LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude Credit Card

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sallander

Fraude Credit Card

Ongelezen bericht door sallander »

Goedendag forumleden,

Vandaag lag er een brief van de Rabobank op de mat met daarin het bericht dat er verdachte dingen gedaan zijn met met Credit Card. Ik keek daarna in mijn Mobiel Bankieren App, waarin ik zag dat er bijna 500 euro overgeboekt was naar een PayPal rekening.

Ik gebruik die Credit Card bijna nooit, ik heb hem daarnaast ook nooit bij me. Daarna kwam ik erachter dat Credit Card gegevens zijn gehackt bij WooThemes. Een poosje geleden heb ik hier wat gekocht. Link(http://www.hotforsecurity.com/blog/woot ... -8578.html)

Mijn vraag aan jullie, waar de bank mij weinig toezeggingen over wou doen, hoe kan dit eindigen? Kan ik naar mijn geld fluiten of kan ik het schade formulier invullen en is er kans dat ik mijn geld terug krijg?

Alvast bedankt, ik begrijp dat jullie mijn geld niet terug kunnen krijgen :wink:
Laatst gewijzigd door sallander op 15 mei 2014 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a

Re: Fraude Credit Card

Ongelezen bericht door ruud_a »

sallander schreef:Goedendag forumleden,

Vandaag lag er een brief van de Rabobank op de mat met daarin het bericht dat er verdachte dingen gedaan zijn met met Credit Card. Ik keek daarna in mijn Mobiel Bankieren App, waarin ik zag dat er bijna 500 euro overgeboekt was naar een PayPal rekening.

Ik gebruik die Credit Card bijna nooit, ik heb hem daarnaast ook nooit bij me. Daarna kwam ik erachter dat Credit Card gegevens zijn gehackt bij WooThemes. Een poosje geleden heb ik hier wat gekocht. Link(http://www.hotforsecurity.com/blog/woot ... -8578.html)

Mijn vraag aan jullie, waar de bank mij weinig toezeggingen over wou doen, hoe kan dit eindigen? Kan ik naar mijn geld fluiten of kan ik het schade formulier invullen?

Alvast bedankt, ik begrijp dat jullie mijn geld niet terug kunnen krijgen :wink:
het lijkt me dat u contact op moet nemen met de creditcard maatschappij.
niet met de bank.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Melden bij de creditcard maatschappij en transactie terug laten draaien.

sallander

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de Rabobank (waar ik mijn Creditcard heb lopen) gebeld, deze sturen mij enkele formulieren toe.

Ik hoop het er het beste van.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou die rekening ook even melden bij paypal, als je dat nog niet gedaan hebt.

sallander

Dat is een goede, bedankt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Rabo hoort dit 100% te vergoeden: je bent verzekerd tegen misbruik mits je je creditcard juist gebruikt.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

sallander schreef:Mijn vraag aan jullie, waar de bank mij weinig toezeggingen over wou doen, hoe kan dit eindigen? Kan ik naar mijn geld fluiten of kan ik het schade formulier invullen en is er kans dat ik mijn geld terug krijg?

Als je niets doet kun je inderdaad naar je geld fluiten. De juiste stap is dan ook inderdaad om dit te melden bij de bank (als je de card via de bank hebt) of via de card maatschappij. Als je dit doet, dan krijg je in de regel je geld terug en moet de incasserende partij het bewijs gaan leveren dat de afschrijving terecht geweest is. Als je de betaling niet gedaan hebt kunnen ze dat niet en is er dus niets aan de hand.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:Rabo hoort dit 100% te vergoeden: je bent verzekerd tegen misbruik mits je je creditcard juist gebruikt.
In dat licht bekeken, ik ben benieuwd hoe de Rabobank aankijkt tegen het feit dat TS zo te lezen niet per ommegaande paypal op de hoogte heeft gebracht van de fraude.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom zou TS bij Paypal moeten aankloppen?

sallander

Bedankt allemaal, het is opgelost!

PayPal heeft het teruggeboekt en ik ben weer in bezit van het geld.

Gesloten