LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek rabo

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hans548

hypotheek rabo

Ongelezen bericht door hans548 »

Beste mensen,

Mijn zoon heeft enkele jaren geleden een hypotheek af gesloten bij de rabobank, waar ik borg voor staat, verleden week werden wij verzocht om daar op gesprek te komen en nu wil de rabo het kontrakt veranderen, de rabo wil dat ik geen borg meer ben, heb gvraagd waarom, het antwoord is dat mijn zoon nu genoeg inkomen heeft en het is voor de rabo minder administratieve rompsomp is.
En of mijn zoon maar even 250 euro wil betalen voor het aanpassen van het kontract terwijl mijn zoon geen opdrachtgever is.
Wat ik ook niet begrijp is dat de rabo de borg verliest voor de lening, mijn zoon zou werkeloos of in de w.a.o. kunnen geraken, snap er eigen lijk niets van.
En mijn zoon moet 250 euro betalen terwijl hij geen opdrachtgever is.

Graag uw mening hier over,

Met dank............Hans.

CB

Re: hypotheek rabo

Ongelezen bericht door CB »

Rare actie van de RABO. Banken gaan normaal uit van: "Hoe meer zekerheden, hoe beter". Mijn advies zou zijn, dat ze die aanpassing dan maar kosteloos moeten doen. Het bespaart de RABO werk (dus kosten), zoals ze zelf zeggen. Beetje vreemd, dat ze daar dan kosten voor in rekening willen brengen. Dus aanpassen ok, maar dan zonder kosten en anders dan maar laten zoals het is.

Hoewel als je van die borgstelling af kan komen, dan is dat in de huidige tijd met al die onzekerheden van behoud van je werk ook niet verkeerd.

Gesloten