LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheekrente nu hoger dan vorig jaar ????

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
BERTELS

hypotheekrente nu hoger dan vorig jaar ????

Ongelezen bericht door BERTELS »

Beste lezers, ik zal proberen mijn verhaaltje zo kort mogelijk te houden.

Ik heb sinds 2000 een (zakelijke) hypotheek op mijn winkel met bovenwoning. Vanaf het begin heb ik de hypotheek steeds 1 jaar vastgezet. Daardoor heb ik tot nu toe elk jaar een geprofiteerd van een steeds lager tarief. De afgelopen periode heb ik 4,1% rente betaalt, omdat 31 maart de periode van 1 jaar weer is verstreken heb ik, zoals elk jaar, weer een nieuwe offerte ontvangen. Echter de tarieven zijn hoger dan de vorige offerte. 1 jaar vast 4,3%. Ik had juist een verlaging verwacht :!:

Het betreft hier de Rabobank.

Heeft iemand dezelde ervaring ?, of juist niet ?

Ik overweeg een offerte bij een andere bank aan te vragen en zonodig
over te stappen naar een andere bank. Heeft iemand suggesties ??

Alvast bedankt voor de reacties, Bertels.

Gast

Re: hypotheekrente nu hoger dan vorig jaar ????

Ongelezen bericht door Gast »

Als het een zakelijke hypotheek is, wil dit dan zeggen dat deze verstrekt is op de cijfers van uw bedrijf? Zo ja, kan het dan zijn dat de laatste jaarcijfers minder goed zijn of dat het in het algemeen in uw branche slechter gaat? Het tarief wordt namelijk bepaald door het risico dat de bank loopt. Wordt het riscio dat het "fout" afloopt groter, dan wordt het tarief ook hoger.

BERTELS

Ongelezen bericht door BERTELS »

beste gast, in mijn branche is de omzet 2,5 % gestegen. In mijn bedrijf is de omzet 13,6 % gestegen (t.o.v. vorig jaar) ook de winst is gestegen. Dus in dit geval loijkt mij dat geen goede reden...

Gast

klopt de rente op de kapitaalmarkt is de laatste maanden weer iets gestegen. Dus kan kloppen dat je % iets hoger ligt. Meestal is er wel wat onderhandelingsruimte (0,2%)als je aangeeft elders een offerte te hebben gekregen tegen een iets lager %. Ivm klant behoud gaan ze hier meestal wel op in.

Gast

Beste Bertels:

Jij hebt jarenlang geprofiteerd van steeds lager wordende rente. Nou moet je ook niet zeuren, wanneer de rente eens wat hoger uitvalt.

Gebruik het door jou bespaarde geld van de afgelopen jaren om dit te compenseren, en je verliest er geen cent op.

Waarom klagen de mensen nooit als ze van een regeling profiteren, en waarom schreeuwen ze moord en brand, wanneer het eens een keer iets minder gaat?

romade

Ongelezen bericht door romade »

Je kunt beter klagen over de rente die je krijgt op je spaartegoed want dat is crimineel laag
Als jij je spaarcentjes op de bank zet dan gaat de bank er mee werken om nog meer winst te behalen, maar jij als kleine klant ziet er niet veel rendement van als je een grootspaarder was wel want dan zijn de banken weer bang dat je je geld weer uit de bank haalt mensen de banken gebruiken ons geld zij profiteren er van niet jullie de heren worden steeds rijker
Personeel wordt ontslagen de gebouwen steeds groter maar met minder mensen er in.
Ik raad iedereen aan om zijn geld uit de bank te halen en weer net als vroeger alles in eigen hand te nemen. Want die bankmanagers weten denk ik nog steeds niet van wie ze hun loon krijgen, van ons geld komt dat wij als Nederlanders betalen alles iedere ambtenaar of bank manager die wordt door ons werkende Nederlander betaald ook de heren ministers.

Gast

romade wat wil je dan alles in een oude sok onder je bed stoppen? dan krijg je helemaal geen rente en daalt je vermogen omdat je rekening met houden met ongeveer 2% inflatie. Dan zet ik het liever op de bank!! elk bedrijf maakt winst dus waarom zou een bank dat dan niet mogen?

Blond en slim

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:D Ga naar een andere bank. Het tarief is in mijn ogen veel te hoog, met of zonder die stijging. Euribor ligt op ongeveer 210 basispunten. Een opslag voor zakelijk tot 75% EW zou maximaal 120 basispunten mogen zijn. Bij elkaar dus ongeveer 3,3%. Hoe hoog is je lening en wat is de dekkingsgraad (verhouding lening en executiewaarde)?

romade

Ongelezen bericht door romade »

Nou het gaat niet zozeer om de banken maar meer om de managers hoewel
Waarom moet een bank zonodig andere banken overnemen in andere landen.
Waarom moet een bankmanager zoveel verdienen.
Neem als voorbeeld ABN Amro en de bank in Italië die ze voor 7,2 miljard overnemen en dan gaan
ze ook nog eens geld lenen om dat te kunnen betalen.
Maar ze willen natuurlijk dat niet zelf terug betalen want zij hebben niets alleen ons geld
en wie betaald het dan juist ja de klanten en worden die er beter van NEEN alleen de managers dus want die krijgen wel weer een paar bonussen. En ze praten alweer over besparen dus worden er wel weer mensen ontslagen zo als dat altijd gebeurd zij de zakken dik en de gewone man op straat.
Vraag ik me af is dat juist, ik dacht het niet ze kunnen beter de klanten tevreden houden.
Maar wat wil je alles wordt de mensen mooi voorgeschoteld en als dan iedereen dat
heeft gedaan wat ze wilden dan is het gedaan met de pret kun je niet meer terug.
Ga aan je baas maar eens vragen of hij je loon je zo weer in je hand wil geven elke week.
Dan zegt die ben je gek loop maar mooi mee met de rest en hou je mond want dit moet zo.
Volgend voorbeeld TV kijken je wordt gedwongen je antenne van het dak te halen want de kabel komt. De kabel is er en alle bewoners in de plaatsen moeten het nemen of geen tv meer
En de prijzen rijzen de pan uit nu ze eenmaal zo ver zijn.
Neem UPC wat had die een berg schuld ook door andere op te kopen heeft alles wat ze wilden
En de prijzen vliegen de pan weer uit en dan moet je ook nog dat nemen wat ze aanbieden
Ik zit niet te wachten op een Franse of Turkse of zenders wie ik niet wil maar dat kan niet.
Dus hoe zit het systeem in elkaar zij beslissen en wij lopen maar weer mee

Gesloten