LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] identieficatieplicht ABNAMRO
identieficatieplicht ABNAMRO
Mijn partner heeft bericht gehad dat hij met zijn telefoon zich moet identieficeren, maar dit lukt niet en ik vraag me af of er dan geen rottigheid met je id bewijs uitgehaald kan worden mocht het wel lukken.
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Ga gewoon langs de bank met de papieren.
-
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Hoe en waarom? Nieuwe ingebruikname van de app, inloggen op website?
Zonder meer info onmogelijk iets er van te zeggen, maar inderdaad, als je het niet vertrouwd, gewoon live naar de bank..
Zonder meer info onmogelijk iets er van te zeggen, maar inderdaad, als je het niet vertrouwd, gewoon live naar de bank..
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Er is geen reden om het verzoek niet te vertrouwen, want voor identificatie moet worden ingelogd bij je account https://www.abnamro.nl/nl/prive/service ... ceren.html
Bij de link staan ook veelgestelde vragen, w.o.
Is het veilig om me te identificeren via Internet Bankieren of de ABN AMRO app?
We doen er alles aan om uw gegevens veilig te stellen. Zo worden alle gegevens in Internet Bankieren en de ABN AMRO app versleuteld verstuurd en via een beveiligde verbinding. We werken met een secured website (dit herkent u aan de ‘https’ aan het begin van de url). Ook de app voldoet aan de laatste cybersecurity standaarden.
Bij de link staan ook veelgestelde vragen, w.o.
Is het veilig om me te identificeren via Internet Bankieren of de ABN AMRO app?
We doen er alles aan om uw gegevens veilig te stellen. Zo worden alle gegevens in Internet Bankieren en de ABN AMRO app versleuteld verstuurd en via een beveiligde verbinding. We werken met een secured website (dit herkent u aan de ‘https’ aan het begin van de url). Ook de app voldoet aan de laatste cybersecurity standaarden.
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Jullie vertrouwen de bank al jullie geld toe, maar zijn bang dat iemand misbruik kan maken van jullie gegevens als jouw partner zijn identiteit bevestigt naar de bank toe?
Dorfje
, juliomariner
en kuklos
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 feb 2021 01:09
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
ABN Amro discrimineert armen en/of ouderen door bezit van een smartphone of tablet te eisen.
Dit gestuurd per email:
"Geachte heer Bisschops,
Wij ontvingen vandaag uw brieven inzake klantidentificatie.
U gaat er daarin vanuit dat iedere klant beschikt over een tablet of smartphone.
Dat is natuurlijk complete onzin en daardoor verregaand klantonvriendelijk.
Het heeft bovendien alles weg van economische- dan wel leeftijdsdiscriminatie.
Uw klantendienst adviseerde telefonisch om ergens een tablet of laptop te lenen, dan wel naar een kantoor te komen.
Beide zijn voorstellen die in deze lockdown-tijden niet thuishoren
Een optie om via het online banking systeem met een desktop pc een foto door te sturen is uiteraard moeiteloos in te bouwen."
Uiteraard der zaak geen reactie ontvangen behalve herinneringen met daarin laatstelijk de dreiging dat de rekening kan worden afgesloten.
Ook kopie van bovenstaand bericht aan de voltallige directie gestuurd met daarbij:
"Geachte mevrouw, mijne heren,
In plaats van een -bij voorkeur- inhoudelijke reactie op mijn onderstaande email en de niet erg moeilijke aanpassing van dit identificatie systeem voor desktop- en laptop pc’s komt de afdeling van de heer Bisschop niet verder dan het sturen van herinneringen per post.
Hoewel het meesturen van een extra foto naast een kopie van een identiteitsbewijs toch al niets aantoont -immers een foto van een foto kan niet onderscheiden worden van een foto van een persoon- kan het toch niet een doelstelling van uw bank zijn om de verkoop van hardware te initiëren."
Nu wel onmiddellijk een ontvangstbevestiging van "Klachtenmanagement" ontvangen.: "We komen er binnen 3 weken op terug."
Dat was op 1 februari. We wachten de komende week vol spanning af of de bank een smartphone gaat opsturen of beseft dat de jongste bediende een onzinnige procedure heeft verzonnen.
Dit gestuurd per email:
"Geachte heer Bisschops,
Wij ontvingen vandaag uw brieven inzake klantidentificatie.
U gaat er daarin vanuit dat iedere klant beschikt over een tablet of smartphone.
Dat is natuurlijk complete onzin en daardoor verregaand klantonvriendelijk.
Het heeft bovendien alles weg van economische- dan wel leeftijdsdiscriminatie.
Uw klantendienst adviseerde telefonisch om ergens een tablet of laptop te lenen, dan wel naar een kantoor te komen.
Beide zijn voorstellen die in deze lockdown-tijden niet thuishoren
Een optie om via het online banking systeem met een desktop pc een foto door te sturen is uiteraard moeiteloos in te bouwen."
