Tot en met december 2006 betaalde ik de kabeltv van UPC via Eneco elke maand. Dat was € 15.72. Echter ca 12 december 2006 werd ineens geschreven dat UPC zelf gaat incasseren en wel per kwartaal en schreef op 14 december 2006 het eerste kartaal 2007 af. Dat was meteen een verhoging. Ik ben daar niet accoord mee en heb gestorneerd. Vervolgens heb ik met de gegevens van die eerste factuur 3 maandelijkse overschrijvingen gedaan naar UPC van telkens 16,05.
Nu komt het. Op 27 maart wordt weer 48,05 afgeschreven, door mij gestorneerd en heb ik weer 3 betaalopdrachten willen maken van 16,05.
Dat echter kan niet meer omdat volgens Postbankmedewerkers UPC met de Postbank een deal heeft gesloten om alleen nog betalingen met betalingskenmerken te accepteren ( dat zijn dus acceptgiro's).Tevens saat nu in de reglementen van UPC dat de kosten van acceptgiro voor de klant is.
Mijn vraag is: Pikken we dit. Wat kunnen we hier aan doen!!
Laten we ten strijde trekken.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso UPC via Postbank
-
Willem L te Z
Re: Incasso UPC via Postbank
Als het goed is is er een machtiging afgegeven voor een maandelijkse incasso. De incassant mag dit niet eigenhandig wijzigen van maand naar kwartaal. Wat hij/zij wel mag doen is het te incasseren bedrag wijzigen, overigens na dit te hebben aangekondigd.
Je kunt een geincasseerd bedrag laten storneren, maar de volgende keer wordt het weer geincasseerd. Als je niet met de huidige incasso methode eens kunt zijn, kun je je machtiging tot incasso ook intrekken.
Gewoon het rode kaartje op sturen naar UPC. Zij dienen jouw incasso dan uit het incassobestand wat zij naar de Postbank insturen te verwijderen.
Let wel: UPC kan jou niet dwingen via incasso te betalen! Ze kunnen je wel een acceptgiro toesturen waarbij zij jou kosten in rekening kunnen brengen.
Ik weet niet of het mogelijk is dat UPC met de Postbank een deal sluit om alleen betalingen met betalingskenmerk te accepteren.
Maar gewoon via electronisch bankieren (als je dat doet) blijven betalen. Als UPC het via de Postbank laat terugstorten omdat zij het niet kunnen verwerken wegens een ontbrekende betalingskenmerk, dan is dat hun probleem. Zolang jij het maar bewijzen kunt dat je wel betalen wil en ook betaald hebt maar UPC de betaling weigert kunnen ze je niks maken. Volgens mij kan geen enkele rechter jou op grond daarvan iets verwijten.
Je kunt een geincasseerd bedrag laten storneren, maar de volgende keer wordt het weer geincasseerd. Als je niet met de huidige incasso methode eens kunt zijn, kun je je machtiging tot incasso ook intrekken.
Gewoon het rode kaartje op sturen naar UPC. Zij dienen jouw incasso dan uit het incassobestand wat zij naar de Postbank insturen te verwijderen.
Let wel: UPC kan jou niet dwingen via incasso te betalen! Ze kunnen je wel een acceptgiro toesturen waarbij zij jou kosten in rekening kunnen brengen.
Ik weet niet of het mogelijk is dat UPC met de Postbank een deal sluit om alleen betalingen met betalingskenmerk te accepteren.
Maar gewoon via electronisch bankieren (als je dat doet) blijven betalen. Als UPC het via de Postbank laat terugstorten omdat zij het niet kunnen verwerken wegens een ontbrekende betalingskenmerk, dan is dat hun probleem. Zolang jij het maar bewijzen kunt dat je wel betalen wil en ook betaald hebt maar UPC de betaling weigert kunnen ze je niks maken. Volgens mij kan geen enkele rechter jou op grond daarvan iets verwijten.