LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Girotel ellende
Girotel ellende
Maanden heb ik al last van het slecht of niet werkende Girotel online proeduct van de postbank.
Bellen naar de Girotel helpdesk (058-2958008)levert elke keer het zelfe antwoordop; "ja er zijn problemen" en "we zijn op korte termijn bezig onze servers up te graden".
wie heeft hier ook last van en heeft eventueel alternatieven voor Girotel?
Bellen naar de Girotel helpdesk (058-2958008)levert elke keer het zelfe antwoordop; "ja er zijn problemen" en "we zijn op korte termijn bezig onze servers up te graden".
wie heeft hier ook last van en heeft eventueel alternatieven voor Girotel?
Re: Girotel ellende
Rob,
Ik heb sinds Versie 3.0 last dat girotel (niet online, maar op eigen PC) niet inbelt. Het beste dat de helpdesk biedt, is een werkende modeminstelling die je steeds weer uit moet zetten anders is je internet-verbinding 35x trager.
En dat (die versie 3) brengt de Postbank onder de noemer 'verbeterd, nu ook voor nieuwe snelle modems'.
Alternatieven? Elke grote bank heeft producten voor thuis-bankieren.
Succes.
Ik heb sinds Versie 3.0 last dat girotel (niet online, maar op eigen PC) niet inbelt. Het beste dat de helpdesk biedt, is een werkende modeminstelling die je steeds weer uit moet zetten anders is je internet-verbinding 35x trager.
En dat (die versie 3) brengt de Postbank onder de noemer 'verbeterd, nu ook voor nieuwe snelle modems'.
Alternatieven? Elke grote bank heeft producten voor thuis-bankieren.
Succes.
Ik had zelf ook problemen met Girotel nadat ik deze opnieuw had geinstalleerd. Ik kwam er achter dat de settings op een of andere manier zomaar waren veranderd. Op hun website staat aan gegeven dat de extra instellingen moeten zijn Databits: 8
Pariteit: Geen
Stopbits 1
Dit moet echter zijn:
Databits: 7
Stopbits 1
Deze instellingen vind je in de help functie van het programma zelf. Als je deze instellingen gebruikt heb je gegarandeert verbinding. p.s. Zet bij extra S10=50 ipv al die andere mogelijkheden, met deze instelling blijf je modem verbinding iets langer open als er niets wordt uitgewisseld
Stopbits 1
Dit moet echter zijn:
Databits: 7
Stopbits 1
Deze instellingen vind je in de help functie van het programma zelf. Als je deze instellingen gebruikt heb je gegarandeert verbinding. p.s. Zet bij extra S10=50 ipv al die andere mogelijkheden, met deze instelling blijf je modem verbinding iets langer open als er niets wordt uitgewisseld
Ook hier is het regelmatig problemen met girotel online, Om de zoveel tijd verandert er bij hen iets in de instellingen en dan kan ik ineens weer geen overschrijvingen doen. Nu vanavond kwam ik er ineens achter dat het inlogscherm gewijzigd is, je moet nu een gebruikersnaam hebben???? Geen idee dus.....
Wij hadden er ook heel veel last van. We hebben Girotel opgezegd en overgestapt naar de SNS Bank. Internetbankieren gaat daar altijd goed. Nog nooit probelem gehad.
Ondanks dat ik vrij veel heb aan te merken op de Postbank moet ik zeggen dat girotel UITSTEKEND werkt!
Voorheen vele problemen gehad waarbij ik gemiddeld 15/20 keer moest inbellen voor de verbinding tot stand kwam.
De nieuwste versie is een verademing, bovendien mag de helpdesk ook een pluim ontvangen: Helder en daadkrachtig.
De online versie is niet aan te raden, als je om half elf 's avonds een paar overschrijvingen wil doen moet je maar zien dat je voor elven klaar bent (om precies 11 uur gaat de boel dicht!). Trage verbinding, foutmeldingen etc etc etc....
Voorheen vele problemen gehad waarbij ik gemiddeld 15/20 keer moest inbellen voor de verbinding tot stand kwam.
De nieuwste versie is een verademing, bovendien mag de helpdesk ook een pluim ontvangen: Helder en daadkrachtig.
De online versie is niet aan te raden, als je om half elf 's avonds een paar overschrijvingen wil doen moet je maar zien dat je voor elven klaar bent (om precies 11 uur gaat de boel dicht!). Trage verbinding, foutmeldingen etc etc etc....
Ik heb al jaren Girotel en heb nooit problemen. Ik heb niet voor de online versie gekozen omdat het sparen via internet bij de postbank al zo slecht gaat. (pagina's meerdere malen oproepen, inloggen gaat nooit goed , schermopbouw zeer traag etc....) Ik girotel nog gewoon "ouderwets" via een modem en dat gaat perfect.
Girotel online werkt op de pc alleen met windows. De reden om girotel online te gebruiken was juist om van windows af te komen.
Tot november 2002 werkte dit.
Het idee achter een web-service is tocht juist dat het platform onafhankelijk is?
En van de klantenservice krijg ik alleen standaard mailtjes terug die niets met de vraag te maken hebben.
Tot november 2002 werkte dit.
Het idee achter een web-service is tocht juist dat het platform onafhankelijk is?
En van de klantenservice krijg ik alleen standaard mailtjes terug die niets met de vraag te maken hebben.