Uiteraard der zaak geen reactie ontvangen behalve herinneringen met daarin laatstelijk de dreiging dat de rekening kan worden afgesloten.
Ook kopie van bovenstaand bericht aan de voltallige directie gestuurd met daarbij:
"Geachte mevrouw, mijne heren,
In plaats van een -bij voorkeur- inhoudelijke reactie op mijn onderstaande email en de niet erg moeilijke aanpassing van dit identificatie systeem voor desktop- en laptop pc’s komt de afdeling van de heer Bisschop niet verder dan het sturen van herinneringen per post.
Hoewel het meesturen van een extra foto naast een kopie van een identiteitsbewijs toch al niets aantoont -immers een foto van een foto kan niet onderscheiden worden van een foto van een persoon- kan het toch niet een doelstelling van uw bank zijn om de verkoop van hardware te initiëren."
Nu wel onmiddellijk een ontvangstbevestiging van "Klachtenmanagement" ontvangen.: "We komen er binnen 3 weken op terug."
Dat was op 1 februari. We wachten de komende week vol spanning af of de bank een smartphone gaat opsturen of beseft dat de jongste bediende een onzinnige procedure heeft verzonnen.
Cornelis7
vindt dit leuk
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
@Pensionado22
Ik geef U helemaal gelijk.
Een smartphone is nogal een prijzig identificatiemiddel.
Als U er een heeft (of een auto) dan heeft de bank niet het recht daar gebruik van te maken.
Het is bijna onmogelijk om aan het Google/Microsoft/Apple gesnuffel te ontkomen. Dat die bank U in hun handen speelt kan je zien als een vorm van verraad. Ik zou er niet intrappen, houd uw mobiel (met daarin heel uw persoonlijke hebben en houden) buiten uw financiële zaken. U bent immers zelf verantwoordelijk voor uw online veiligheid. Neem die dan ook!
Het kan ook anders. Bij ING krijg je een scanner zodat je zonder telefoon kan.
Ik geef U helemaal gelijk.
Een smartphone is nogal een prijzig identificatiemiddel.
Als U er een heeft (of een auto) dan heeft de bank niet het recht daar gebruik van te maken.
Het is bijna onmogelijk om aan het Google/Microsoft/Apple gesnuffel te ontkomen. Dat die bank U in hun handen speelt kan je zien als een vorm van verraad. Ik zou er niet intrappen, houd uw mobiel (met daarin heel uw persoonlijke hebben en houden) buiten uw financiële zaken. U bent immers zelf verantwoordelijk voor uw online veiligheid. Neem die dan ook!
Het kan ook anders. Bij ING krijg je een scanner zodat je zonder telefoon kan.
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Ik vind het gezever om niks. Heb je geen smartphone of tablet, dan kun je gewoon naar het bankkantoor komen. En ja, dat mag ook tijdens de lockdown. Bankkantoren vallen namelijk in de categorie 'essentieel' en zijn gewoon open. Discriminatie, hou toch op zeg.
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Wat een onzin. Er zijn gewoon -óók in coronatijd bruikbare- alternatieven beschikbaar. En ik kan je uit ervaring vertellen dat "armen" (wie dat dan ook exact mogen zijn) opvallend vaak écht wel over een tablet of smartphone beschikken.Pensionado22 schreef: ↑15 feb 2021 01:30ABN Amro discrimineert armen en/of ouderen door bezit van een smartphone of tablet te eisen.
Ik vind je klacht (en vooral de woordkeuze) vooral van een bijna lachwekkende superioriteit getuigen, en weinig te maken hebben met een écht probleem.
-
- Berichten: 12786
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Hoeveel ouderen die nog zelfstandig hun bankzaken regelen hebben geen smartphone of geen tablet? En welk percentage daarvan kan niet naar een filiaal gaan om het daar te regelen? Er zullen altijd mensen tussen wal en schip raken en even hulp moeten vragen, maar ik denk zomaar dat het nog wel meevalt. Zo duur is een smartphone niet en zelfs ouderen kunnen daarmee om gaan.
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Ik lees op de site van de ABN overigens dit:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/service ... t/amp.html
Gewoon online een afspraak maken en er komt iemand langs op de identificatie uit te voeren. Je hoeft de deur niet eens meer uit...
https://www.abnamro.nl/nl/prive/service ... t/amp.html
Gewoon online een afspraak maken en er komt iemand langs op de identificatie uit te voeren. Je hoeft de deur niet eens meer uit...
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Als je structureel in het buitenland zit, moet je gewoon zorgen dat je je zaakjes op orde hebt. Bereikbaarheid is er daar slechts één van.theodorus.k schreef: ↑15 feb 2021 11:57Hoe ga je dat eigenlijk doen als je voor een winterslaap in het buitenland zit? Even naar het kantoor komen?
Dat geldt alleen als je buiten Europa wilt overwinteren. En als dat het geval is, moet je eens te meer zorgen dat je je zaakjes op orde hebt. Je gebruikt dan gewoon wifi, of één van de vele lokale oplossingen.theodorus.k schreef: ↑15 feb 2021 11:57Roaming met uw sim kaartje kost een god vermogen, en als de bank u belt, want zij hebben uw nummer natuurlijk, dan zijn het gouden tikken voor uw knip.
