LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldgebrek, wat doen de financiële instellingen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gert K.

Geldgebrek, wat doen de financiële instellingen.

Ongelezen bericht door Gert K. »

Zit even naar zondag TV te kijken: Autolening.nl, lenen.nl, postkrediet.nl en dat in nog géén 10 minuten, je wordt hier niet goed van.
Mijn zoon, kwam met een opmerkelijke brainwave "als ik een auto wil kopen.......", ja hoor ook hij is klaar voor de slachtbank.
Ik moet mij inhouden, denkende dat hij ijlt heb ik dan ook sterk de neiging om hem een corrigerende tikje te geven en ook dat mag niet van onze minister.
Wel mag wel hij “financieel mishandeld” worden, dit als economische aanvulling op de geestelijk en lichamelijke mishandeling, iets voor de Dikke van D.

“Jongetje heb je géén centjes jammer, jammer, jammer, maar kom maar hoor, knibbel knabbel pluisje”, je bent er maar mooi méé (ja ik weet het, je bent niets verplicht)”.

Ik ga liever alleen met de fiets, zonder lenen.nl achterop, dat is mij te zwaar trappen.

:wink:

Gast

Re: Geldgebrek, wat doen de financiële instellingen.

Ongelezen bericht door Gast »

dan ook sterk de neiging om hem een corrigerende tikje te geven
Misschien kun je je zoon beter opvoeden en leren hoe hij met geld om moet gaan in plaats van te gaan slaan als je denkt dat hij een foute financiële beslissing neemt.

Als je dat niet uit kan leggen heeft slaan ook geen zin. Alweer een bewijs dat slaan een teken van onmacht is.

Gast

hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe...

Het probleem is dat mensen denken dat het hebben van een auto, computer en een vakantie een verworven recht is, of men er nu het geld voor heeft of niet. Waar is de tijd van sparen voordat je het geld uitgeeft?

CB

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 21 Feb 2005 14:05 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

dan ook sterk de neiging om hem een corrigerende tikje te geven

Misschien kun je je zoon beter opvoeden en leren hoe hij met geld om moet gaan in plaats van te gaan slaan als je denkt dat hij een foute financiële beslissing neemt.

Als je dat niet uit kan leggen heeft slaan ook geen zin. Alweer een bewijs dat slaan een teken van onmacht is.
Geplaatst op 22 Feb 2005 12:20 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe...

Het probleem is dat mensen denken dat het hebben van een auto, computer en een vakantie een verworven recht is, of men er nu het geld voor heeft of niet. Waar is de tijd van sparen voordat je het geld uitgeeft?
Helaas Gert K. ze hebben je boodschap niet begrepen.
Laatst gewijzigd door CB op 23 feb 2005 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Inderdaad CB, zulke gasten die willen gaan meppen als ze iets niet met woorden uitleggen, die WIL ik niet eens begrijpen.

Gast

Gert K.,
Met onderstaande titel plaats jij jezelf op dit forum.
Geldgebrek, wat doen de financiële instellingen.
Je valt erover dat er binnen 10 minuten 3 verschillende financiele reclames geweest zijn.

Daarna kijk je er van op dat je zoon met een opmerkelijke brainwave kwam. Hetgeen bij mij overkomt dat je die jongen qua denk niveau niet erg hoog inschat.
Vervolgens concludeer je dat ook hij klaar is voor de slachtbank.
Om je betoog af te sluiten met het nieuwe woord “financieel mishandeld” waarmee je naar de Dikke van D. lonkt.

Om dit forum daarvoor te gebruiken is alleen maar triest.
Trouwens triest staat ook in de dikke van D.
Dat betekent "Droefheid veroorzaken".
En dat gebeurt er naar mijn mening ook als jij je zoon een tik geeft.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 22 Feb 2005 23:36 door Gast

Inderdaad CB, zulke gasten die willen gaan meppen als ze iets niet met woorden uitleggen, die WIL ik niet eens begrijpen.
Volgens mij is er wel een nuance verschil tussen "een corrigerend tikje" en "meppen", maar ja dat zul je ook wel niet KUNNEN of WILLEN begrijpen.

Overigems ben ik wel benieuwd of hier nu 1, 2, 3 of 4 gasten aanwezig zijn. En wie is nu eigenlijk wie van de gasten?

vereentje

Ongelezen bericht door vereentje »

Tjonge Gast nr 1 ; waar gaat dit nu over? Het recht iemand aan ta vallen om het aanvallen? In plaats van de "corrigererende tik" uit te delen die je denkt uit te delen, zou ik eens terugdenken aan mijn lagere schooltijd? Wij hadden toen het vak Begrijpend Lezen...dat had je nu moeite en ergenis bespaard (begrijp je het werkelijk niet of had je gewoon een rotbui?)

Anyway; ik ben het eens met de stelling van de schrijver en kan de onderliggende humor wel waarderen! :wink:

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Dank je wel Vereentje, ik heb hetzelfde gevoel hierbij.....lijkt nou niemand de ironie te bgrijpen van de starter??????
Het lijkt er meer op dat de mensen die alles dus maar letterlijk nemen en 1 opmerking uit een ironisch bedoeld stukje aanhalen, niet verder kunnen lezen dan hun neus lang is....

Gesloten