Voordat ik mijn eerste reis naar China ondernam, bestelde ik voor 1000 Euro Chinees geld en voor 1000 Euro traveller cheques bij het GWK in Groningen.
Toen ik het geld ophaalde, sprak ik mijn verbazing uit over de gehanteerde koers, omdat ik op internet had begrepen dat ik ongeveer 10.000 Chinese Yuan voor 1000 Euro zou ontvangen. Het GWK zei dat ik blijkbaar verkeerd was geinformeerd, hetgeen ik maar aan heb genomen, aangezien het GWK wordt geacht deskundig te zijn. Voor 1000 Euro kreeg ik 7800 CNY.
Toen ik echter in China de traveller cheques inwisselde en later nog geld opnam met mijn credit card, bleek mij dat ik voor 1000 euro 9960 resp. 9974 CNY ontving.
IK voelde me door het GWK afgezet en heb dus na terugkomst contact opgenomen. Het antwoord: dat is nu eenmaal onze koers en het zou nu zelfs maar 7200 CNY zijn geweest! Wat u in China voor 1000 Euro krijgt is niet onze zaak. Wel gaf men toe dat men mij wellicht had behoren te vertellen dat ik in China een betere wisselkoers zou hebben.
En daarmee was voor hen de kous af.
U begrijpt dat het GWK mij niet terug zal zien als klant !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |