LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekrente Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
van soest

Hypotheekrente Rabobank

Ongelezen bericht door van soest »

Ik heb een offert bij de Rabobank waarin staat dat als er een lagere hypotheekrente is dan de offerte rente dat de Rabobank de lage rente hanteerd. Mijn offerterente is 4,5% 10 jaar vast.

Volgens de Rabobank Tiel is de hypotheekrente gedaald naar 4,4%, terwijl er op de site van de Rabobank staat dat de rente per 8 oktober 2012 4,3% is voor 10 jaar vast.

Welke lagere rente moet er in dit geval gehanteerd worden?

Frantic2

Re: Hypotheekrente Rabobank

Ongelezen bericht door Frantic2 »

bel gewoon je bank....

van soest

De bank houdt alleen de lokale rente (4,4%) aan en niet de 4,3% die op internet staat.

Ik krijg alleen geen duidelijk antwoord waarom de Rabobank een hogere rente hanteerd dan op de Rabobank site vermeld is.

http://www.rabobank.nl/particulieren/pr ... heekrente/

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

van soest schreef:De bank houdt alleen de lokale rente (4,4%) aan en niet de 4,3% die op internet staat.

Ik krijg alleen geen duidelijk antwoord waarom de Rabobank een hogere rente hanteerd dan op de Rabobank site vermeld is.

Je sluit ook de hypotheek bij de lokale rabobank, dus dan klopt het toch? Mogelijk dat het landelijke tarief voor een subtiel andere hypotheek is dan dat jij af wil gaan sluiten?

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

wat laag :shock: wij hebben afgelopen juli weer 10 jaar vastgezet op 5.5 :(

van soest

manondoris schreef:wat laag :shock: wij hebben afgelopen juli weer 10 jaar vastgezet op 5.5 :(
Had je in juli wel de hypotheekrentes vergeleken? In de maand juli had Argenta een rente 4,3% voor annuïteiten en 4,5% voor de spaarhypotheek.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

wel gedaan ! maar de abn deed een voorstel en daar gingen we mee akoord ! we zaten op 6.7 en 6.4 ,een procent minder vond ik al fijn we gingen 50 euro minder per maand betalen . ik moet zeggen we hebben een lage hypotheek dus ik vond het prima zo en had geen zin in rompslomp .maar nog een procent lager vind ik laag hoor :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er kunnen allerlei situaties zijn waarom je rente afwijkt. De tarieven op de site worden als basis gebruikt, maar het kan zijn dat het in jouw specifieke situatie afwijkt. Ook kan het zijn dat je lokale Rabo standaard al afwijkt van het landelijke tarief, bijvoorbeeld als de lokale huizenmarkt minder goed is. Want het blijven allemaal zelfstandige en losstaande banken.

Heb je op het moment dat je de offerte kreeg ook vergeleken met de tarieven op de site? Was er toen misschien ook al 0.1% verschil?

van soest

kweenie schreef:Er kunnen allerlei situaties zijn waarom je rente afwijkt. De tarieven op de site worden als basis gebruikt, maar het kan zijn dat het in jouw specifieke situatie afwijkt. Ook kan het zijn dat je lokale Rabo standaard al afwijkt van het landelijke tarief, bijvoorbeeld als de lokale huizenmarkt minder goed is. Want het blijven allemaal zelfstandige en losstaande banken.

Heb je op het moment dat je de offerte kreeg ook vergeleken met de tarieven op de site? Was er toen misschien ook al 0.1% verschil?
Ik heb de offerte in augustus getekend. Toen had de Rabobank de hypotheekrente nog niet op de site vermeld. Dit hebben ze pas gedaan per 8 oktober.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

van soest schreef:De bank houdt alleen de lokale rente (4,4%) aan en niet de 4,3% die op internet staat.

Heb je ook dit gelezen:

1) Rentetarief met Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
2) In het jaarlijks kostenpercentage zitten alle kosten verwerkt die u moet betalen voor de lening, zoals de afsluitkosten en rente die u iedere maand betaalt. Daarom is het jaarlijks kostenpercentage hoger dan het rentetarief.

De (1) slaat op een rentepercentage van 4,3% en de (2) gaat over 4,4%.

van soest

GJvdZ schreef:

Heb je ook dit gelezen:

1) Rentetarief met Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
2) In het jaarlijks kostenpercentage zitten alle kosten verwerkt die u moet betalen voor de lening, zoals de afsluitkosten en rente die u iedere maand betaalt. Daarom is het jaarlijks kostenpercentage hoger dan het rentetarief.

De (1) slaat op een rentepercentage van 4,3% en de (2) gaat over 4,4%.
Dat heb ik idd gelezen. De lokale Rabobank hanteerd 4,4% hypotheekrente en 4,5% als kosten percentage.

Gesloten