LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe werd geld ook al weer gemaakt?
-
Hoe werd geld ook al weer gemaakt?
Hoe wordt geld eigenlijk gemaakt?
Hoe neemt de totale hoeveelheid geld toe?
Fractional Reserve Banking, oftewel: meer geld in omloop, betekent meer schulden.
Kijk deze docu eens:
https://youtu.be/-_N8YAskCls?t=6m58s
Hoe neemt de totale hoeveelheid geld toe?
Fractional Reserve Banking, oftewel: meer geld in omloop, betekent meer schulden.
Kijk deze docu eens:
https://youtu.be/-_N8YAskCls?t=6m58s
Re: Hoe werd geld ook al weer gemaakt?
Zo word geld gemaakt :
https://www.youtube.com/watch?v=BLrpg8Bya24
https://www.youtube.com/watch?v=BLrpg8Bya24
Offtopic bijdragen verwijderd door Moderatie.
Wat is precies het nut van deze linkdump? Er zijn volgens mij al een aantal topics hierover, oa van Radar zelf, en dan ook nog een stuk beter onderbouwd.
Blijkbaar heeft de Moderatie van dit forum er geen probleem mee, dat dit forum wordt vol gestort met topics van hetzelfde onderwerp. Dat blijkt wel uit het feit, dat je TS er niet op mag wijzen, dat iemand al zeer veel aandacht aan dit onderwerp heeft besteed. Dat wordt door de Moderatie aangemerkt als een offtopic bericht. Schiet mij maar lek.Radar schreef:Offtopic bijdragen verwijderd door Moderatie.
-
Ik ben bang dat nog niemand het begrijpt, want zou je het begrijpen dan zou je zeker protesteren en hier je verontwaardiging uiten. Tenzij natuurlijk jij deel uitmaakt van die kleine groep elite die (nu) nog voordeel hebben bij de geldcreatie van de banken.
-
Volg het debat hierover in de Kamer:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderinge ... naire-zaal
https://www.tweedekamer.nl/vergaderinge ... naire-zaal
Nee, een utopiaverhaal, dat alleen nog een theorie is en nergens wordt gebruikt. Dit onzinnige utopiaanse kletsverhaal zal altijd een theorie blijven omdat het grote onzin is.sacredfour schreef:Ik ben bang dat nog niemand het begrijpt, want zou je het begrijpen dan zou je zeker protesteren en hier je verontwaardiging uiten. Tenzij natuurlijk jij deel uitmaakt van die kleine groep elite die (nu) nog voordeel hebben bij de geldcreatie van de banken.
Welk utopia verhaal?
Posting in dit topic gaan over huidige situatie, en niet over mogelijke alternatieven.
Posting in dit topic gaan over huidige situatie, en niet over mogelijke alternatieven.
Hmm, er is ~500 miljard aan pensioenpremie betaald sinds de introductie van het huidige stelsel, en er zit ~1100 miljard in kas. Waar komt die 600 miljard dan vandaan, en hoe zijn die niet ten voordele van de grote groep? (die elite waar je over spreekt doen niet aan zoiets plebs als een bedrijfspensioen, dus die reken ik even niet mee)sacredfour schreef:Ik ben bang dat nog niemand het begrijpt, want zou je het begrijpen dan zou je zeker protesteren en hier je verontwaardiging uiten. Tenzij natuurlijk jij deel uitmaakt van die kleine groep elite die (nu) nog voordeel hebben bij de geldcreatie van de banken.
Iedereen heeft geprofiteerd van het systeem, simpelweg omdat je in de westerse wereld niet kan bestaan zónder er deel van uit te maken. Iedereen heeft een pensioen (of leeft ervan via een partner), een huis met hypotheek of huurhuis wat onderdeel is van diezelfde woningmarkt, is klant bij een bank voor het betalingsverkeer, gebruikt medicijnen van bigpharma, rijdt op olie en stookt op gas van bigoil, rijdt in een auto van bigcar, en leeft van de producten van bigagri.
Het systeem veroordelen is dus een veroordeling bij verstek van jezelf.
Nee hoor, dit onzinnige verhaal gaat hier gewoon verder.16again schreef:Welk utopia verhaal?
-
Sjohie, ik doe mijn best om er geen deel van uit te maken:
Ik eet alleen biologisch en als het kan fairtrade
Ik gebruik zo veel mogelijk kruiden in plaats van bigfarma medicijnen
Ik ben geen klant meer van de bank behalve dan een verplichte bankrekening
Ik heb geen hypotheek.
Er zijn alternatieven voor een pensioen systeem. Dit kan ook zonder rente. Er moet dan wel een geldsysteem ingevoerd worden dat geen inflatie meer kent.(MPE)
puma73, zelfs de kamer is op de hoogte van wat jij onzinnig noemt. Heb je het Kamerdebat niet gezien dan vandaag?
Ik heb geen hypotheek.
Er zijn alternatieven voor een pensioen systeem. Dit kan ook zonder rente. Er moet dan wel een geldsysteem ingevoerd worden dat geen inflatie meer kent.(MPE)
puma73, zelfs de kamer is op de hoogte van wat jij onzinnig noemt. Heb je het Kamerdebat niet gezien dan vandaag?
Je bedoelt het kamerdebat op initiatief van Stichting Ons Geld? De Stichting waar je lid van kunt worden voor € 9,00?sacredfour schreef:Heb je het Kamerdebat niet gezien dan vandaag?
