LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groeivermogen perikelen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Groeivermogen perikelen?

Ongelezen bericht door Gast »

Beste mensen,

Door al het gedonder wat ik lees over Dexia e.d. ben ik de laatste tijd ook eens wakker geworden.... Ik weet het... het is misschien wat laat, maar wie kan mij vertellen wat ik kan verwachten met een Groeivermogenbelegging die ik in 2000 heb afgesloten bij de toenmalige VSB Bank ??

Ik was toen 19 jaar en wilde alleen maar een spaarrek openen om wat te sparen.. De aardige mevrouw van de bank nam me meteen apart en legde mij uit hoeveel geld ik wel niet kon overhouden als ik nou direct een Groeivermogen belegging startte... Zo gezegd zo gedaan..want als 19 jarige dacht je geheel niet aan risico's en zag alleen maar de extra's die ik zou ontvangen na 5 jaar....voor ik het wist had ik mijn handtekening gezet onder een papiertje waar ik achteraf gezien geheel niets van begreep kwa constructie.... (en nu nog niet!)

Vanaf mei 2000 betaal ik nu elke maand 45 euro, en ben nu toch wel zeer benieuwd of ik nog grote problemen moet verwachten? Of is dat niet te zeggen in het belegingswereldje?? Wat is nu wijsheid... een afspraak maken met de Fortis hier bij mij in de buurt voor een gesprek? Want ik snap vandaag de dag nog steeds niet hoe dit nu precies zit, en in mei van dit jaar loopt het contract af... en aangezien ik soms verhalen lees van mensen die voor duizenden gedupeerd zijn... :(

Hopenlijk kan iemand mij wijzer maken dan dat ik nu ben..

Alvast heel erg bedankt!

Arjan

PetCob

Re: Groeivermogen perikelen?

Ongelezen bericht door PetCob »

Naar je geld kun je fluiten. Je betaalt een fikse rente over het geleende bedrag. Na afloop blijft er een rest leenbedrag over dat gedekt wordt door de verkoop van de certificaten.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heb idd een week of 4 geleden gebeld en werd er al heel wat wijzer van. Gelukkig is dit hele zaakje na 5 jaar sinds 30 april j.l. komen te vervallen. Aangezien er "schijnbaar" aan het begin van deze overeenkomst een soort van "verzekeringetje" op het verlies is afgesloten (wist ik tot aan ik belde niets van) is er geen restschuld meer, ben ik alleen mijn inleg kwijt.

Aangezien dit wel jammer is, maar ik er niet echt heel erg van wakker lig ben ik blij dat het voorbij is....

wrx

Ongelezen bericht door wrx »

Ben blij dat ik er weg ben.Wat een vervelend bank is dat zeg.Service is echt waardeloos.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Tegen Fortis/Groeivermogen is al enkele maanden geleden een rechtszaak aanhangig gemaakt over de aandelenleaseproducten van GroeiVermogen. Iedereen die een product afsloot met namen als
Vermogensversneller,
Beursversneller
Koerswinststapelaar
Millenniumversneller
etc. kan zich aansluiten bij de Vereniging consument en Geldzaken voor aansluiting bij deze rechtszaak. Zie ook de internetsite hierover:http://www.fortisgroeivermogenclaim.nl

Gesloten