Een tweetal weken geleden heb ik voor mijn pand een nieuwe hypotheek bij een verzekeraar afgesloten. Natuurlijk had ik mijn huisbankier de Rabo ook een kans gegeven maar ze waren te laat en duurder qua rente. Zo gezegd zo gedaan. Tot mijn verbazing werd ik een dag voor het passeren van de akte gebeld en werd mij gezegd dat nu de Rabo niet meer de totaal financier was mijn overige prive rekeningen door de bank werden opgezegd. Ik heb een gesprek aangevraagd met de directie maar heb nog geen antwoord gekregen en heb mijn prive rekeningen nog steeds daar lopen. Mijn vraag is dit normaal? Kan dit zomaar? En gebeurt dit vaker bij banken?
O ja mensen met een rekening bij de Rabo NO Friesland, u bent gewaarschuwt !!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen hypotheek, geen prive rekening meer !!
Re: Geen hypotheek, geen prive rekening meer !!
Gek verhaal,nog nooit van gehoord.Maar er is voor de rest niets gebeurd,dan dat je alleen de hypotheek niet bij hun laat lopen.Ik zou morgen gelijk langs gaan en ff verhaal gaan halen.En dan zou ik ook gelijk naar een andere bank gaan.Dat is zo geregeld.
Succes.
Grtzzz.
Succes.
Grtzzz.
Dit valt onder het kopje 'intimidatie'. Meteen wegwezen dus.Tot mijn verbazing werd ik een dag voor het passeren van de akte gebeld en werd mij gezegd dat nu de Rabo niet meer de totaal financier was mijn overige prive rekeningen door de bank werden opgezegd.
Beste Holwerda,
Tja, de Rabobank is een slecht verliezer en met hun 'nieuwe zakelijkheid' vervreemden zij zich snel van hun (kleinere) klanten.
De filosofie van de Rabo is dat betaalrekeningen hun geld kosten en zij deze liever kwijt dan rijk zijn.
Eerst jeugdigen bestoken met aanbiedingen om zich toch maar vooral bij de Rabo aan te sluiten om dan, na een aantal jaren, als je niet al toe bent aan een hypotheek, verzekering of andere voor de bank lucratieve produkten, je op 22 november 2004 een brief te sturen dat je vanaf 1 december 2004 (8 dagen later!) 2,50 euro per maand dient te betalen voor je betaalrekening.....!
Niet per bijv. 1 januari om je nog even de kans te geven er over na te denken of een andere aanbieder te zoeken, nee, onverwacht, op een weloverwogen tijdstip in het jaar (vlak voor de feestdagen!).
Een bank waar je vroeger met je spaarpotje met alle egards werd behandeld, daar voel je je nu als een parasiet.
Snel wegwezen dus, naar bijv. de postbank (geen kosten, goede service en geen opdringerigheid) en zo zijn er nog een paar goede aanbieders.
U. Keegstra
Tja, de Rabobank is een slecht verliezer en met hun 'nieuwe zakelijkheid' vervreemden zij zich snel van hun (kleinere) klanten.
De filosofie van de Rabo is dat betaalrekeningen hun geld kosten en zij deze liever kwijt dan rijk zijn.
Eerst jeugdigen bestoken met aanbiedingen om zich toch maar vooral bij de Rabo aan te sluiten om dan, na een aantal jaren, als je niet al toe bent aan een hypotheek, verzekering of andere voor de bank lucratieve produkten, je op 22 november 2004 een brief te sturen dat je vanaf 1 december 2004 (8 dagen later!) 2,50 euro per maand dient te betalen voor je betaalrekening.....!
Niet per bijv. 1 januari om je nog even de kans te geven er over na te denken of een andere aanbieder te zoeken, nee, onverwacht, op een weloverwogen tijdstip in het jaar (vlak voor de feestdagen!).
Een bank waar je vroeger met je spaarpotje met alle egards werd behandeld, daar voel je je nu als een parasiet.
Snel wegwezen dus, naar bijv. de postbank (geen kosten, goede service en geen opdringerigheid) en zo zijn er nog een paar goede aanbieders.