Doet me denken aan Stichting Loterij Verlies voor een claim bij de Staatsloterij. Of die Stichting (de naam ben ik even kwijt) die slachtoffers van aandelenleasecontracten bij wilden staan. Voorlopig is mij wel duidelijk waar al dat geld van die stichtingen naar toe is gegaan.
- Als je biologisch eet,ben je vervuilender dan de niet biologisch etende medemens. Als je werkelijk je best had gedaan, had je dus niet biologisch gegeten.sacredfour schreef:Sjohie, ik doe mijn best om er geen deel van uit te maken:
Ik heb geen hypotheek.
- Goede poging, het gebruik van kruiden, maar daarmee kan je niet alle zorgvragen gedurende je leven opvangen. Tenzij je geen ambulance belt als je van de trap valt en dan je eigen gebroken been zet, etc etc. Je snapt wel wat ik bedoel.
- Als je klant bent van een bank ben je een onderdeel van het bancaire systeem, misschien en miniem kleiner onderdeel dan iemand met een hypotheek, maar nog steeds onderdeel.
- Geen hypotheek is hetzelfde als met je bank, je woning is onderdeel van de woningmarkt, en dus ook van alle financiën eromheen. Als je geen hypotheek hebt is het een huurhuis, en die zijn onderdeel van de zeer schimmige woningbouwcorporaties of particuliere verhuurders met diverse financieringen.
Zoals ik al schreef, je kan als volwassene in een 1e wereldland niet bestaan zonder onderdeel te zijn van het door jou verguisde systeem. En zolang mensen zich dat niet realiseren zal er nooit fundamenteel iets aan wijzigen. De enige occupy club wereldwijd die iets hebben kunnen veranderen, zaten niet met z'n allen in een tentje op straat, maar die hebben hun geld samengevoegd, hebben een paar aandelen citibank gekocht, en zijn naar de aandeelhoudersvergadering gegaan. Daar werd toen over het arbeidsvoorwaardenpakket, met wederom een rits aan bonussen, gestemd, en dat werd niet het simpele hamerstuk wat het normaal elk jaar was, maar er werd over gepraat, en hier en daar aangepast om de excessen en verkeerde stimulansen er uit te halen.
Bij dat onderzoek plaats ik grote vraagtekens. Er wordt gesteld dat het eten van varken minder milieu-belastend zou zijn dan het eten van fruit en groenten.sjohie schreef:- Als je biologisch eet,ben je vervuilender dan de niet biologisch etende medemens. Als je werkelijk je best had gedaan, had je dus niet biologisch gegeten.
Maar dat varken eet eerst zelf.....fruit en groenten. Dus waar die winst (if any) vandaan komt wordt mij niet duidelijk.
-
Het onderzoek waar jij naar verwijst gaat niet uit van biologische landbouw en zoals 16again al opmerkte, er wordt niet gerefereerd naar de co2 die veroorzaakt wordt bij de transport en de groei van soja dat in het varkensvoer verwerkt wordt. Dan heb ik het nog niets eens over de oerwouden die worden gekapt om soja te kunnen verbouwen. Het beste is om lokale biologische producten te eten.
Ik heb niks met woningbouw coöperaties te maken.
In plaats van aandelen kopen van slechte bedrijven kan je de mensen ook voorlichten en zorgen dat ze alleen maar aandelen kopen van bedrijven die een bijdrage leveren aan de samenleving.
Ik heb niks tegen ziekenhuizen, maar wel tegen bigfarma. We moeten naar een gezondheidszorg waar genezing en het voorkomen van ziekte voorop staat.
Ik heb niks met woningbouw coöperaties te maken.
In plaats van aandelen kopen van slechte bedrijven kan je de mensen ook voorlichten en zorgen dat ze alleen maar aandelen kopen van bedrijven die een bijdrage leveren aan de samenleving.
Ik heb niks tegen ziekenhuizen, maar wel tegen bigfarma. We moeten naar een gezondheidszorg waar genezing en het voorkomen van ziekte voorop staat.
-
Kijk alleen maar de eerste 25 minuten, waar het over ons geldsysteem gaat. Moneyman, de uitlating die jij gedaan hebt geeft de indruk dat je het niet helemaal snapt. Maar dit is niks om je voor te schamen, 99% van de bevolking snapt het niet.
http://ommekeer-nederland.nl/documents/ ... emaakt.pdf
Paul van de Waarsenburg maakt het hier nog een keer duidelijk in een zaak tegen de SNS Bank;Dat geloof je toch zelf niet? Als de rente op geld uit te lenen stijgt, stijgen aan de andere kant de kosten voor de bank om dat geld te verkrijgen net zo hard mee. Jouw suggestie komt erop neer dat de bank altijd tegen vaste kosten geld verkrijgt, en vervolgens afhankelijk van de rentestand weinig, veel of heel veel winst maakt. Te simpel.
Heb je hier ook een LJN nummer van? Ik ben benieuwd of de rechter zich door die 55 paginas heeft geworsteld.....en er in mee gaat.sacredfour schreef:Paul van de Waarsenburg maakt het hier nog een keer duidelijk in een zaak tegen de SNS Bank;
-
16again, ik kan niks op internet vinden. Ik zal Paul een mailtje sturen en vragen of hij het vonnis bekent wil maken, als er tenminste al een vonnis is. Ik had wel gehoord dat SNS uitstel had aangevraagd.
-
Geld is een ruilmiddel gemaakt van papier of (edel)metaal en tegenwoordig ook giraal, als afgeleide (derivaat ) van bewijs van onderlinge afspraken. Onzindiscussie, dus.