Bij de Rabobank heb ik gevraagd 1050 Zfr over te boeken naar rekening voor vakantie huisje
Ik moest hier voor 990 eu betalen bij een koers van 1.2315
Dus 990 -856 =123 EU voor de bank Voor die prijs had ik het zelf bijna kunnen brengen
Het lijkt wel op mafia praktijken
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld overmaken naar buitenland
Re: Geld overmaken naar buitenland
Tja, nog eens een bewijs hoe wijs Zwitserland is geweest zich niet bij de EU aan te sluiten
Maar het probleem is dat de banken dit "gewoon" mogen rekenen. Want als u het geld cash had overgemaakt (in een envelop) was u waarschijnlijk veel meer kwijt geweest: aan de post. Maak maar een grapje, maar het is inderdaad triest dat ze op een relatief laag bedrag al zoveel verdienen.
Als ze dat wel gedaan hadden , had je gewoon Euro's over kunnen maken via telebankieren, dat kost niets (extra).Tja, nog eens een bewijs hoe wijs Zwitserland is geweest zich niet bij de EU aan te sluiten![]()
Met een creditcard had je ook de "middenkoers" gehad, was ook gunstiger geweest.
Veel middenstanders in Zwitserland zijn er momenteel anders helemaal niet zo blij mee dat ze niet bij de EU en de Euro zitten. Steeds meer Zwitsers gaan in Duitsland en Frankrijk inkopen doen. Zolang de economie nog soepel draaide in CH viel daar wel mee te leven, maar ook daar beginnen scheurtjes zichtbaar te worden. Zwitserland is vooral een leuk land als je bovengemiddeld veel geld hebt, maar met een gewoon inkomen zou ik er niet willen wonen.
De Zwitsers gaan naar de buurlanden, omdat het daar goedkoper is, dan in hun eigen land.GJvdZ schreef:Veel middenstanders in Zwitserland zijn er momenteel anders helemaal niet zo blij mee dat ze niet bij de EU en de Euro zitten. Steeds meer Zwitsers gaan in Duitsland en Frankrijk inkopen doen. Zolang de economie nog soepel draaide in CH viel daar wel mee te leven, maar ook daar beginnen scheurtjes zichtbaar te worden. Zwitserland is vooral een leuk land als je bovengemiddeld veel geld hebt, maar met een gewoon inkomen zou ik er niet willen wonen.
Nog hebben deze een geweldig inkomen, en niet met Europese maatstaven te vergelijken.
De meeste onderzoeken geven weer dat het salaris ( Gehalt, salaries) voor zowel geschoold als ongeschoold werk in Zwitserland 2 tot 3 keer zo hoog zijn als in de meeste Europese landen.
Is met Engeland hetzelfde "probleem" in die zin: hoe lager de euro hoe meer ponden pensioen ik ontvang, hoe hoger de belasting in Nederland daarover.bprosman schreef:Als ze dat wel gedaan hadden , had je gewoon Euro's over kunnen maken via telebankieren, dat kost niets (extra).Tja, nog eens een bewijs hoe wijs Zwitserland is geweest zich niet bij de EU aan te sluiten![]()
Met een creditcard had je ook de "middenkoers" gehad, was ook gunstiger geweest.
Natuurlijk is Zwitserland duur, was dat ook al in het gulden tijdperk; dat is niets nieuws. Zo ook de salarissen, die liggen ook hoger.