Ik heb vorig jaar ontslag aangezegd gekregen en ik krijg een gouden handdruk mee.
Ik ben 63 jaar en moet nog 2 jaar overbruggen. Volgens allerlei bronnen duurt het ongeveer 2 a 3 maanden voordat je een ww uitkering krijgt.
Bij de Rabobank een goudenhanddruk uitkerings bankspaarregeling aangevraagf. Nu staat er in de algemene voorwaarden dat je eventueel na 2 uitkeringen de rekening kunt veranderen naar een goudenhanddruk spaarregeling.
Voor de zekerheid even nagevraagd bij de Rabobank of het inderdaad zo is dat ik eventueel na 2 a 3 maanden overga naar een goudenhanddruk spaarregeling.
Tot mijn verbazing kreeg ik nee op rekest, met de motivatie dat ik deze rekening per internet heb aangevraagd en niet met advise van de Rabobank a 500 euro.
hebben meerdere mensen hier problemen mee gehad of zelf mee gemaakt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] goudenhanddruk uitkering Rabobank
Re: goudenhanddruk uitkering Rabobank
Waarom zou je over willen naar een "goudenhanddruk spaarregeling" ?
Krijg je dan meer rente ?
Krijg je dan meer rente ?
Nee, daar kun je je vergoeding bruto inleggen , scheelt een klap belasting.Krijg je dan meer rente ?
@bprosman
Onjuist, heeft overigens niets met de vraag te maken.
@joyues
Typisch geval van verkeerde bezuiniging.
De volgende voorwaarden zijn van toepassing;
Waarschijnlijk voldoet u niet aan de eerste voorwaarde en heeft u er voor gekozen de uitkeringen langer te laten doorlopen dan de AOW leeftijd. Hierdoor voldoet u niet meer aan de gestelde voorwaarden.
Een adviseur had u hierop kunnen wijzen.
Ik snap waarom u dit wilde (zodra WW uitkering loopt is uitkering niet meer [geheel]nodig en kan een gedeelte worden gespaard voor een hoger inkomen bij ingang AOW, dit wil nu dus niet).
Goedkoop is dus duurkoop in dit geval. Hopelijk een wijze les voor u en de overige lezers..
Onjuist, heeft overigens niets met de vraag te maken.
@joyues
Typisch geval van verkeerde bezuiniging.
De volgende voorwaarden zijn van toepassing;
Als je aan deze voorwaarden (dus aan alle genoemde!) dan kan u switchen naar sparen.Wijzigingen tijdens de looptijd
Van Rabo GoudenHanddrukUitkering (terug) naar Rabo GoudenHanddrukSparen
Heeft u de periodieke uitkeringen (tijdelijk) niet nodig als aanvulling op uw inkomen? Dan kunt u de uitkeringen stopzetten en het resterende tegoed over laten boeken naar een nieuwe rekening Rabo . Dit is een rekening voor het stallen van uw gouden handdrukkapitaal. Dit kan onder de volgende voorwaarden:
• U heeft bij het openen van uw rekening Rabo GoudenHanddrukUitkering afgesproken dat u uiterlijk 31 december in het jaar
dat u de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt, de laatste uitkering zou gaan ontvangen.
• U heeft minstens twee uitkeringen van uw rekening Rabo GoudenHanddrukUitkering ontvangen.
• Het tegoed op uw rekening Rabo GoudenHanddrukUitkering is niet afkomstig uit een nalatenschap
Waarschijnlijk voldoet u niet aan de eerste voorwaarde en heeft u er voor gekozen de uitkeringen langer te laten doorlopen dan de AOW leeftijd. Hierdoor voldoet u niet meer aan de gestelde voorwaarden.
Een adviseur had u hierop kunnen wijzen.
Ik snap waarom u dit wilde (zodra WW uitkering loopt is uitkering niet meer [geheel]nodig en kan een gedeelte worden gespaard voor een hoger inkomen bij ingang AOW, dit wil nu dus niet).
Goedkoop is dus duurkoop in dit geval. Hopelijk een wijze les voor u en de overige lezers..