Hallo allemaal,
Ik kom er ineens achter dat ik sinds dit jaar bij de Rabobank iedere maand geld moet betalen voor mijn rekeningen. Het gaat niet om heel veel geld, maar maandelijks 1,70 en 1,35 euro voor mijn rekeningen.
Het bedrag wordt steeds de eerste dag van de maand afgeschreven (op dit moment dus 1 januari en 1 februari).
Ik snap niet waarom ik dit ineens moet betalen. Volgens de Rabobank zijn dit "kosten voor internetbankieren" en er werd mij verteld dat de kosten voor "niet internetbankieren" hoger zijn.
Hebben andere Rabobank leden dit ook opgemerkt? Ik vind het zelf maar vreemd dat ze dit zomaar ineens in rekening mogen brengen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ineens kosten Rabobank
-
witte angora
Re: Ineens kosten Rabobank
Ja ik heb dit gemerkt. De maandelijkse betaling vervangt de driemaandelijkse betaling die je kwijt was aan het hebben en houden van een betaalrekening. De ING doet intussen precies hetzelfde.
Het wordt niet "ineens zomaar in rekening gebracht". Je hebt altijd als kosten betaald voor het aanhouden van je betaalrekening(en), alleen dat waren kwartaalkosten. Nu worden de kosten per maand afgerekend. Heeft op de site gestaan en staat ook op de tarievenlijst van 2014. Als je de kosten vergelijkt met andere banken zit de Rabobank zeker niet aan de top van de markt.
Ik betaal al jaren voor mijn rabobank rekening, alleen sinds kort per maand ipv per kwartaal. Maar het betalen an-sich is niks nieuws volgens mij.
Op zich dus wel goed dat dingen af en toe eens veranderen: dan worden mensen weer wat bewuster.