LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld verloren met betaling via PayPal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
maanl

Geld verloren met betaling via PayPal

Ongelezen bericht door maanl »

Twee weken geleden maakte ik via mijn Deense bank een grote som geld over naar PayPal. Dit had ik al vaker gedaan en ging altijd zonder problemen. Omdat ik Denemarken voorgoed verliet ging het om een bedrag van meer dan €800 euro. Het duurde langer dan normaal maar ik dacht dat dit aan de grootte van het bedrag lag. Van mijn Deense bankrekening is het bedrag afgeschreven net als anders. Het IBAN nummer etc stond in mijn 'adresboek' dus daar kan het niet aan liggen.
Inmiddels contact met PayPal gehad dat na onderzoek zegt het bedrag niet te hebben ontvangen en dat ik mijn bank moet contacteren. Dit heb ik gedaan maar daar heb ik nog niets van vernomen. Gezien het een Deense bank is en ik in nederland ben is dat niet zo makkelijk.
Inmiddels maak ik mij erg zorgen (niet ten minste omdat dit bedrag bedoelt was voor mijn studie) en vraag ik mij af of er mensen zijn met dezelfde ervaringen of mensen met tips hebben wat ik nu het beste kan doen.
Bedankt!
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2016 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast

sjohie

Re: Geld verloren met betaling via PayPal

Ongelezen bericht door sjohie »

maanl schreef:Twee weken geleden maakte ik via mijn Deense bank een grote som geld over naar PayPal. Dit had ik al vaker gedaan en ging altijd zonder problemen. Omdat ik Denemarken voorgoed verliet ging het om een bedrag van meer dan €800 euro. Het duurde langer dan normaal maar ik dacht dat dit aan de grootte van het bedrag lag. Van mijn Deense bankrekening is het bedrag afgeschreven net als anders. Het IBAN nummer etc stond in mijn 'adresboek' dus daar kan het niet aan liggen.
Inmiddels contact met PayPal gehad dat na onderzoek zegt het bedrag niet te hebben ontvangen en dat ik mijn bank moet contacteren. Dit heb ik gedaan maar daar heb ik nog niets van vernomen. Gezien het een Deense bank is en ik in nederland ben is dat niet zo makkelijk.
Inmiddels maak ik mij erg zorgen (niet ten minste omdat dit bedrag bedoelt was voor mijn studie) en vraag ik mij af of er mensen zijn met dezelfde ervaringen of mensen met tips hebben wat ik nu het beste kan doen.
Bedankt!
Denemarken is een ontwikkeld land, ik zou verwachtten dat je daar net als hier kan telebankieren bij een bank, zeker omdat je spreekt over een adresboek, dus dat kan toch ook vanuit Nederland? Dan kan je tenminste checken of het overgeschreven bedrag, naar het juiste nummer is gegaan. Als paypal niks heeft ontvangen, kunnen ze het ook niet verliezen lijkt me?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

maanl schreef:Gezien het een Deense bank is en ik in nederland ben is dat niet zo makkelijk.
Maakt het dan uit of je vanuit Nederland met een Deense bank belt?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:
maanl schreef:Gezien het een Deense bank is en ik in nederland ben is dat niet zo makkelijk.
Maakt het dan uit of je vanuit Nederland met een Deense bank belt?
Kosten, en langsgaan is lastiger. Ik snap alleen niet waarom TS niet gewoon naar een NL bankrekening heeft overgeschreven.

Gesloten