U. Keegstra
Dit soort zaken komt bij filialen van de Rabobank wel meer voor. Wilde er zelf een keer een betaalrekening openen. Toen ik hiervoor een folder/aanvraagformulier vroeg werd meteen gezegd dat ik bij het openen van een betaalrekening verplicht zou worden om alle financiele belangen (spaartegoeden, aandelen e.d.) bij de Rabo onder te brengen. Toen ik aangaf dat ik daartoe niet verplicht wenste te worden, kreeg ik de brochure/aanvraagformulier niet meer. Heb het hier niet eens over een vestiging van de Rabo op een plattelandsdorp, maar over een vestiging in een middelgrote studentenstad.
Die rekent ook kosten voor bijvoorbeeld gebruik van de chippas(€4.- oer jaar) en alleen de basispas in nog gratis .Daarmee kan je niet mee in het buitenland pinnen of opnemen en ook niet in Nederland bij een gastbank (wel ING natuurlijk) opnemen.de postbank (geen kosten, goede service en geen opdringerigheid)
Postbank.nl is een puinhoop .Doe je het nog op de oude manier met afschrften dan krijg je ze nog maar één keer per maand anders moet je er ook voor betalen.
Voor andere dingen rekenen ze niets als de rente op spaarekeningen wel erg laag.
De Argenta Bank rekent niets voor dit alles Alleen moet je wel minimaal €50 op je rekening laten staan anders krijg je boeterente . Je kan wel zelf bankzaken doen op het internet maar openen van rekeningen gaan allemaal via een tussenpersoon. Dat is de reden om het ook daar niet doen.
waar mr t het over heeft mag totaal niet, dat is een form van koppel verkoop, de bank moet zich houden aan de regels van de nederlandsche bank.
En inderdaad u hoeft hier niet mee accoord te gaan, maar je de bank zal ook denken als UPC en KPN (ADSL) dit ook kan doen zonder bestraft te worden waarom zou ik het zo niet kunnen proberen.
Mensen ik had een rekening bij de rabo en ben blij dat ik van die bloedzuigers af ben, deze bank is er niet voor u maar voor zichzelf en die leuke reklame ... ach je weet wel waar ze die in kunnen stoppen.
Maar goed als je je belazerd voelt ga je toch gewoon naar een andere bank!!
Je laat je toch niet Naaien
En inderdaad u hoeft hier niet mee accoord te gaan, maar je de bank zal ook denken als UPC en KPN (ADSL) dit ook kan doen zonder bestraft te worden waarom zou ik het zo niet kunnen proberen.
Mensen ik had een rekening bij de rabo en ben blij dat ik van die bloedzuigers af ben, deze bank is er niet voor u maar voor zichzelf en die leuke reklame ... ach je weet wel waar ze die in kunnen stoppen.
Maar goed als je je belazerd voelt ga je toch gewoon naar een andere bank!!
Je laat je toch niet Naaien
Even voor de goede orde, bij Argenta gaat alleen de opening van de EERSTE rekening via een tussenpersoon. Je krijgt daarna alle stukken thuis+per mail en de verdere handelingen en evt. openen van andere rekening(en) doe je ZELF!
De achterliggende gedachten van Argenta is dat de tussenpersoon de klant kent en die tussenpersoon wordt dan ook verzocht om die klanten te benaderen die niet permanent rood staan. Zo kunnen zij de kosten laag houden.
Argenta is een belgische bank die haar risico goed incalculeert, op deze manier houdt zij haar kosten laag, de spaarrente hoog en de hypotheekrente laag. Deze laatste kent ook een redelijk strikt acceptatiebeleid.
De achterliggende gedachten van Argenta is dat de tussenpersoon de klant kent en die tussenpersoon wordt dan ook verzocht om die klanten te benaderen die niet permanent rood staan. Zo kunnen zij de kosten laag houden.
Argenta is een belgische bank die haar risico goed incalculeert, op deze manier houdt zij haar kosten laag, de spaarrente hoog en de hypotheekrente laag. Deze laatste kent ook een redelijk strikt acceptatiebeleid.