| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grenswisselkantoor Almere Centrum - Western Union
-
Piet Degeling
Grenswisselkantoor Almere Centrum - Western Union
Even een vraagje, weet niet of dit het goede forum is, maar dat hoor ik dan wel.
Mijn vrouw en ik wilden geld overmaken naar Kharkov in de Oekraine om mijn schoonouders wat te steunen die in Lugansk wonen. Ik vanmorgen naar het GWK in Station Almere Centrum met de vraag om €100 over te maken naar familie in Kharkov die er dan voor zouden kunnen zorgen dat het geld bij mijn schoonouders terecht zou komen.
Dame vraagt mijn id-kaart, geef haar mijn rijbewijs. Dan merk ik dat ik alleen maar de pinpas van mijn vrouw bij me heb, de mijne heb ik thuis laten liggen. Ik vraag dan dus, is het een probleem als ik het bedrag pin met de pinpas van mijn vrouw. Nee, dat mocht niet, dat mag alleen mijn vrouw. Dan vraag ik, is het goed als ik dan buiten even ga pinnen - met de pinpas van mijn vrouw - en dan deze transactie uit laat voeren. Dat mocht ook niet, dan zou ik crimineel bezig zijn en dat zou deze dame tegenhouden. Ik vind het onzin, maar ik kan me er ook een klein beetje iets bij voorstellen. Echter, dat denk ik dan, wat als ik voor naar het GWK te gaan het geld buiten zou hebben gepind?
Ik ga naar huis, haal mijn eigen pinpas op en ga terug naar het GWK in Station Almere Centrum. Ik vraag nu aan iemand anders kan ik €100 overmaken naar de Oekraine? Als een duiveltje uit een doosje komt de dame die mij vanmorgen te woord heeft gestaan naar voren, roept de dame die mij helpt bij zich, ze fluistert haar wat in het oor, en omdat ik niet voor mezelf geld overmaak maar voor mijn vrouw mag dit weer niet.
Ik maak geen geld over voor mijn vrouw. Ik maak geld over van mijn rekening naar vrienden van mijn vrouw en mij om mijn schoonouders te helpen in zware tijden daar. Omdat ik vanmorgen heb aangegeven dat ik alleen de pinpas van mijn vrouw bij me had, mag ik later zelf geen geld meer overmaken naar mijn schoonouders via western union met mijn eigen bankpas?
Wie weet hier het fijne van en kan mij een duidelijk antwoord geven? Alvast bedankt.
Mijn vrouw en ik wilden geld overmaken naar Kharkov in de Oekraine om mijn schoonouders wat te steunen die in Lugansk wonen. Ik vanmorgen naar het GWK in Station Almere Centrum met de vraag om €100 over te maken naar familie in Kharkov die er dan voor zouden kunnen zorgen dat het geld bij mijn schoonouders terecht zou komen.
Dame vraagt mijn id-kaart, geef haar mijn rijbewijs. Dan merk ik dat ik alleen maar de pinpas van mijn vrouw bij me heb, de mijne heb ik thuis laten liggen. Ik vraag dan dus, is het een probleem als ik het bedrag pin met de pinpas van mijn vrouw. Nee, dat mocht niet, dat mag alleen mijn vrouw. Dan vraag ik, is het goed als ik dan buiten even ga pinnen - met de pinpas van mijn vrouw - en dan deze transactie uit laat voeren. Dat mocht ook niet, dan zou ik crimineel bezig zijn en dat zou deze dame tegenhouden. Ik vind het onzin, maar ik kan me er ook een klein beetje iets bij voorstellen. Echter, dat denk ik dan, wat als ik voor naar het GWK te gaan het geld buiten zou hebben gepind?
Ik ga naar huis, haal mijn eigen pinpas op en ga terug naar het GWK in Station Almere Centrum. Ik vraag nu aan iemand anders kan ik €100 overmaken naar de Oekraine? Als een duiveltje uit een doosje komt de dame die mij vanmorgen te woord heeft gestaan naar voren, roept de dame die mij helpt bij zich, ze fluistert haar wat in het oor, en omdat ik niet voor mezelf geld overmaak maar voor mijn vrouw mag dit weer niet.
Ik maak geen geld over voor mijn vrouw. Ik maak geld over van mijn rekening naar vrienden van mijn vrouw en mij om mijn schoonouders te helpen in zware tijden daar. Omdat ik vanmorgen heb aangegeven dat ik alleen de pinpas van mijn vrouw bij me had, mag ik later zelf geen geld meer overmaken naar mijn schoonouders via western union met mijn eigen bankpas?
Wie weet hier het fijne van en kan mij een duidelijk antwoord geven? Alvast bedankt.
Re: Grenswisselkantoor Almere Centrum - Western Union
Het lijkt erop dat iemand de security guidelines iets te nauwkeurig volgt. Waarschijnlijk heb je na je "verdachte" gedrag bij de eerste poging aan kruisje achter je naam gekregen.
Het positieve is dan weer dat de medewerkers de boel goed in de gaten houden.
Het positieve is dan weer dat de medewerkers de boel goed in de gaten houden.
-
Piet Degeling
"Verdacht" gedrag?
Eerder eerlijk gedrag. Als ik niets had gezegd over de pinpas had het zonder problemen verlopen. Zo zie je maar, eerlijkheid loont (niet).
Eerder eerlijk gedrag. Als ik niets had gezegd over de pinpas had het zonder problemen verlopen. Zo zie je maar, eerlijkheid loont (niet).
-
handdoekindering
Ik vind het minder vreemd. Na het hele gebeuren met de mh17 kan ik me best voorstellen dat personeel soweiso alert is als iemand geld wil overmaken naar Kharkov. Zeker als dat met zoveel mitsen en maren moet gebeuren zoals u hier beschrijft.
Moeten ze zich dan al zorgen gaan maken als iemand € 100 wil overmaken???
-
Piet Degeling
Welke mitsen en maren? Ik geef eerlijk aan dat ik mijn eigen pasje vergeten was, en of ik dus kon pinnen met de pas van mijn vrouw. En toen dat niet kon ben ik teruggekomen met mijn eigen pasje om die €100 over te maken. En ja, voor €100 kan je een heel leger seperatisten onderhouden. Volgens mij was dat niet haar insteek, ze wilde gewoon niet dat ik voor een 3de persoon die betaling zou doen, maar toen ik die betaling uit mijn eigen naam wilde doen mocht dat ook niet, zou namelijk toch wel voor die 3de persoon kunnen zijn. Maar, goed om te weten dat ik geen betalingen meer mag doen voor mijn vrouw, scheelt me per maand heel veel geldhanddoekindering schreef:Ik vind het minder vreemd. Na het hele gebeuren met de mh17 kan ik me best voorstellen dat personeel soweiso alert is als iemand geld wil overmaken naar Kharkov. Zeker als dat met zoveel mitsen en maren moet gebeuren zoals u hier beschrijft.
-
Piet Degeling
In Lugansk, waar mijn schoonouders wonen doen de pin/betaal-automaten het niet meer, en de banken daar zijn voor het merendeel gesloten. De gewone mensen, zoals mijn schoonouders, kunnen sowieso niet meer aan geld komen wat op hun Oekrainse bankrekening ?staat?.MichielFRL schreef:Waarom maak je het niet gewoon met internet bankieren over?
-
Bob Schurkjens
Western Union kunt u ook online regelen.