Maak niet de fout jezelf te verwarren met "de oudere generatie". Er zijn er genoeg die wél gewoon goed mee kunnen komen, ook in de digitale wereld. Maar ja, ook hier helpt het wel als je zou proberen te bedenken hoe het wél zou kunnen...theodorus.k schreef: ↑15 feb 2021 11:57Ik vind het 0,0 service van deze bank, ze mogen wel eens wat zuiniger zijn op de oudere generatie.
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
De procedure is zo veilig mogelijk gemaakt.Pensionado22 schreef: ↑15 feb 2021 01:30ABN Amro discrimineert armen en/of ouderen door bezit van een smartphone of tablet te eisen. [...] of beseft dat de jongste bediende een onzinnige procedure heeft verzonnen.
Banken hebben nogal last van namaaksites, de beveiliging van de gemiddelde laptop of pc loopt per definitie achter op de nieuwste foute programma's, voor deze identificatie is een camera nodig (niet altijd op de grotere apparaten te gebruiken of aanwezig). Via de eigen online omgeving weten de banken, dat het overgrote deel van klanten per smartphone het saldo checkt, een minderheid ermee betaalt. PC of laptop zijn voor dit doel net niet veilig genoeg, vergeleken met de tablets of smartphones. Daar kan identificatie alleen als je op dat moment bent ingelogd, de foto's worden automatisch verstuurd en het belangrijkste: criminelen kunnen hier geen namaaksite voor bouwen, omdat de rest per post en/of per mail loopt.
De identificatie lukt niet, als er malware op het apparaat is geïnstalleerd, als de verbinding instabiel is of er verkeerde codes worden ingevoerd.
Voor het bewijs, dat jij de persoon van de ID bent, is het belangrijk, dat de selfie en de foto van de id kort na elkaar zijn gemaakt en dat ze automatisch binnenkomen bij de bank, als garantie dat ze niet zijn bewerkt of tussentijds ergens opgeslagen.
Lukt het niet, dan kun je bij banken met een kantoor binnenlopen, krijg je hulp.
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Dit kan je bijna niet serieus menen...Een optie om via het online banking systeem met een desktop pc een foto door te sturen is uiteraard moeiteloos in te bouwen."
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Houd die discussie aub gewoon in je eigen topic hierover...theodorus.k schreef: ↑15 feb 2021 14:30Gelukkig zijn er ook ouderen die goed mee kunnen komen, maar om de bank te contacteren moet je nog steeds bellen.
https://www.abnamro.nl/en/personal/cont ... email.html
Hommer
vindt dit leuk
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
U moet van uw probleem en onwil niet het probleem van anderen maken.theodorus.k schreef: ↑15 feb 2021 14:30Gelukkig zijn er ook ouderen die goed mee kunnen komen, maar om de bank te contacteren moet je nog steeds bellen.
https://www.abnamro.nl/en/personal/cont ... email.html
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06 aug 2020 16:54
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
U staat niet alleen met uw bank. Bij onze Knab bank kreeg ook ik de mededeling of ik mij opnieuw wilde identificeren per smartphone. Toen ik liet weten dat ik zoiets niet had liet de bank weten dat ik niet bij deze bank hoorde en kon vertrekken. Zelfde mentaliteit als de ABN.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Die is geslotenMoneyman schreef: ↑15 feb 2021 14:34Houd die discussie aub gewoon in je eigen topic hierover...theodorus.k schreef: ↑15 feb 2021 14:30Gelukkig zijn er ook ouderen die goed mee kunnen komen, maar om de bank te contacteren moet je nog steeds bellen.
https://www.abnamro.nl/en/personal/cont ... email.html
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Soms is dat een oplossing, en pas dan als je in Amsterdam woont .
Ik moest me afgelopen najaar bij 2 banken over het internet identificeren. Dat gaf alleen al 3-dubble gedoe omdat de brokken kennelijk niet automatisch genoeg hapklaar waren.
En eentje had alleen een postbusadres.
Ze willen je echt niet aan de balie hebben.
-
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: identieficatieplicht ABNAMRO
Johandedoper schreef: ↑15 feb 2021 15:38U staat niet alleen met uw bank. Bij onze Knab bank kreeg ook ik de mededeling of ik mij opnieuw wilde identificeren per smartphone. Toen ik liet weten dat ik zoiets niet had liet de bank weten dat ik niet bij deze bank hoorde en kon vertrekken. Zelfde mentaliteit als de ABN.
Sorry, maar hoe simpel ben je dat je hebt gemist dat KNAB specifiek een online bank is. Deze staat er bekend om alles online te doen en dat een smartphone daarbij nodig is lijkt mij een gegeven.
Dit is gewoon je eigen onwetenheid en heeft niets met de mentaliteit van banken te maken.