LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheek Florius: Rente van Offerte
-
Re: Hypotheek Florius: Rente van Offerte
Ik denk dat het niet duidelijk was voor TS
Dat zou goed kunnen. Maar dan nóg blijft staan dat hij al die tijd wel het bijbehorende rentevoordeel had - en dat dit conform afspraak is. Als TS het niet weet, ligt dat in zijn risicosfeer.Joepie Joepie schreef:Ik denk dat het niet duidelijk was voor TS
-
En waar is de tussenpersoon nu?Moneyman schreef:Dat zou goed kunnen. Maar dan nóg blijft staan dat hij al die tijd wel het bijbehorende rentevoordeel had - en dat dit conform afspraak is. Als TS het niet weet, ligt dat in zijn risicosfeer.Joepie Joepie schreef:Ik denk dat het niet duidelijk was voor TS
Geen idee of TS gebruik maakt van een tussenpersoon. Is feitelijk ook helemaal niet relevant voor de vraagstelling.Joepie Joepie schreef:En waar is de tussenpersoon nu?Moneyman schreef:Dat zou goed kunnen. Maar dan nóg blijft staan dat hij al die tijd wel het bijbehorende rentevoordeel had - en dat dit conform afspraak is. Als TS het niet weet, ligt dat in zijn risicosfeer.Joepie Joepie schreef:Ik denk dat het niet duidelijk was voor TS
Eerst 0,2% voordeel..... Om later het risico te lopen dat in de periode van 3 maanden voor verlenging de rente met meer dan 0,2% daalt tov het nieuwe aanbod?angel1978 schreef:Ik betwijfel heel sterk of dat NIET duidelijk is gemaakt.
Waar ik wel aan twijfel is of het voor de TS duidelijk is geweest wat de nadelen van deze keuze zijn en of TS niet verblind is geweest door het voordeeltje van (vaak) 0,2% die je daarvoor krijgt.
Lijkt me duidelijk dat initieel de 0,2% korting eerder een sigaar uit eigen doos was , dan wisselgeld voor deze 3 maanden regel.
,
Dat is een tamelijk onzinnige redenering. Die "sigaar uit eigen doos" gaat immers alleen op in tijden waarin de rente daalt. In tijden van stabiele rente of stijgende rente heb je helemaal geen nadeel aan offerterente = passeerrente en is die 0,2% een winst zonder dat je daar iets voor betaalt.
Die 0,2% kun je dus eerder zien als een soort 'verzekeringspremie' dat je rente meedaalt, áls de rente daalt.
Die 0,2% kun je dus eerder zien als een soort 'verzekeringspremie' dat je rente meedaalt, áls de rente daalt.
En dat is dus precies wat ik bedoel. Die 0,2% rentekorting bij afsluiten, is door de bank niet of nauwelijks terug te verdienen met de regel offerterente = passeerrente....dus die 0,2% komt ergens anders vandaan. Of er werd gewoon korting gegeven op een opgehoogd tarief.kweenie schreef:Dat is een tamelijk onzinnige redenering. Die "sigaar uit eigen doos" gaat immers alleen op in tijden waarin de rente daalt. In tijden van stabiele rente of stijgende rente heb je helemaal geen nadeel aan offerterente = passeerrente en is die 0,2% een winst zonder dat je daar iets voor betaalt.
Er zullen ongetwijfeld nog een paar nadelige voorwaarden aan deze vorm van hypotheek zijn verbonden. Een en ander is ook afhankelijk van de looptijd. Maar het went dat je eigenlijk altijd een zwartkijker bent16again schreef:En dat is dus precies wat ik bedoel. Die 0,2% rentekorting bij afsluiten, is door de bank niet of nauwelijks terug te verdienen met de regel offerterente = passeerrente....dus die 0,2% komt ergens anders vandaan. Of er werd gewoon korting gegeven op een opgehoogd tarief.kweenie schreef:Dat is een tamelijk onzinnige redenering. Die "sigaar uit eigen doos" gaat immers alleen op in tijden waarin de rente daalt. In tijden van stabiele rente of stijgende rente heb je helemaal geen nadeel aan offerterente = passeerrente en is die 0,2% een winst zonder dat je daar iets voor betaalt.
Weer iemand die het blijkbaar met me eens is dat de "nadelige" voorwaarde offerterente = passeerrente geen 0,2% rentekorting kan verklaren
Zwartkijker...of realist? Als je de uitzendingen van de laatste 10 , 15 jaar van alle consumenten programmas erop terug kijkt, dan zal je toch de rode draad wel kunnen zien: banken en verzekeraars weten als geen ander naar zichzelf toe te rekenen
Zwartkijker...of realist? Als je de uitzendingen van de laatste 10 , 15 jaar van alle consumenten programmas erop terug kijkt, dan zal je toch de rode draad wel kunnen zien: banken en verzekeraars weten als geen ander naar zichzelf toe te rekenen
Oh je hebt het alleen nog maar door van banken en verzekeraars. Je moet toch wat beter om je heen kijken en wat beter opletten.16again schreef:banken en verzekeraars weten als geen ander naar zichzelf toe te rekenen
Uiteraard weet ik dat het grote graaien niet beperkt is tot banken/verzekeraars. ....maar dit is het banken forum
Ik wil iedereen bedanken die op mijn vraag heeft gereageerd. Ik weet inmiddels genoeg!!