Rabobank heeft nog een andere klant zijn rekening opgezegd.
bij het overboeken van het resterende geld van de "andere opzegklant" heeft de Rabobank een fout gemaakt en 1017,16 euro van de rekening van mijn dochter overgemaakt naar de ING rekening van de andere opzegklant ipv 1017,16 van de raborekening van de andere klant naar zijn ING rekening.

hierover is al een paar maal gebeld en het zou vandaag "geregeld worden"

de Rabo rekening van mijn dochter staat nu 1017,16 euro in het rood, de rekening is opgezegd, ze kan er zelf niet meer bij, maar hij staat nog wel steeds op haar naam.
ik kan dit zien omdat ik een volledige volmacht heb van haar rekeningen en met internet bankieren dit kan checken.

vanmiddag heeft mijn dochter opnieuw gebeld en de reactie van de Rabobank was dat de andere opzegklant het foutieve overgemaakte geld (fout van de bank) maar moest overmaken naar de rekening van mijn dochter en als hij dit niet doet dan pas gaat de bank er zich mee bemoeien.

dit is toch de omgekeerde wereld. de bank maakt een fout en de klant(en) moeten het zelf maar oplossen.

wat kan ze nu nog meer doen? en wat zijn haar rechten en plichten?

een verontruste vader
Laatst gewijzigd door Christiani op 17 feb 2014 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Re: foutje van de Rabobank, bedankt

Ongelezen bericht door olaf79 »

U heeft in feite al het antwoord gegeven. De bank heeft deze fout gemaakt en zij moet het oplossen. Vervolgens moet de bank het geld maar terug claimen bij de andere klant.
Als de rabobank niet meewerkt kunt u eerst de filiaalleider aanspreken van het kantoor waar de rekening loopt of eventueel het hoofdkantoor benaderen. Biedt ook dit geen soelaas, dan rest er niets anders dan een klacht indienen bij de AFM.
Betalen MOETEN ze zeker.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Waarschijnlijk kan die andere klant ook niet meer bij zijn oude RABO-betaalrekening en heeft waarschijnlijk geen weet van het feit dat de € 1017,16 niet van zijn rekening komen maar van de rekening van uw dochter. Zolang uw dochter geen rente hoeft te betalen over het saldo tekort hoeft u zich natuurlijk verder geen zorgen te maken hoe de bank dit intern oplost.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat die andere klant het geld niet eens terug kán storten, als beide rekeningen in principe niet meer bestaan...

dochterChristiani

Ongelezen bericht door dochterChristiani »

Beste Jantje7 en witte angora,
Ik als dochter zal ook even reageren: het geld is van mijn (nog openstaande) raborekening overgeboekt naar de lopende ING-rekening van de andere rabo-opzegklant. Daarbij, zolang er een negatief saldo is, kan de rabo mijn rekening niet opheffen.

Mijn rekening had per 12-2-2014 helemaal afgesloten moeten zijn en door een fout van de bank niet gebeurd. De pas van de rekening is al geblokkeerd, dus zelf kan ik er niet meer bij, maar door volmacht mijn vader dus wel.

Groet, dochter

Christiani

Ongelezen bericht door Christiani »

de rekening van mijn dochter staat nu weer op 0,00 euro
het lijkt er op dat de rabobank het geld zelf heeft voorgeschoten om het saldo op nul te krijgen.
ipv dat de klanten het onderling moeten regelen.

toch netjes
bedankt

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Fijn dat het nu opgelost is.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Christiani schreef:de rekening van mijn dochter staat nu weer op 0,00 euro
het lijkt er op dat de rabobank het geld zelf heeft voorgeschoten om het saldo op nul te krijgen.
ipv dat de klanten het onderling moeten regelen.

toch netjes
bedankt

dat is niet netjes, dat is normaal en dat hadden ze gelijk moeten doen.

Gesloten