Bij het lezen van dit forum over diverse aanbieders van geldleningen kreeg ik toch wel even de kriebels. Ik wil dus wat geld lenen en wil dit dus absoluut niet doen bij een van de firma's van DSB of Gelink (een gewaarschuwd mens telt immers voor 2) Nu heb ik een aanbieding binnen gehad van Optimaal Advies (zeggen geen onderdeel te zijn van DSB/Frisia) Kredietbedrag is 11.000,-- euro, rente 7,9% eff. op basis van doorlopend krediet, overlijdensdekking standaard in de overeenkomst meeverzekerd (dus geen aparte verzekeringen!) Maandbedrag 110,-- euro, looptijd 15 jaar.
Ik weet dat de rente misschien wel wat goedkoper kan, maar dan krijg ik bij anderen weer de verplichte verzekering aan mijn broek en ben ik verplicht 18000,-- te lenen ivm de verzekering.
Graag wil ik jullie mening:
Is de aanbieding die ik nu binnen heb netjes of moet ik toch nog maar verder kijken? P.s. mijn eigen bank was duurder met rente en maandbedrag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Graag advies van jullie
Re: Graag advies van jullie
tja, ben zelf niet zo'n fan van al die wazige bedrijven voor leningen en kredieten. mijn voorkeur zou hebben om het gewoon bij een bank te doen........
Ik zal wel misschien te ouderwets zijn, maar is het geld zelf bij elkaar sparen geen mogelijkheid in plaats van lenen?
Uiteraard heeft iedereen de vrijheid om zelf lekker modern te zijn en veel te lenen. Laat mij maar op m'n tweedehands meubeltjes zitten zonder schuld. Ik voel me er gelukkig bij.
Maar uiteraard: wie het leiver doet via de weg van veel geld lenen die wil ik zijn vrijheid niet ontnemen. Ga lekker je gang.
Maar uiteraard: wie het leiver doet via de weg van veel geld lenen die wil ik zijn vrijheid niet ontnemen. Ga lekker je gang.
Precies! Ieder op zijn/haar manier! Als je maar gelukkig bent toch?
Ans de vrouw van Hans.
Ans de vrouw van Hans.
Tuurlijk, ieder op zijn manier. Als je maar gelukkig bent. Maar natuurlijk niet achteraf gaan zeuren dat je ongelukkig wordt van zo'n grote schuld.
goed voorstel!
Rente 7,9% en standaard dekking bij overlijden (Defam?)
Vergelijk het met je eigen bank, die is vaak duurder (rond de 8,5 tot 10% waarschijnlijk)
Gewoon tekenen en DSB en Gelink links laten liggen ...
Rente 7,9% en standaard dekking bij overlijden (Defam?)
Vergelijk het met je eigen bank, die is vaak duurder (rond de 8,5 tot 10% waarschijnlijk)
Gewoon tekenen en DSB en Gelink links laten liggen ...