| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fraude met abnamro pinpas
fraude met abnamro pinpas
afgelopen juni heeft iemand 9 keer geld gepind van pinautomaten,terwijl dat mijn pas de hele tijd bij mij was in mijn portmony,
ik ben er achter gekomen pas toen ik wilde pinnen maar dat kon niet meer omdat de saldo was al de limit bereikt ; -5000; in totaal ben ik iets van 2300 bestolen .
ik heb toen mijn pas meteen geblokkeerd en daarna een aangifte bij de politie gedaan,later ook bij de abnamrobank .
van de politie heb ik tot nu toe niets gehoord.De bank ziet er geen andere mogelijkheid dat iemand van mij kring die het gedaan heeft en stellen mij volledig aansprakelijk voor de schade die is mij aangericht omdat ik de pincode en de pas niet veilig heb gebruikt,aldus de bank.
Abnamro zegt dat het technisch niet anders kan dan zo.
maar ik denk aan iets anders over .
mijn vragen zijn :
kan dat nou alleeen maar waar zijn wat de bank zegt ?
heeft iemand zo'n ervaring mee gemaakt en het is :
kan bijvoorbeeld een andere copy in omploop is ook als het een pas van abnamro is?
ik ben er achter gekomen pas toen ik wilde pinnen maar dat kon niet meer omdat de saldo was al de limit bereikt ; -5000; in totaal ben ik iets van 2300 bestolen .
ik heb toen mijn pas meteen geblokkeerd en daarna een aangifte bij de politie gedaan,later ook bij de abnamrobank .
van de politie heb ik tot nu toe niets gehoord.De bank ziet er geen andere mogelijkheid dat iemand van mij kring die het gedaan heeft en stellen mij volledig aansprakelijk voor de schade die is mij aangericht omdat ik de pincode en de pas niet veilig heb gebruikt,aldus de bank.
Abnamro zegt dat het technisch niet anders kan dan zo.
maar ik denk aan iets anders over .
mijn vragen zijn :
kan dat nou alleeen maar waar zijn wat de bank zegt ?
heeft iemand zo'n ervaring mee gemaakt en het is :
kan bijvoorbeeld een andere copy in omploop is ook als het een pas van abnamro is?
Re: fraude met abnamro pinpas
Een kopie van een bankpas is zo gemaakt, maar, ook als ik u mijn pas geef, dan kan u er nog niets mee. De pincode, dat is het waar het om gaat, op de een of andere manier hebt u die code prijgegeven, dat kan met het niet goed opletten tijdens geldopname, of met pinbetaling aan toonbank. U wil niet weten hoe vaak de pincode getoond wordt bij die handelingen. Ja, en de bezitter van de pas is zelf verantwoordelijk voor het geheim houden van de pincode.