LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gelink

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Paul

Gelink

Ongelezen bericht door Paul »

Beste mensen,

Heeft er al iemand ervaring met Gelink? Volgens mij stinkt die zaak. De reclamespotjes zijn veel te gelikt om waar te zijn.

Jean

Re: Gelink

Ongelezen bericht door Jean »

Is ook overdreven....kan wel maar dan moet je wel een giga overwaarde hebben. De kortere looptijd wordt gerealiseerd door gebruik van een aandelenlease constructie. De lage last door een instaprente van 3.8% (niks mis mee).
Als je met ze te maken hebt goed opletten en veel vragen waarom ze die constructie zoals jij aangeboden krijgt eigenlijk doen.

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Mijn ervaring met Gelink is positief!
Het scheelt mij inderdaad veel en zeker wanneer je een aantal leningen hebt lopen en die inlost met een hogere hypotheek.
Trouwens ik heb ze niet over een aandelenlease horen praten.
Het bloemetje bij passeren was leuk.

Marco

Ongelezen bericht door Marco »

Kijk eens in de vorige posting die over Gelink gaat.
Die gasten daar hebben een officiele waarschuwing gehad van de AFM.

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Uiteraard zijn er mensen die goede ervaringen hebben met Gelink. Is verder ook niets mis mee. Echter om de spotjes op tv en radio te doen verwezenlijken is er wel erg veel overwaarde nodig!!!!!!!!

Lisa

Ongelezen bericht door Lisa »

Kees,
Kijk je papieren nog maar eens goed na! Ik heb erg slechte ervaringen met Gelink; wat ik gedacht gekocht te hebben en wat het later bleek te zijn! Meer dan die welbekende kat in de zak.

Jörgen

Ongelezen bericht door Jörgen »

Even aansluiten bij Lisa,

De contructie die Gelink voor de mensen bedenkt is samengesteld uit het beleggen in aandelen. Dit is dus hoe dan ook risicovoller dan de standaard hypotheken. Gelink verzwijgt dit echter. Waardoor de meeste mensen (waaronder waarschijnlijk Kees) niet eens weten dat hun hypotheek is gebaseerd op aandelen. Dit is inderdaad geen aandelenlease-constructie, maar het blijft risicovol.
Voorts verteld Gelink er ook nooit bij dat de meeste leningen die je hebt lopen (bv. een doorlopend krediet of een lening voor de auto) niet eens voor de hypotheekaftrek in aanmerking komen!!!! Dus daar gaat een groot deel van je voordeel. Helaas zijn er niet veel mensen die hierbij nadenken, dat zullen ze wel merken bij de IB 2003

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

:evil:Bij Gelink is het inderdaad oppassen geblazen. zodra je leningen omzet i n een zeer lange looptijd ben je zeer fout bezig. Lening op lening stapelen betekent dat je met je pensioen failliet bent en je huis uit mag. Het lijkt alleen lekker goedkoop, die lening op opnieuw 30 jaren. Je bent als klant echter alleen je eigen geld aan het opeten.
De bijkomende verzekeringen zijn veel te duur en de uitkering bedroevend slecht. Maar ja, daar wil je als klant alleen maar van horen als het fout gaat.
Probleem van klanten is dat ze een en ander slecht door kunnen rekenen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De bij Gelink Adviesgroep favoriete constructie.

Stel je huidige hypotheek is € 200.000,- en de waarde van je woning € 250.000,-. Deze neemt Gelink graag over. Daarmee gaan wat kosten gepaard en je sluit nog een Overlijdensrisicoverzekering en WAO-verzekering af in de vorm van een koopsom, waardoor de hypotheek verhoogd wordt tot bijvoorbeeld € 240.000,-.

Nu ga je 4,0% rente betalen. Dat gaat je dus € 9.600,- per jaar kosten. Die € 9.600,- rente per jaar, dus € 800,- rente per maand is eigenlijk meer dan wat je kan dragen. Daar heeft Gelink echter een goed oplossing voor. We sluiten gewoon een consumptieve lening van € 70.000,- waarmee we een aantal aandelenpakketten kopen.

Deze aandelen gaan al gauw flink wat opbrengen. De komen de jaren ontvang je daarom maandelijks een bedrag van € 200,- uit je aandelendepot, zodat je maandlasten niet langer € 800,- zijn, maar slechts € 600,-. Het aandelenpakket is dusdanig groot, dat het aan het einde van de looptijd van de hypotheek ook nog eens de hypotheek in lost, en de daarbij horende consumptieve lening. Van het geld dat dan nog overblijft kun je nog leuke dingen doen ook!

Gast

Kortom, bovenstaande constructie is bijzonder gevaarlijk! Als de aandelen het niet goed doen, dan staat je het volgende te wachten:

* Na een aantal jaren stijgen je maandlasten alsnog naar de € 800,- wat je immers eigenlijk niet kon betalen!
* Je hypotheek kun je bij lange na niet met het aandelenpakket inlossen!
* De bijbehorende consumptieve lening wellicht ook niet!

Vergeet dus die leuke dingen aan het einde van de looptijd, en neem maar contact op met een makelaar voor de verkoop van je huis...

Gast

Oh ja: Gelink bied niet één aandelenpakket van € 70,000,- aan, maar liever 10 van € 7.000. Ze ontvangen dan namelijk 10 maal afsluitprovisie i.p.v. één maal een iets groter bedrag...

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Kees, jij schrijft:
Trouwens ik heb ze niet over een aandelenlease horen praten.
Wees nu eens duidelijk: heb jij echt geen aandelen met geleend geld gekocht? Of heb je dat wel gedaan, maar heeft Gelink er nooit over gepraat?

Gesloten